Enviat per: SRC | 8 Abril, 2010

III Assemblea Disctricte 2202


Els propers dies 16 i 17 d’abril es celebrarà la III Assemblea del Districte 2202, a Sant Fruitós de Bages, amb la presidència del governador entrant pel període 2010-11, el Sr. Pere Galvany i Villà.

L’Assemblea es celebrarà en les instal·lacions del complex MÓN SANT BENET i a continuació podeu trobar tota la informació necessària: accés

Programa de l’Assemblea 16-17 d’abril 2010 (4.98 MB)

Mapa d’accés a Sant Benet (191.5 kB)

Full inscripció (124.5 kB)

Comunicat III Assemblea Districte 2202 (263.57 kB)

Enviat per: SRC | 6 Abril, 2010

Ryla a Bellaterra


Els propers dies 9, 10 i 11 d’abril es celebrarà un Ryla a l’Hotel Campus de Bellaterra, organitzat pel Rotary Club Barcelona Alba i el Rotary Club Barcelona Condal amb el títol “Al liderazgo por medio de la comunicación” i comptarà amb tres ponents destacats: Emili Gutiérrez, llicenciat en ciències econòmiques, Simone Cristofoletti, fundador de Star Service International i Josep Mª Rex, professor de la UPC i de la universitatd e Monterrey. La directora d’aquest Ryla és la Rosa Ribas.

Cal destacar que del nostre club hi seran presents tres joves que, a més són membres del Rotaract Vallès i que ha estat finançada la seva participació al 50% per nostre club.

Els Ryla son uns seminaris de Rotary per joves que desitgen formar-se en capacitats sobre lideratge. Cada any milers de joves en tot el món participen en aquests seminaris dirigits a nois i noies d’entre 14 i 30 anys que són seleccionats pels clubs o districtes rotaris que desitgen participar o organitzar l’esdeveniment. L’objectiu d’un Ryla és demostrar l’interès que Rotary té per els joves i donar formació als joves per tal de desenvolupar les seves capacitats de lideratge i les seves habilitats socials directives. Podeu consultar altres documents relatius als Ryla en els següents enllaços:

Programa Ryla Abril 2010 (496.26 kB)

Presentación (El Liderazgo…) (188 kB)

Normas para organizar un Ryla (199.49 kB)

Recomendaciones para el Club Organizador (185.59 kB)

Libro Blanco sobre RYLA (408.55 kB)

Enviat per: SRC | 2 Abril, 2010

Carta del Governador del districte 2202


El governador Benito Sainz ens ha escrit la tercera carta com a governador del nostre districte i aquí podeu llegir-ne el seu contingut:

3ª carta Gobernador 2202 (2.92 MB)


La doctora Marta Simó Sánchez va donar el dia 23 de març una conferència a la seu del Rotary Club de Terrassa sota el títol “l’Holocaust i l’estat Espanyol”. La doctora marta Simó és professora a la Fundació del Centre de l’Holocaust de Moscou, a Rússia, i ha estat col·laboradora en un capítol de l’Enciclopèdia de l’Holocaust en els territoris de l’antiga URSS, publicat l’octubre del 2009.

La Marta Simó va iniciar la seva intervenció amb una argumentació que pretenia desmentir tres supòsits que ella considera que són falsos: primer la suposada neutralitat de l’estat espanyol durant la segona Guerra Mundial, segon que Espanya no havia participat en l’Holocaust degut a que en el nostre territori no hi havia jueus degut a que feia anys que ja havien estat expulsats (jueus sefardites) i tercer que el nostre país no havia mantingut cap relació amb els llocs d’extermini dels jueus durant la segona guerra mundial.

Per argumentar-ho va parlar de la classificació dels protagonistes de l’Holocaust: les víctimes, els botxins, els testimonis i els justos. Sobre les víctimes va anomenar: els jueus de nacionalitat espanyola que residien a Espanya (uns 6.000) i dels que desprès de ser extradits a camps de concentració, com el d’Auschwitz – Bikernau, pel propi govern espanyol (al final només van quedar unes 100 famílies vives); el jueus residents al nord d’Àfrica que van poder gaudir d’un tracte especial en part perquè se’ls va considerar “amics” de la revolta del propi general Franco; el jueus europeus refugiats en trànsit per l’estat espanyol que només podien passar si disposaven d’un visat especial i pagaven fortes sumes de diners a les autoritats franquistes; els jueus sefardites de nacionalitat espanyola en territoris ocupats pels nazis, dels que només en  van quedar una quarta part al final del conflicte; els brigadistes internacionals jueus que en una xifra d’entre 7 i 10.000 van participar en la Guerra Civil Espanyola i també dins el capítol de víctimes va anomenar als republicans considerats apatrides pel govern espanyol i que molts van anar a parar en caps de concentració nazis i als treballadors espanyols que van ser enviats a territoris de l’Alemanya nazi.

