En una xererada realitzada en el Rotary Club de Terrassa, en Santi Rius com a assessor de màrqueting on-line de la Cecot va presentar un informe sobre els efectes del Ciberatac que ha causat recentment el nou Ransomware WannaCry.
Es destaca que el ransomware es pot traduir coma a “cibersegrest de dades” i que consisteix en que un software dolent infecta el nostre equip i encripta els nostres arxius, obligant-nos a realitzar el pagament d’una determinada quantitat per poder recuperar-los.
Si bé és cert que hi ha hagut +300.000 afectats en 179 països (1.300 a Espanya), el 98% dels ordinadors infectats tenien una versió de Windows 7 i que el rescat que es demanava era de només 300 dòlars (a pagar en bitcoins).
Desprès d’explicar el funcionament d’un virus com el WannaCry ha explicat que de “Ransomware” n’hi ha de molts tipus i que sens dubte aquest fenomen anirà en augment i més si tenim en compte que en el darrer any ha augmentat un 6.000 %.
A continuació a donat consells sobre què s’ha de fer per estar protegit?
- Actualitza el teu Windows.
- Utilitza solucions de seguretat de múltiples capes.
- Fes copies de seguretat de la teva informació i emmagatzema aquestes copies en un disc extern o en un lloc que estigui aïllat i protegit.
- No obrir mai ni contestar a mails que no saps qui els envia i menys encara obrir els fitxers adjunts.
- En cas d’infecció de ransomware, no es recomanable pagar el rescat, ja que pot ser que paguis i no t’alliberin l’ordinador.
- A més, podrien tornar a atacar-te ja que saben que estàs disposat a pagar.
Ha finalitzat donant consells sobre quins antivirus cal tenir per estar més segurs.
PDF presentació Ransomware 2017
En una segona intervenció, en Santi Rius, com a actual resaponsable del Grup Excursionista del Rotary Club i com a co-autor, ha presentat l’esborrany final del llibre de les excursions matinals del Rotary abans de fer-ner l’edició final.
Es destaca quer aquest llibre contindrà:
- 20 rutes o matinals
- 20 mapes dibuixats
- 20 rutes a Wikiloc (internet)
- 217 fotografies
- 77 històries per explicar
- 202 pàgines
I també que el contingut serà diferent del de qualsevol altre guia editada fins ara i que, fins i tot, la manera d’explicar les rutes és pròpia ja que s’ha intentat utilitzar un llenguatge proper i gens tècnic.
Amb el llibre és vol retre un homenatge al Raimon Sellarès i per això se li dedica la primera pàgina.
Aquesta puiblicació seguint els idearis del Club serà solidària tot i que encara està per estudiar a que es dedicaran els diners recollits de la seva venda.
Properament es cercarà amb qui s’editarà i com es farà la seva distribució per tal que arribi als punts de venda de Terrassa i el seu entorn.
Es procurarà fer-ho amb una edició tipus Moleskine que contingui fulls en blanc per si es volen fer anotacions.
Deixa un comentari