Enviat per: SRC | 4 Setembre, 2017

El Rotary Terrassa en el 90è aplec a l’ermita de Sant Salvador de les Espases

El diumenge 3 de setembre de 2017 ha tingut lloc la celebració del 90è aplec a l’ermita de Sant Salvador de les Espases. Una tradició que ja ve de lluny i que en els dos darrers anys l’hem incorporada en el Grup excursionista del Rotary de Terrassa com a primera sortida del curs.

Aquest any a la sortida de la missa que s’hi fa a més de cantar els goigs al “Soberano Salvador” als assistents els van obsequiar amb una Auca realitzada per en Miquel Guillamón i Casanovas i que entre altres versos diu:

“És igual els qui siguem, tothom sempre, hi cabem”

“Una any més amb esplendor, s’ha fet la tradició realitat”

“Fins l’any vinent, tothom diu, marxant content”.

En anys anteriors era tradició fer-hi una ballada de sardanes a la petita placeta que hi ha davant l’ermita i la veritat és que creiem que aquest any amb la data tant senyalada es recuperaria aquesta fita, però no ha estat així i haurem d’esperar a veure si en el centenari si que es fa.

Ruta seguida: L’excursió l’hem iniciada a les 9 del mati al carrer del Pallars de la urbanització de can Prat, tot pujant per una zona de rocam fins al coll de Bram al costat de les roques de l’Afrau des d’on es gaudeix d’una impressionant vista de la roca de l’antic castell de Sant Salvador de les Espases amb Montserrat de teló de fons.

D’aquí hem seguit el camí fins a l’ermita ben senyalitzat per arribar 10 minuts abans de que comencés la missa (a les 10 del mati) i amb temps per poder fer un petit esmorzar. Hem assistit als actes litúrgics i un cop finalitzats hem pujat al cim de les roques de l’antic castell per retornar desfent el camí fins al coll de Bram. D’aquí hem retornat per la pista que baixa fins a la llera del Torrent de l’Orpina on hem agafat un trencall a mà esquerra que ens ha portat de nou a la urbanització on hi havíem deixat els vehicles, aproximadament a les 12 del migdia.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.