El dimarts 10 d’octubre ha anunciat la visita al Rotary Club de Terrassa el Sr. Albert Faus Almiñana, Governador del Districte 2202 (2017-2018), tot anunciant que aquest mes d’octubre Rotary International el dedica a la lluita por l’eradicació de la Polio, centrat amb el dia 24, data de naixement del Dr. J. Salk, descobridor de la primera vacuna contra la Polio.
Gracies a l’acció de Rotary i els seus aliats, els casos de polio s’han reduït un 99.9% en tot el món, però encara manca ajuda per aconseguir la total eradicació. Durant anys, els rotaris hem ajudat a immunitzar a més de 2.500 milions de nens contra la Polio en 122 països. Penseu que només calen US$ 0,60, per a protegir un nen d’aquesta terrible malaltia per tota la seva vida.
Si no aconseguim eradicar la Polio, en un termini de 10 anys es podrien registrar més de 200.000 casos anuals en tot el món, tot i que actualment la malaltia només és endèmica en 3 països (Nigèria, Pakistan i Afganistan). Juntament amb Rotary moltes altres institucions hi esmercen una gran quantitat de persones i recursos per aconseguir la seva total eradicació, però cal recordar que tot això ho va iniciar Rotary International, quan ni la OMS, ni CDC, ni Unicef…ni ningú, creia que era possible eradicar la Polio.
Rotary Terrassa cada any hi aporta una ajuda solidària talo i com fan els altres clubs de tot el món, conjuntament amb els més de 1.200.000 rotaris que conformen la nostra organització i amb aquesta visita especial del governador hem volgut de nou dedicar aquest article per recordar la realitat de la lluita contra la Polio, en la que ja ens falta molt poquet per assolir el triomf final.
Enllaços amb més informació: https://www.endpolio.org/donate; https://my.rotary.org/es/take-action/end-polio
Deixa un comentari