En el decurs del sopar del Rotary Club de Terrassa del passat 8 de març de 2016 el soci Domènech Ferran ha presentat unes filmacions antigues de la ciutat de Terrassa, tot destacant que aquestes formen part del fons de la Cinemateca Documental de Terrassa formada pel Museu de Terrassa i la Secció de cinema de la Societat Coral Joventut Terrassenca.
Les filmacions que s’han passat han estat totes del cineasta terrassenc en Pere Font i Marcet, del període entre el 1944 i el 1949.
Destaquem una filmació d’un campament de la OJE del 1944, segurament realitzat al Pla del Bon Aire, i en el que em reconegut a un personatge típic del Frente de Joventudes, el Francesc Fonte.
També hem vist una filmació dels Armats en color qeue podeu tornar a visualitzar a: www.recordsdeterrassa.wordpress.com
Les pel·licules d’en Pere Font Marcet, el meu pare. són a la filmoteca de Catalunya, jo naturalment les tinc totes en un pendrive,ordenades per data que el deixaré al Santi Rius per que pugui copiarles totes.
By: Ricard Font Serra on 14 Març, 2016
at 6:09 am
son un tresor, el seu pare ho filmava tot, des de corpus fins a festes majors.
By: silvia on 17 Març, 2016
at 12:57 pm
en la filmació del front de juventuts el principal és el Galí
By: Ricard Font Serra on 20 Març, 2016
at 3:26 am
Acabada la guerra el personatge era Francisco Fonte Farrarons que venia al magatzem de cal Font per xerrar i per tocar-li els c. li dèiem en Francesc i al seu fill que venia amb ell era en Ferran. Amb la democràcia va passar a la generalitat i llavors en morir a l’esquela li van posar Francesc. Ara el seu fill Ferran és el president dels pessebristes.
By: Ricard Font Serra on 22 Març, 2016
at 2:10 pm