Enviat per: SRC | 7 Octubre, 2008

14ena excursió 4×4

sortida al pallars

La 14 ena. EXCURSIÓ 4X4 DEL ROTARY CLUB TERRASSA tindrà lloc els dies 17, 18 i 19 d’octubre de 2008 i s’anirà a “L’ALT URGELL I EL PALLARS

Les activitats previstes seran:

Divendres 17 : Terrassa, Manresa, Solsona i Montferrer, just abans de la Seu d’Urgell, per anar a sopar i dormir a l’hotel Alto Segre (Km. 231 de la N-260). Si fa bon temps, farem una petita excursió, deixant la carretera després d’Oliana, i passant per Cambrils i Alinyà, a fi d’anar coneixent els racons del nostre bonic país.
Els que prefereixin sortir el dissabte matí, haurien d’arribar a l’hotel Alto Segre abans de les nou, si volen esmorzar, per sortir tots junts a dos quarts de deu.
Dissabte 18 : A dos quarts de deu, sortida cap Adrall per continuar per la N-260, cap el port del Cantó, deixant-la en el Km. 249 i anar al petit poble de Canturri. A partir d’aquí, per pista, continuar cap a la casa forestal de Pallerols, coll de Leix (1.700 mts.) i Sant Joan de l’Erm, on farem una petita parada al xalet de la Basseta (Potser algú voldrà mirar si hi ha algun bolet).
Seguirem cap a ponent, pel coll de la Culla, per anar pujant cap al Pic d’Orri (2.439 mts.), al que el tros final el pujarem a peu. Aquest es cim culminant de l’Estació d’esquí de Portainé.
Després baixarem per les pistes de la pròpia estació cap a la vall del Noguera Pallaresa, per anar a dinar a l’hotel Riberies de Llavorsí.
Després de dinar, anirem cap a Esterri d’Àneu, per pujar a Les Planes de Son, a uns 10 o 12 quilòmetres més amunt.
Les Planes de Son, es un centre de natura i desenvolupament sostenible dels Pirineus, que pertany a la Obra Social de Caixa Catalunya. Aquest centre es un gran observatori de la natura, tant de la fauna com de la flora, en el que també hi ha un observatori astronòmic, amb un planetari i un telescopi.
Visitarem el centre, i a més de sopar, dormir i esmorzar, com activitat, tindrem l’astronomia, consistent en una sessió al planetari, i si el temps ho permet, observació a l’exterior, aprofitant el telescopi del centre.
Diumenge 19 : A dos quarts de deu, sortida cap a Llavorsí i Tírvia, per continuar, encara per carretera, fins a Farrera (1.380 mts.). Després per pista, pujada al coll de So de Farrera (1.913 mts.), i flanquejar fins la Creu de Bedet (1.950 mts), per baixar a l’ermita de Santa Magdalena (1.550 mts), on farem una parada.
Continuant cap a Llevant, arribarem a les Bordes de Conflent (1.820 mts), per pujar al coll de Conflent (2.177 mts), des del que, els que vulguin i si fa bon temps, a peu pujarem al Bony de Trescul de 2.405 mts. Crec que entre pujar i baixar caminarem més d’una hora.
Finalment, farem la baixada fins Os de Civís, poble espanyol, situat a més de 1.500 mts., al que per carretera sols si pot arribar des d’Andorra. Abans d’arribar al poble, pararem a dinar a l’hotel Os de Civís, situat a uns 1.600 metres.
Després de dinar, ja per carretera asfaltada tornarem a Terrassa. D’Os de Civís a Terrassa hi ha una mica menys de tres hores (hi ha la possibilitat de tornar directament a Terrassa, o bé de fer una passejada per Andorra).