En l’apartat de botxins va destacar que el propi Estat Espanyol se l’ha de considerar un botxí ja que en cap moment va ser neutral, ni durant la guerra civil, ni amb la participació de la División Azul amb més de 45.000 soldats ni amb les relacions que va mantenir desprès de la guerra amb nazis que van trobar a Espanya un lloc on amagar-se i viure amb certa impunitat (el 1947 es van demanar 107 extradicions de nazis i en Franco no en va concedir cap).

En l’apartat de testimonis destacar els republicans que estaven presoners en camps de concentració nazis; els republicans que es van apuntar en l’exercit roig (anomenats partisans); els membres de la División Azul que van viure operacions d’extermini de pobles sencers (homes, dones i nens); els treballadors espanyols en territoris nazis i la població espanyola resident en zones frontereres.

En el darrer apartat, el dels justos, destacar els diplomàtics espanyols en països nazis que fent cas omís al que deia el regim franquista van ajudar i actuar pel seu compte; el republicans espanyols en camps nazis que en algun cas van arribar a adoptar nens jueus per salvar-los d’una mort segura; alguns membres de la División Azul que van protegir alguns nens dels exterminis sistemàtics en zona soviètica; els partisans i també les xarxes d’ajuda que es van establir en la península per ajudar als qui volien fugir via Portugal.

La Marta Simó indica que al nostre país l’Holocaust és una assignatura pendent en molts sentits i que no s’ensenya degudament una part de la història que ens afecta molt directament i que hauria de lligar-se amb la recuperació de l’anomenada memòria històrica. Segons paraules de la Marta, tots tenim “l’obligació moral de no mantenir-nos callats” i que “no es tracta tant de buscar culpables” sinó de “transmetre a les noves generacions uns valors fonamentats en la defensa dels Drets Humans”. L’Holocaust va suposar l’eliminació de prop de 6 milions de jueus pel règim nazi i aquest és una realitat que cal explicar a les noves generacions perquè mai oblidem el que realment va passar i la humanitat sigui conscient que mai més no hauria de tornar a passar.

Enviat per: SRC | 18 Març, 2010

Conferència de Marta Simó sobre l’Holocaust Jueu


La Doctora Marta Simó Sànchez viu des de fa uns any a Moscou i ara tenim una oportunitat única de tenir-la entre nosaltres de visita. En el proper plenari del Rotary Club de Terrassa donarà una conferència sobre “l’holocaust jueu en l’escola”, que és una de les seves especialitats. Marta Simó Sànchez és especialista de l’Holocaust i les seves conseqüències a Espanya, del trànsit dels jueus per Espanya, de l’ajuda de la població local, de l’educació de les noves generacions, etc.

La Doctora Marta Simó Sànchez va néixer a Sant Quirze del Vallès, el 17 de novembre del 1966, esta casada i és mare de dos fills. És llicencia en sociologia per la UAB i diplomada per la Universitat de West Midlands d’Anglaterra. Actualment exerceix de professora de sociologia i empresa a la Universitat humanitària estatal de Rússia a Moscou i també és professora en estudis de l’Holocaust a la Fundació del Centre de l’Holocaust de Moscou.

Degut a la importància de comptar amb la doctora Marta Simó per aquesta conferència, el Rotary Club de Terrassa s’ha decidit obrir la conferència a la ciutat perquè qui ho desitgi també pugui venir a escoltar-la. Només cal que ho indiquin enviant un mail a rotary@terrassa.net El sopar conferència és el dimarts dia 23, a partir de les 20:45 h. a l’Hostal del Fum.

Podeu veure una entrevista emèsa a la TV de Caracas a: http://www.youtube.com/watch?v=imlZws_gNWY

Enviat per: SRC | 16 Març, 2010

Viatge a Bulgària del Curs d’Art 2010


Aquest any el viatge del Curs d’Art 2010, serà a Bulgària, del 15 al 19 d’abril.
Es visitaran els famosos Monestirs d’Arbanasi i de Rila, entre d’altres monuments considerats patrimoni de la humanitat per la UNESCO.

Podeu trobar la informació complerta, amb els detalls de les visites que estan programades per cadascun dels 5 dies que durarà el viatge a l’apartat “curs d’art” d’aquest mateix bloc o fent click aquí.

Enviat per: SRC | 14 Març, 2010

Sortida amb neu a la Font de les Mosques


Aquesta setmana hem fet la primera excursió del Rotary Terrassa amb neu. D’entrada em intentar fer la ruta que teníem prevista però quan hem arribat a l’alzina del salari ens hem adonat que la quantitat de neu que encara hi havia al bosc feia pràcticament impossible poder fer la sortida amb un mínim de seguretat. La pujada fins al coll de tres creus era força gelada i el gruix de neu acumulat era molt gran. Per això hem decidit canviar de ruta i anar per la banda del camí Moliner que és bastant més assolellat.

