Enviat per: SRC | 10 Març, 2016

Filmacions del cineasta Pere Font al Rotary Club


sopar rotary pelicules terrassa 1 En el decurs del sopar del Rotary Club de Terrassa del passat 8 de març de 2016 el soci Domènech Ferran ha presentat unes filmacions antigues de la ciutat de Terrassa, tot destacant que aquestes formen part del fons de la Cinemateca Documental de Terrassa formada pel Museu de Terrassa i la Secció de cinema de la Societat Coral Joventut Terrassenca.

Les filmacions que s’han passat han estat totes del cineasta terrassenc en Pere Font i Marcet, del període entre el 1944 i el 1949.

sopar rotary pelicules terrassa 2Destaquem una filmació d’un campament de la OJE del 1944, segurament realitzat al Pla del Bon Aire, i en el que em reconegut a un personatge típic del Frente de Joventudes, el Francesc Fonte.

També hem vist una filmació dels Armats en color qeue podeu tornar a visualitzar a: www.recordsdeterrassa.wordpress.com


Respostes

  1. Les pel·licules d’en Pere Font Marcet, el meu pare. són a la filmoteca de Catalunya, jo naturalment les tinc totes en un pendrive,ordenades per data que el deixaré al Santi Rius per que pugui copiarles totes.

  2. son un tresor, el seu pare ho filmava tot, des de corpus fins a festes majors.

  3. en la filmació del front de juventuts el principal és el Galí

  4. Acabada la guerra el personatge era Francisco Fonte Farrarons que venia al magatzem de cal Font per xerrar i per tocar-li els c. li dèiem en Francesc i al seu fill que venia amb ell era en Ferran. Amb la democràcia va passar a la generalitat i llavors en morir a l’esquela li van posar Francesc. Ara el seu fill Ferran és el president dels pessebristes.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Categories

A %d bloguers els agrada això: