Enviat per: SRC | 19 Juny, 2011

Sortida i dinar de germanor de la colla excursionista

La sortida de final de curs de la colla excursionista del Rotary Terrassa s’ha iniciat a les 9 del mati sortint de Matadepera en direcció a Castellar del Vallès. Desprès de Can Font hem agafat un trencall a mà dreta marcat amb un rètol de depuradora i hípica. El camí de terra baixa fins a uns prats on veurem a la nostra esquerra la torre d’una església. Deixem el cotxe aparcat al costat d’una tanca de ferro i a peu fem el camí que des d la tanca ens porta a l’església romànica del Castellar vell. A mig camí trobem a la dreta la font de Sant Antoni i un desprès d’una pujada arribem a l’església del S.XI, de la que destaquem la seva reconstrucció que ens permet observar les diferents etapes constructives que va tenir, des del pre-romànic a la seva torre campanar del S-XVII.

Desprès que l’Àngel ens obsequiés amb unes magnifiques explicacions, hem tornat als cotxes i hem agafat de nou la carretera en direcció a Castellar. Unes corbes més endavant hem agafat de nou un trencall a mà dreta indicat amb el rètol de Clasquerí i seguint una pista asfaltada hem arribat al Castell de Clasquerí. La sorpresa és que teníem la visita concertada i tenint en compte que es tracta d’un castell privat no visitable, ha estat una gran sort poder-lo visitar per dins. Avui el castell està condicionat per acollir casaments o esdeveniments d’empresa i tot i que la seva reconstrucció no ha seguit un s criteris massa històrics, cal dir que té una fesomia molt espectacular.

Cal indicar que no em deixat cap racó sense descobrir i desprès d’unes fotos a l’esplanada que hi ha al davant hem visitat l’ermita del castell i desprès hem cercat una esplanada per muntar l’esmorzar. Cada vegada fem uns esmorzars més sofisticats i com a novetat indicarem que aquesta vegada el Joan Cadafalch ens ha portat cava fresc per brindar.

L’esmorzar ha estat presidit per la nostra ensenya rotaria i un cop finalitzat em agafat de nou els cotxes ara en direcció a Sant Llorenç Savall. A l’altura de l’àrea d’esbarjo marcada com “Les Arenes” ens hem desviat a la dreta i hem pujat fins al petit nucli de Les Arenes, una urbanització considerada la primera que es va fer a Espanya i que mostra unes quantes torres modernistes dels anys 1916 i 1921. A més de visitar-les hem fet una petita excursió fins a les fonts de l’espígol i del romaní i hem baixat fins a la llera del riu Ripoll on hi ha hagut algun ensurt per culpa d’unes abelles.

Desprès de la breu excursió hem seguit en direcció a San Llorenç Savall fins desviar-nos a mà esquerra per la Vall d’Horta. La pista, que segueix la riera d’Horta, ens ha dut fins al Marquet de les Roques, espectacular construcció rodejada d’un dels racons més bonics del Parc de Sant Llorenç amb les roques de la Serra de Finestrelles al fons. Unes fotos de grup i ja hem continuat fins a la masia restaurant de Can Brossa on també es pot gaudir d’una vista increïble de RocaMur i el Montcau.

Al restaurant a més de menjar bé em gaudit de la companyia dels amics i em fet palesa l’amistat que hi ha entre els membres de la colla excursionista del nostre club. Destaquem els parlaments del president i del vertader protagonista de les sortides, el bon amic Raimon Sellarès que esperem ens ajudi a organitzar de nou un cicle d’excursions pel proper curs. (podeu trobar més fotos a l’apartat de Sortides del blog).

I us podeu descarregar la documentació de la sortida aquí: excursió castellar vell / seccio_excursionisme_11-2011