Enviat per: SRC | 20 Mai, 2013

Excursió amb vermut a la Torrota de Vacarisses

grup cingle gross1L’excursió a començat al peu de la carretera que porta de Vacarisses a d’urbanització dels Caus i que s’agafa per un barri del poble conegut com La Barceloneta. Desprès de passar un semàfor a l’esquerra trobem l’inici d’una pista protegida per un cadenat. Deixem els cotxes i seguim la pista fins que arribem a la primera corba del camí. capella montserratAquí trobem un camí a la dreta que s’enfila bosc amunt. El seguim fins arribar a un coll amb un encreuament de camins i on podem admirar una capella dedicada a la verge de Montserrat. Nosaltres prenem el camí planer que queda a la nostra esquerra. Aquest giravolta i ens ofereix una excel·lent vista e la part de l’Obac en la seva vessant oest. A baix a la vall veurem la vella casa de les Vendranes i al fonscinglera vacarises Castellsapera. El camí el seguim fins que trobem ben marcat a la nostra esquerra un trencall que agafem i que ens porta fins a un magnífic mirador just a sobre del Cingle Gross de Vacarisses. Davant nostre la serralada de montserrat i torrotaMontserrat i just als nostres peus el poble amb el campanar a tocar. Aquí hem parat per esmorzar.

Desprès esmorzar vacarisses1tornem enrere fins al trencall que abans havíem agafat i seguim el camí que ara començarà a baixar. El camí arriba a un encreuament amb senyals ben marcats de la ruta del Matagalls-Montserrat. No agafem el camí marcat que baixa sinó que seguim just per el que esta marcat amb una creu. montserrat2De nou el camí baixarà fins a trobar un trencall a l’esquerra que no agafarem. Finalment el camí ens du a una pista ample que es creua poc més endavant amb una altra. Nosaltres agafem la que ens queda més a l’esquerra i baixant en pocs metres em de trobar a la nostra dreta un camí que passa pel costat d’un gran dipòsit. Aquí ja trobem la senyal de la torrota vacarissesTorrota de Vacarisses i ara només cal seguir el camí carener que ens hi porta. Abans d’arribar-hi veurem un cartell que ens explica la seva història com a punt de vigia. Admirem la construcció i retornem pel mateix camí fins a un punt on passem pel costat d’una torre elèctrica i on trobem un senyal que ens indica un camí de baixada a la nostra dreta. El seguim i sense cap dificultat arribem colla al bar el teix1a una pista més ample que agafem a la dreta i que ens porta al poble de Vacarisses.

D’aquí retornem als cotxes i ens dirigim al Restaurant el Teix a l’urbanització dels Caus on hem fet un vermut que ja comença a ser una tradició més del Grup Excursionista del nostre Club.

vista vacarisses1 vista cingle gross esmorzar vacarisses2 colla cingle gros2 montserrat i torrota2 colla torrota2 colla torrota1 lola torrota apuntalant la torrota brindis vermut1 final vermut1

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.