Enviat per: SRC | 13 Juny, 2009

Dinar de germanor del grup d’excursionistes del Club

Puig Andreu

La darrera excursió d’aquest curs ha estat una mica moguda. L’excursió ha sortit del Puig de la Balma, una masia del S.XII situada dins d’una Balma i a la que s’hi arriba des d’un trencall que es troba a mà dreta de la carretera que va de Mura a Rocafort.

Sortim de l’aparcament seguint el mateix camí que trobem al costat de l’aparcament i desprès de passar una granja de porcs i travessar una riereta amb una lleugera pujadeta arribem al Collet Roig. Cal agafar el camí que trobem a mà esquerra i quan arribem a una zona sense arbres vigilar d’agafar un mai que es troba a l’esquerra i que ens porta directa al Puig Andreu que és el que veiem sempre a la nostra esquerra. Compte de no seguir en direcció a un altra pujol que es veu al davant i que porta per nom “Turó del Malpàs”, i que és justament el que varem fer nosaltres. Si us equivoqueu us en adonareu perquè el camí baixa de forma sobtada cap al sot de l’infern i desprès només en podreu sortir agafant un camí una mica perdedor que tornant a pujar us portarà de nou a la part del darrera del Puig Andreu. Just a mig camí d’aquest ha estat el lloc on varem parar a esmorzar. Un cop tips seguirem pujant fins arribar al cim del Puig Andreu des d¡on es gaudeix d’una vista espectacular. La ruta segueix cap el Puigbò, tot i que si no hi voleu pujar hi ha un camí que el voreja per sota. Aquest camí cal fer-lo sempre carenejant i al final fent una mica de pujadeta fins al Turo dels Ducs o Rocaprenys, just al inici de la Serra dels Codolossos. Des d’aquí cal seguir un camí carener que va en direcció a Mura. Més endavant trobarem una bifurcació que agafarem a mà esquerra cap al Collet de Reixac, prop de les anomenades Coves de Mura. A partir d’aquest punt cal anar en compte ja que han obert unes pistes forestals que us poden confondre, tal i com ens ha passat a nosaltres. Cal agafar la primera que trobeu a mà dreta i seguir-la com si anéssiu a Mura. La pista anirà baixant fins arribar a una torre d’electricitat amb un camí que surt a ma dreta cap a Mura i un que fent una corba gira a l’esquerra i baixa cap al Puig de la Balma. Cal seguir aquesta pista que ens portarà primer a la casa de la Vila i desprès al lloc on havíem deixat els cotxes. La ruta marcada amb punts vermells és la correcte, la blava la que hem fet nosaltres.

Nosaltres hem sofert diferents problemes, primer que amb la primera errada del mati se’ns havia fet una mica tard, desprès que les pistes noves ens han despistat i finalment que no hem sabut trobar el camí correcte. Tot això afegit a l’elevada temperatura (+ 38 graus) que feia, ens ha fet agafat un “cop de calor” que ens ha fet dividir el grup i mentre uns intentaven baixar pel dret cap a la casa els altres intentàvem trobar un camí de sortida que ens fes arribar a un lloc on els cotxes ens poguessin venir a recollir.

Els qui anaven pel dret (ruta marcada en punts grocs) han tardat més del que pensaven i per sort els altres hem trobat el camí i amb l’ajuda dels qui ens esperaven frescos al restaurant hem pogut muntar una operació salvament que esn ha portat sans i estalvis a la casa, prop de les 16 h. de la tarda.

Un cop recuperats i hidratats hem fet el dinar de germanor, que ha estat molt celebrat ja que l’aventura viscuda ha estat per recordar-la i explicar-la durant molt temps.
ruta mura2 cami puig balma puigandreu1 puigandreu3 puigandreu5 puigandreu4 montcau1 dinargermanor1 dinargermanor2