Enviat per: SRC | 30 Mai, 2009

Sortida a les Refardes (bis)

Montcau al fons

El darrer dissabte l’excursió del Rotary es va fer a les Refardes però, malauradament, no es van poder obtenir fotografies de la sortida. Com que no hi vaig poder anar, aquest cap de setmana he repetit la sortida amb el meu fill i us adjunto uns quantes fotos d’una zona que és bonica i molt desconeguda. La caminada comença agafant el trencall que trobem passat el kilòmetre 19 de la carretera de Mura i que ens porta a la casa de La Vall, avui deshabitada. Deixem el cotxe i comencem la caminada tot agafant el segon camí que trobem a mà dreta un cop passada la casa i que ens portarà al Coll de Creu Gener, des don gaudirem d’una excel•lent vista de la serra de les Garses que és la que vorejarem al llarg de l’excursió. El camí fa una baixadeta cap al Torrent de la Font del Jueu i desprès de passar uns bonics camps de blat arribem al pantà de les Refardes, ple fins d’alt i que subministra aigua al Torrent. Agafem el camí que trobem a mà dreta i que ens porta a la masia de les Refardes, habitada i on fan cultius ecològics.

Tornant una mica enrere travessem el rierol i tornem a trobar cel camí carreter que havíem deixat just davant del pantà. El camí va seguint el rierol i ens porta fins arribar a una carretera que seguirem a mà esquerra fins trobar un nou torrent. Cal travessar un pont i seguir el camí que pel Torrent de la Vall torna en direcció cap on em deixat el cotxe. Aquesta vall és especialment bonica ja que ens acompanyarà la vista del Montcau i la Falconera, a més d’uns camps de roselles que fan del la passejada una delícia. El camí no té cap dificultat i ens portarà sense problemes de nou a la casa de la Vall on hi havíem deixat el cotxe.

refardes2 torrent de la font del Jueu pantà de les Refardes Masia de les Refardes Torrent de la font del Jueu Casa de La VallCamí de la Serra de les Garses una zygena una clossianaColl de Creu Gener

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.