Hem començat a la cruïlla de la urbanització del cavall bernat amb el camí moliner i seguint la pista forestal hem arribat al Coll de Grua. En aquest punt hem agafat una camí que es troba una mica endavant, cap a la banda de la Carena del Sabater, a la banda dreta i que et porta fins un magnífic mirador de Sant Llorenç i la Castellassa, coneguda popularment com “el camell.

En aquest mirador, net de neu, hem esmorzat i desprès em retornat enrera, de nou fins al Coll de Grua, on hem agafat el trencall que es troba a la dreta i que et porta planejant fins l’anomenat Gorg del General, una mena de bassa (avui ben glaçada) on s’hi abeuraven els animals que feien la ruta de Matadepera a Sant Llorenç Savall que és on hi havia els molins (d’aquí li bé el nom de camí Moliner).

Seguint pel camí, força ple de neu i amb moltes branques esquinçades i trencades pel pes de la neu, hem arribat a la Font de les Mosques, una petita bassa que normalment està seca però que aquests dies degut a les pluges i la neu estava ben plena. Si us hi fixeu hi veureu el nom escrit al fons de la bassa en una pedra.

D’aquí ja em refet el camí i em tornat cap al punt on havíem deixat els cotxes. Han estat uns 5,5 km. caminats però amb la neu i el paisatge s’ha fet molt agradable i potser ha estat una de les sortides més especials que hem fet en els darrers anys.

Enviat per: SRC | 11 Març, 2010

Conferència del Sr. Borja Vilaseca


En Borja Vilaseca (Barcelona, 4 de febrer de 1981) ha estat a Terrassa, convidat pel Rotary Club de Terrassa, per donar una conferència. El Sr. Vilaseca és periodista i col·labora habitualment en les pàgines dominicals de “El País”. Està especialitzat en temes de desenvolupament personal, autoconeixement i lideratge. És el creador del Màster en Desenvolupament Personal i Lideratge de la Facultat d’Economia de la Universitat de Barcelona.

La conferència impartida pel Sr. Vilaseca ha tractat sobre la importància del autoconeixement per poder interpretar millor la realitat que ens envolta i entendre la crisis actual com la gran oportunitat per canviar i aprendre. Segons ha explicat, el lideratge del futur es troba en una vertadera vocació de servei i ajuda des del punt de partença d’un millor coneixement dels nostres valors i possibilitats. En paraules d’en Borja Vilaseca: «No podem canviar la realitat però sí modificar la nostra reacció davant d’ella ».

Al llarg de la conferència, l’autor ha realitzat diverses al·lusions al seu llibre “Encantado de conocerme. Comprende tu personalidad a través del Eneagrama”, que ja està en la seva tercera edició, des de la seva publicació al 2008. Un interessant col·loqui va tancar l’exposició d’aquest jove periodista.

Enviat per: SRC | 5 Març, 2010

Simulació del monument Rotary


Us mostrem una simulació, gentilesa de l’amic Baldó, de com quedarà el monument del Rotary que estem desitjant inaugurar tant aviat com sigui possible.

Podeu veure en la simulació el lloc a on està prevista la seva ubicació, tot i que encara falta el premis definitiu per part de l’ajuntament.

Actualment s’està procedint a collar la roda rotaria i les lletres de bronze en el monòlit de pedra.

Enviat per: SRC | 4 Març, 2010

Sopar-conferència amb Borja Vilaseca


El proper dimarts 9 de març, a les 21:00 h. a l’Hostal del Fum de Terrassa, tindrà lloc el sopar-conferència organitzat pel Rotary Club de Terrassa amb una xerrada a càrrec del Sr. Borja Vilaseca, Director del Máster en Desenvolupament Personal i Lideratge de la Universitat de Barcelona, per parlar sobre ètica i lideratge i dels canvis de valors que ha causat l’actual crisi mundial.

Tractant d’esbrinar el perquè del buit existencial que solen experimentar els ésser humans, als 19 anys ja va començar a interessar-se per la psicologia i la filosofia occidental. El 2005 va assistir a un curs de Eneagrama que va significar un punt d’inflexió en la seva recerca. Des de llavors, va estudiar pel seu compte als grans mestres del coneixement oriental, i va aprofundir sobre com experimentar benestar i plenitud duradores formant part de la societat actual. Com a conseqüència d’aquest procés d’autoconeixement va descobrir la seva veritable vocació i ja el 2006 va ser quan va començar a impartir cursos, conferències i seminaris.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories