Enviat per: SRC | 14 febrer, 2009

Hem assolit la Font dels Confits

mapafontconfits1

mapa ruta

confits9Un grup d’esforçats excursionistes del Rotary guiats pel indòmit Raimon Sellarès ho hem tornat a intentar i aquesta vegada ho hem assolit; per fi hem arribat a la “Font dels Confits” i la veritat és que ha valgut la pena fer l’esforç.

L’excursió l’hem començada a l’aparcament del coll d’estenalles i tot pujant cap a la casa de la Mata hem agafat el camí que surt del costat de la bassa de la Mata en direcció sud. El camí es força bonic ja que en tot moment t’acompanya la vista de les nevades muntanyes de la serralada Pirinenca (si fas el camí en època de neu, es clar).

Seguint l’ample camí de la Carena de la Castanyera arribes a un punt on el mateix fa una giragonsa i una pujada a l’esquerra (si el segueixes arribes a Coma d’en Vila) i a la dreta surt un camí més estretet que és justament el que cal agafar i que de fet és la continuació de la mateixa Carena de la Castanyera. Seguim el camí fins arribar a un rocam sense arbres des d’o n es veu una excel·lent vista del Montcau a la dreta, de Montserrat a l’esquerra i dels Pirineus just al davant. Aquest és un bon lloc per parar, esmorzar i gaudir de les vistes. Ara cal continuar el camí i a l’arribar a una zona similar a la que hem fet la parada anterior ens desviem i agafem un petit caminet que surt a mà dreta i que sembla que vol baixar cap a la canal de la Font Freda.

És un camí poc freqüentat però amb unes bones vistes del Pujol de la Mata i de la vall que queda sempre a la nostre dreta. Tot baixant amb compte arribarem a una zona de bosc bastant espès i rodejant unes roques arribarem a un espai molt ombrívol que ens portarà tot seguit a la balmà de la Font dels Confits. Com a referència direm que just davant de la balma hi ha una alzina molt gran. La Font val la pena ja que és una formació calcària feta gracies al lent degoteig de l’aigua que arrossegant els sediments ha fet unes petites basses on s’hi acumula. Les parets exteriors d’aquestes bases presenten com una mena de granissat que és el que li dona nom a la font ja que semblen confits o anissos.

Us recomanem que porteu uns anissos de veritat i feu honor al nom de la font, tal i com hem fet nosaltres (gràcies pel detall Pepita). La tornada l’hem fet reprenent de nou el camí, però ara seguint endavant (compte que els mapes no marquen cap camí). Cal seguir pel bosc tot pujant una canal que porta a una mena de coll on hi ha una pedra que forma un petit pont. Seguim pujant a mà esquerra fins al coll i d’allà carenant arribarem de nou al camí que abans havíem agafat i que ens porta de nou a la Mata.

confits1 confits2 confits3 confits4 confits5 confits6 confits7 confits8 confits101