El proper dia 13 de febrer el Rotary Club de Terrassa organitzarà una visita guiada a la seu del Parlament de Catalunya de la mà del nostre parlamentari terrassenc, en Josep Rull. Aquesta sortida està oberta als socis del club i als seus familiars.
Els primers antecedents del Parlament català es remunten al segle XI, amb les assemblees de Pau i Treva i la Cort Comtal fet que situen a la institució parlamentaria catalana com la més antiga del món. L’edifici que l’acull es va construir com a arsenal militar dins de la fortalesa de la Ciutadella que va fer aixecar Felip V després de la Guerra de Successió.
Actualment, l’edifici que acull el Parlament conserva essencialment l’estructura i l’aspecte que hi va donar Jorge Pròspero de Verboom, el constructor de la Ciutadella.
Deixa un comentari