El Rotary Club de Terrassa ha organitzat un nou Fòrum Obert sota el títol de “El full de ruta cap l’independència” a càrrec de Josep Rull, advocat i polític català, actualment secretari tercer del Parlament de Catalunya i secretari d’organització de Convergència Democràtica de Catalunya. La presentació va ser realitzada per el macer de l’entitat, en Joan Cadafalch i en Josep Rull va començar amb un “Anirà bé !” contundent i va seguir amb la frase “reivindico el dret democràtic a que Catalunya pugui ser l’amo del seu futur”.
D’entrada va explicar com un partit com Convergència que ha estat sempre un partit pragmàtic, seriós, sensat i amb el seny necessari per prendre aquelles decisions més adequades en cada moment ha arribat a la convicció de que el millor camí de futur per Catalunya és el de la independència: “Catalunya no és viable dins de l’estat del benestar espanyol, però si que ho és com a estat independent”. Va explicar com el seu partit ha estat sempre “compromès en la modernització de l’estat espanyol” amb l’esperança de que això comportés una millor prosperitat, progrés i benestar per Catalunya i un més alt reconeixement de la seva singularitat, però que “aquesta aposta va arribar a un punt de col·lapse en l’estatut del 2006”, recolzat pel 98% del parlament català i tombat sense pietat pel Tribunal Constitucional.
“Ara ens cal guanyar la batalla de les dades” va continuar explicant que dels 28 països de la UE Catalunya seria el 7è país amb més PIB i que “no té cap lògica que un país amb aquesta posició tingui un 19% d’atur quan el normal seria estar entre el 7% de Dinamarca o el 4% d’Àustria”. “Catalunya amb Espanya està perdent competitivitat” i a més no es beneficia amb rés. Catalunya té un dèficit fiscal d’un 9% mentre que regions similars, com Flàndes té un 4,5% o Baviera, un 4%. També va explicar com des del 1986 al 2011 les transferències de recursos nets de Europa a Espanya ha estat de 118.000 milions d’euros, dels que només una tercera part s’han dedicat a millorar infraestructures, mentre que en el mateix període Catalunya a transferit a la resta d’Espanya 320.000 milions d’euros, el que significa que “només Catalunya ha aportat 3 vegades més recursos que la resta de països europeus”.
Actualment estem en un punt d’inflexió en que el model d’economia de Catalunya ha canviat amb un sector industrial innovador, exportador, amb un fort sector logístic i amb una industria primària potent i “si no tenim el control propi podria fer entrar en col·lapse l’economia catalana”. “Catalunya és inviable dins d’Espanya si volem fer un país modern, ja que necessitem poder prendre les decisions estratègiques” i ara és el moment de decidir si volem ser un país modern o una regió més d’Espanya.
“Catalunya té un gran potencial ja que generem més recursos que les depeses que tenim que pagar” i això comportaria que “una Catalunya independent no tindria dèficit públic”, ja que genera més recursos dels que s’hauria de gastar per mantenir la societat del benestar i això actualment a Europa només passa a Alemanya. A més, Barcelona podria ser la capital del Sud d’Europa amb l’alt potencial que això suposaria i això suposa una “oportunitat per Europa ja que en el sud no hi ha cap país que s’assembli a la resta de països del nord d’Europa”. Per tot això, “Catalunya no és viable dins de l’estat espanyol, mentre que sent independent té una gran oportunitat de generar riquesa”.
La part final del seu parlament va estar dedicada a parlar del “Full de Ruta” que recentment han signat i del procés que s’iniciarà a partir del 27 de setembre, tot explicant “la importància de que aquestes eleccions tinguin caràcter plebiscitari i s’aconsegueixi una majoria el més amplia possible” i amb el màxim de recolzament als partits independentistes. Va explicar que ell personalment ha mantingut relacions internacionals amb ambaixadors de molts països i que ha constatat que rés serà fàcil ja que “les relacions internacionals avui es basen amb els interessos i nosaltres suposem un element d’inestabilitat i això ens fa ser incòmodes, tot i que alhora suposem una gran oportunitat”.
En Rull va recordar la vista que el Rotary Club de Terrassa va fer va uns anys al Parlament de Catalunya i de com va recordar les decisió d’en Macià de que el Parlament es fes en el mateix lloc que ocupava el polvorí de la ciutadella que es va aixecar per aixafar les llibertats de Catalunya. També va tenir un record especial pel dia en que ens trobàvem, que era el 14 d’abril, data en que el President Macià va proclamar la República Catalana, tot rememorant les seves paraules: “Volem una Catalunya lliure, justa, pròspera i gloriosa” i també “Catalans sapigueu fer-vos dignes de Catalunya”.
La seva darrera frase: “El camí de l’independència serà un procés difícil, que dependrà de la capacitat de resistència del poble de Catalunya” va ser el punt final d’una exposició brillant i contundent aplaudida fortament per la totalitat dels assistents. El Rotary Club de Terrassa va obrir un petit debat entre els assistents i va finalitzar l’acte lliurant al Josep Rull un petit obsequi de la mà del seu president Jaume Suana. A destacar la presencia en l’acte del Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Terrassa Alfredo Vega, així com de la regidora Mariona Viguès i l’Antoni Perarnau a més d’en Miquel Samper i d’altres representants d’entitats terrassenques del món polític, cultural, empresarial i social.
Deixa un comentari