Enviat per: SRC | 24 Abril, 2018

Excursió a les esglésies romàniques de la desconeguda Vallhonesta

Aquest dissabte 21 d’abril del 2018 el Grup excursionista del Rotary Terrassa ha realitzat una excursió a la Serra de l’Obac.

Des de Matadepera hem pujat amb els vehicles fins a l’alzina del Salari per començar la caminada en direcció als graons de Mura que ens han portat fins al coll de Boix. Agafant el camí en direcció nord hem passat a fer-li una visita a l’Alzina Bonica o Alzina del Vent i desprès agafant el corriol que surt de la mateixa alzina hem segui l’antic camí de Mura amb senyals de color groc.

Passant per una zona ombrívola hem arribat a la zona del pla de Serrallonga amb unes boniques vistes de Montserrat i el Montcau a banda i banda. I al davant els tres cims que consta l’excursió: el Turó dels Ducs, el Puigbó i el Puig Andreu i més  a la seva esquerra el Turó del Malpàs i el sot de l’Infern que els separa.

Aquí ens hem aturat per esmorzar tot llegint un escrit sobre les virtuts del romaní que podreu trobar en pdf al final d’aquesta crònica.

Al finalitzar hem segui cap el Turó dels Ducs per pujar al cim i gaudir de la seva extraordinària vista. De baixada hem cercat un trencall a mà esquerra que porta cap a la carena del Puigbó que hem rodejat pel costat dret i seguint baixant ens hem apropat al Puig Andreu que era la fita de l’excursió.

Una cop sota del Puig Andreu hem cercat un camí que puja cap a la seva base i que girant a mà dreta porta fins a la bonica balma obrada en la que encara es poden observar restes d’espitlleres.

Com que no ens sobrava el temps hi hem estat poca estona i de seguida em refet el camí de tornada passant exactament per on havíem vingut.

Com podreu veure, en la ruta estava previst tornar per la Coma d’en Vila i baixar per la Font dels Traginers però es feia tard i per això ho hem deixat per una altra ocasió.

La caminada total ha estat de 9 quilometres amb un desnivell d’uns 300 metres. Mapa a: https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=16719352