Enviat per: SRC | 11 Novembre, 2013

Presentació de Josep Munné sobre Germans Boada SA


Josep MunneEn el decurs del plenari del 29 d’octubre de 2013 el soci Josep Munné va realitzar una presentació de l’empresa Germans Boada SA acompanyat per els directius de la companyia, Srs. Joan Boladeras i Joan Gamisans.
Germans Boada SA, empresa fundada a 1951 per els Germans Antonio i Joan Boada arrel de la invenció del tallador per a mosaic hidràulic, es constituí en Societat Anònima al 1969, amb la incorporació de la família Escayol.
Des dels inicis la empresa comença a exportar i és en l’any 1988 que la empresa opta per una direcció professionalitzada, contractant a un Director General aliè a l’accionariat. Amb el creixement del sector de la construcció als anys 90 i 2000, l’empresa creix molt, però la crisis del 2008 provoca que les coses canviïn.
La manca d’adaptació d’aquest Director General als nous temps i l’aparició del resultat negatiu d’una sèrie d’inversions poc rentables fetes en aquests anys de bonança, així com d’immobilisme al canvi en la recerca de noves maneres de fer, provoca la seva sortida de l’empresa i la seva substitució per cinc membres de l’equip de direcció, que actualment són les persones que conformen l’equip de la Direcció General de Germans Boada SA.
Immediatament es prenen decisions sobre la reestructuració de les diferents filials del grup i sobre la reducció del catàleg de productes, molts d’ells amb baixa rendibilitat i s’orienta l’empresa cap a la millora en la gestió dels RR.HH.
Es fa un anàlisi del model de negoci i es canvia la manera de gestionar les persones, passant de ser considerades una despesa a ser considerades un recurs estratègic. A tal efecte s’enceta una política de comunicació interna, a fi de poder transmetre els nous valors a tot el personal i una anàlisi de persones i llocs de treball basades en competències i alineades amb la estratègia dissenyada per la nova Direcció General.
Passats 2 anys d’aquest inici, el model de Gestió de Direcció General, compartida per cinc membres, esta consolidada i l’empresa ha assolit una sèrie de fites importants, com:
– L’entrada en el mercat de la distribució als Estats Units.
– L’obertura d’una filial al Canadà.
– El creixement de les vendes, fins assolir que les exportacions arribin al 86%.
– El desenvolupament de productes innovadors.
– La consolidació de la política de RR.HH.
– Ser sòlids financerament i a la vegada poc endeutats.
– Obtenir tímids beneficis, però consolidant-los.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Categories

A %d bloguers els agrada això: