Enviat per: SRC | 10 Octubre, 2018

Presentació del curs per part del president Domènec Ferràn


En el decurs d’un sopar a la seu del Rotary Club de Terrassa el seu president actual, en Domènec Ferràn va fer la presentació dels grans eixos en que vol basar la seva presidència.

La sessió va començar amb la lectura d’un poema de Miquel Martí Pol:

AMB LA TARDOR VINDRÉ

Amb la tardor vindré per la vora del riu,
pels camps ben plens de boira
i amb galls que matinegen,
quan tot és tan llunyà, del llit estant, que a penes
ens allibera del no-res un horitzó de pluja.

Amb la tardor i amb els carrers deserts
i el silenci a la nit i la certesa
de saber-me a recer, com una barca vella
en qualsevol port oblidat.

L’estiu s’allargà molt
i tant de sol m’ha colrat en excés.
Tinc les mans matusseres i endurides
de la pols dels camins
i els ulls cansats de combatre la llum.

Amb la tardor vindré i ens partirem de nou
el pa de quietud a la mateixa taula.

Jo hauré envellit i ploraré sovint
i essent de nit passejaré en silenci
pels carrers, pels jardins,
per les cases antigues.

En relació a la continuïtat del que el Rotary Terrassa ja organitza de forma habitual es va comentar que es seguiran fent les matinals excursionistes, el Curs d’Art, la sortida 4X4, el tradicional Concert de Nadal i el Premi Joves per Terrassa.

A continuació es comenta una llista de possibles conferenciants per tot el curs, que es combinaran amb actes interns del club amb l’objectiu de fomentar la conversa i el coneixement entre els membres del Club.

També s’ha presentat una llista de visites a fer durant tot el curs de les que destaquem una possible visita al Memorial de Ribesaltes o la què farem properament a la Terrassa Medieval.

Finalment presenta un projecte nou adreçat a la conservació del Patrimoni local que versa sobre les Torres d’aigua de la ciutat i del fet que son molt desconegudes i alguns casos s’estan deteriorant molt. En Ferran indica que el tema de l’aigua i del seu aprofitament i racionalització té molt a veure amb els objectius de Rotary International i que podríem lligar aquest projecte a una campanya de sensibilització del ús racional de l’aigua a nivell escolar o ciutadà.

Anuncia que ja tenim el recolzament d’un arquitecte que ens faria de forma gratuïta l’estudi per la rehabilitació d’una de les torres i llavors caldria parlar amb el propietari (ara Fundació Mina de Terrassa) per mirar de com es pot rehabilitar. Aprofita per presentar les 13 que encara queden a la ciutat i així hem pogut comprovar el lamentable estat en que algunes d’elles es troben en l’actualitat.

Finalment es comenta que la Comissió sobre el Projecte de les Beques intentarà en el darrer trimestre de l’any presentar el projecte a la Junta.

Al final de l’acte es fa una foto amb tots els presents lluint el pin de la lluita contra la Polio.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Categories

A %d bloguers els agrada això: