Enviat per: SRC | 3 Març, 2010

Haití continua necessitant ajuda


No hem d’oblidar que hi ha molta gent a Haití que segueix necessitant ajuda i, per tal de fer-ne memòria, ens complau mostrar-vos un extraordinari vídeo en el que un gran nombre de cantants han unit les seves veus en benefici dels més desvalguts. Rotary International i tots els seus clubs no els han oblidat i continuen recaptant fons per ajudar-hi.

Enviat per: SRC | 25 febrer, 2010

Vídeo del Concert de Nadal


Ara podeu gaudir del concert de Nadal, realitzat el dijous 10 de desembre de 2009 a les 9 del vespre, des del bloc del club.

Tal i com indica l’amic Jordi Figueras:  “per si teniu paciència, i voleu tornar a escoltar (i veure) les quatre Sonates per a orgue de Mendelssohn, que vaig tocar per a tots vosaltres i per Terrassa. Us agraeixo de tot cor la companyia, el suport i el caliu que em vàreu dispensar aquell dijous dia 10 de desembre a les 9 del vespre a Sant Pere. En especial vull agrair al Josep M. Puy, al Santi Rius, i sobretot als Rotaracs, la dedicació i el treball que varen fer possible aquest vídeo”.

Enviat per: SRC | 24 febrer, 2010

Sopar conferència amb Dolors Garcia del CST


La doctora Dolors Garcia, directora d’àmbit d’atenció Urgent del CST va ser ahir la quarta convidada del cicle de conferències del Rotary Club de Terrassa pel curs 2009-10: “Terrassa amb noms i cognoms”. Cal esmentar que va estar acompanyada per la Sra. Núria Paniello, Presidenta del Consorci Sanitari de Terrassa.

La doctora Garcia va començar definint la paraula urgència, tot diferenciant-la d’altres conceptes com, emergència o demanda espontània, que provoquen confusió en els usuaris fan que no sàpiguen discernir a quin tipus de centre han d’anar (WAP, CAP, CAC, SAD, SEM, Hospital,…).

En el darrer any a l’Hospital s’han atès unes 121.000 urgències, mentre que a un CAP s’atenen una mitjana de 10.000 a l’any i el servei domiciliari només 1.800 l’any. Però el més preocupant és la freqüentació que ha estat de 664 per cada mil habitants, o sigui que 2 de cada 3 ciutadans ha passat alguna vegada per un servei d’urgències i aquest índex és dels més alts d’Europa i totalment insostenible per la sanitat gratuïta que gaudim en el nostre país.

Si tenim en compte que el 58% de les urgències ateses són de baixa complexitat aquesta situació encara és més preocupant ja que es deguda en la majoria dels casos per la manca de coneixement dels usuaris, del mal ús que se’n fa, produït majoritàriament per una manca de cultura sanitària en la població. Per tal de pal·liar en part aquesta realitat s’està elaborant el pla estratègic territorial d’ordenació de l’atenció urgent, tot i que encara està en una fase de definició d ela qualitat amb un objectiu clar de donar una resposta integral al ciutadà i millorar la qualitat i l’accessibilitat sanitària dels ciutadans del Vallès occidental. Una proposta de futur poden ser els centres d’urgències anomenats ”walk in urgent care center” on un equip d’infermeres podran atendre els casos lleus que ara s’atenen en els serveis d’urgències dels hospitals.

Finalment va explicar-nos el “projecte d’obres d’urgències del CST” que ha permès redissenyar tot l’entorn físic amb l’objectiu de poder oferir un servei més eficient i innovador. La gestió sense papers, els boxs individualitzats, les àrees d’atenció per triatge previ, etc. són algunes de les millores que hi trobarem.

En el torn de preguntes es va arribar a la conclusió que “manca educació sanitària a tots els nivells i també certa responsabilitat per part de la mateixa població a l’hora de fer servir uns serveis sanitaris que són molt cars”. També es va esmentar que “s’està perdent la cultura sanitària que abans hi havia en les famílies” i que ara la gent, davant de qualsevol situació per lleu que sigui, el primer que fa és anar a urgències.

Enviat per: SRC | 23 febrer, 2010

105 aniversari de Rotary


Rotary celebra aquest any el seu 105 aniversari. Una idea que va començar el 23 de febrer de l’any 1905 i que avui ja compte amb més de 1.200.000 socis en més de 200 països i regions. Si voleu conèixer més dades sobre la història de Rotary podeu fer-ho a Historia de La Fundación Rotaria e Historia de Rotary International .

Enviat per: SRC | 21 febrer, 2010

Excursió Turó Malpàs


L’excursió l’hem començat a l’aparcament de l’Alzina del Salari, hem pujat pel camí dels graons de Mura fins al coll de Boix i allí hem agafat el camí que baixa per la vessant contraria de la que hem pujat, en direcció a l’era dels Enrics. El camí baixa per una torrentera però ben aviat planeja i ens mostra una magnifica panoràmica de la serra de Montserrat al fons. Les vistes són extraordinàries i és una ocasió de descobrir la part més desconeguda de la serra de l’Obac. Arribem a l’era dels Enrics des d’on es pot apreciar ben clarament el nostre destí, el Turó el Malpàs que queda ben bé al nostre davant. Aquí aprofitem per fer una parada i esmorzar.

Recuperades les forces seguim el camí i ens acostem desprès d’una suau baixada al coll que queda just sota del Turó del Malpàs i on podem veure, a la dreta, l’espectacular pi de les 3 besses o de les 3 branques.

Seguim pel camí que voreja per l’esquerra el turó i que dona una volta una mica llarga fins trobar el corriol que ens porta al cim del Turó el Malpàs. La pujada és fàcil però per culpa de les recents pluges ens trobem amb les roques molt mullades i això fa que alguns dels nostres decideixin no aventurar-se a patir una relliscada desafortunada.

Finalment un grup arribem al cim des d’on hi ha una vista perfecte del Puig Andreu, el Montcau, Montserrat i els mateixos Pirineus nevats. La tornada es pel mateix camí que em fet abans de manera que no cal esmentar rés. En resum es tracta d’una caminada llarga però fàcil, recomanable per tothom i on l’únic complicat és la pujada al Turó del Malpàs en cas de trobar-vos les pedres mullades.

Enviat per: SRC | 19 febrer, 2010

Dinar amb l’Artur Mas


El passat divendres, dia 19 de març, vàrem ser convidats al dinar amb entitats que el Sr. Artur Mas va convocar al restaurant Tapiñas de la nostra ciutat. Hi van participar 40 entitats de la ciutat i al final del dinar es va produir un torn de preguntes per tal de copsar l’opinió del candidat de CiU sobre alguns dels aspectes quje més ens preocupen en l’actualitat: la crisis, el 4rt cinturó, la immigració, etc.

Enviat per: SRC | 17 febrer, 2010

Sopar conferència: urgències del CST


El proper 23 de febrer, a les 21:00 h. a l’Hostal del Fum de Terrassa, tindrà lloc la quarta conferència del cicle “Terrassa amb noms i cognoms” que organitza el Rotary Club de Terrassa pel curs 2009-2010. La xerrada del proper dimarts anirà a càrrec de la Dra Dolors Garcia Alonso, Directora de l’àmbit d’atenció Urgent del Consorci Sanitari de Terrassa.

També tindrem el plaer de que ens acompanyi en el sopar – conferència, la Sra. Núria Paniello, actual Presidenta del Consorci Sanitari de Terrassa.

La  Dra. Dolors García, en la seva intervenció,  ens ajudarà a conèixer a fons el projecte de reordenació de les urgències al nostre territori,   que sota el paraigües del Servei Català de la Salut estan treballant conjuntament El Consorci Sanitari de Terrassa i l’Hospital Mútua de Terrassa. També ens aproparà al funcionament del nou servei d’urgències de l’Hospital de Terrassa, actualment en fase d’obres de remodelació, que finalitzaran l’estiu d’aquest any.

Enviat per: SRC | 14 febrer, 2010

Èxit en la visita al Parlament


Una jornada rodona, primer una visita al Parlament amb 44 amics del Rotary i desprès el dinar a les 7 portes. La visita ha anat a càrrec del diputat terrassenc, Josep Rull que durant prop de dues hores ens ha mostrat tots els secrets d’aquest edifici i del que en ell s’hi fa.

Ens ha explicat l’historia del seu origen, com a polvorí de l’antiga ciutadella que servia per tenir controlada la població barcelonina, la seva transformació en plau reial mai habitat i la seva posterior utilització com a seu del Parlament de Catalunya, un dels més antics del món. Hem passejat per la sala dels passos perduts, per les oficines del president de la institució o les sales de comissions i finalment ens hem fet la foto de grup a l’hemicicle. El dinar a les 7 portes ha estat el tradicional d’aquest antic restaurant de Barcelona, entrants i paella Parel.lada i l’únic que hem trobat a faltar és que ja no donen els contes del Calleja.

A l’apartat de ” Sortides ” trobareu unes quantes fotografies de la visita.

Enviat per: SRC | 11 febrer, 2010

Inici del Curs d’Art 2010


S’ha iniciat el Curs d’Art 2010 d’introducció a la historia de l’art i el patrimoni de la UNESCO, organitzat pel Rotary Club de Terrassa que aquest any, en la seva cinquena edició, està dedicat a la Mediterrània.

El curs impartit pel Sr. Àngel Morillas es fa els dimecres de 7 a 9 de la tarda al Col·legi Oficial d’Agents Comercials, al carrer Col·legi, 63 i aquest any compta amb 15 persones inscrites.

Enviat per: SRC | 10 febrer, 2010

Taló de 2.500 € per Ajuda Directa


Sr. Marcial i Sr. Puy

El terrassenc Sr. Marcial Paralejo, de l’entitat “Ajuda Directa” ha explicat amb la seva conferencia al Rotary Club de Terrassa com va començar la ONG i quins projectes està duent a terme en l’actualitat, tant en la Zona de Sri-Lanka com a Guinea. Proyecto Microcreditos (pdf).

Ha explicat, en concret, el projecte dels microcrèdits i quin és el mecanisme que utilitzen per assegurar l’èxit de la iniciativa i poder-ne fer un seguiment acurat que garanteixi que els diners es podran tornar i serviran per ajudar a nous projectes.

El Rotary Club de Terrassa li ha lliurat un taló de 2.500 €, corresponents a les aportacions solidaries dels membres del Club recollides durant el tradicional sopar de Nadal i que aquest any s’han assignat pel projecte dels microcrèdits d’Ajuda Directa.

Posteriorment ha explicat les seves vivències en el desastre ocorregut per culpa del recent terratrèmol d’Haití. El Sr. Marcial que va arribar el dijous passat d’Haití, ha explicat tot el que ha viscut i com està actualment la situació de les persones que han sofert els efectes devastadors del terratrèmol i que han de mirar de sobreviure en un país que, abans del terratrèmol, ja estava considerat el més pobre de l’Amèrica Llatina.

Durant els 15 dies en que ha estat en el lloc dels fets, ha ajudat en les tasques de treure cossos de les runes i en una única ocasió va poder ajudar a treure el cos encara viu d’una senyora d’edat avançada. Ha participat en aquestes tasques conjuntament amb el grup mexicà anomenat

Los Topos

Los Topos”, que no han dubtat ni un moment en col•laborar a treure cossos tant de persones vives com de mortes; com en el cas del propi bisbe o del centenar de noies estudiants de medicina que van quedar sepultades sota les runes de l’Hospital General de la capital.

Des de la seva ONG ja tenen el projecte de tornar tant aviat com sigui possible a Haití i promoure la creació d’un menjador infantil, a la zona de Carrefour amb l’ajuda de les “Hermanas Teresitas” que viuen en aquell indret, amb l’objectiu de que els nens puguin tenir al menys un àpat calent al dia. Per poder-ho fer abans tenen que demanar ajudes i recollir diners que els permetin posar en funcionament aquest servei i per això fa una crida a tothom que desitgi ajudar, en la mesura que cadascú pugui fer-ho. En el decurs de la seva presentació ha mostrat imatges esfereïdores de com es va trobar la zona afectada pel terratrèmol (imatges que podeu veure en aquest post).

« Newer Posts - Older Posts »

Categories