Hem començat deixant els vehicles en l’aparcament que hi ha davant la Barata i hem baixat pel camí que porta a la riera de les Arenes. L’hem travessat i hem començat a pujar pel la pista en direcció a can Pèlecs. Primer em deixat a mà esquerra un trencall protegit amb una tancan, que es per on desprès tornem, i poc més endavant em vist unes restes d’un forn de calç. Desprès d’un camp que queda a mà esquerra hem arribat a un trencall on si segueixes recte arribes a can Pèlecs i si agafes a mà esquerra, que és per on hem anat, arribes a can Bufí.
En camí és ample i sense agafar cap trencall puja lleugerament fins que arribes a uns camps on al fons es pot veure l’antiga masia de can Bufí i més al fons el penya-segat del Morral Gran, que és el nostre destí.
Un cop al costat de la tanca de can Bufí cal cercar un camí estret que puja sobtadament pèl mig del bosc. Nosaltres l’hem seguit fins que es troba amb un de més ample que agafem en direcció a la nostra esquerra. En aquest punt la pujada és més suau fins que poc a poc es torna a enfilar de valent. La darrera part de la pujada és forta fins que hem arribat a la carena. A dalt trobem un camí carener que agafem a mà dreta i més endavant trobem un trencall que agafem de nou a la dreta i ja sense més dificultats s’arriba a la punta del Morral Gran,on es por gaudir d’una de les millors vistes del Parc Natural amb Montserrat i Castellsapera en un cantó i la Mola a l’altra.
Aquí hem pogut observar que la petita bassa que hi ha encara tenia aigua i hem esmorzat tot gaudint del paisatge. Al finalitzar hem tornat enrere fins al punt de la carena on havíem pujat i em continuat pel camí carener fins arribar al Coll de Ginebres dins d’un bosc d’alzina molt bonic. Una mica més endavant arribem a tocar de les roques del Morral d’en Bens i cerquem a mà dreta el camí que baixa de sobte per una zona molt ombrívola.
El camí finalment gira a mà esquerra per passar per sota del Morral d’en Bens i al final arriba de nou a un camí carener en direcció a Coll Prunera. Seguim el camí que no te pèrdua fins que arribem a un coll on trobem una cruïlla de camins. El de davant ens portaria al cim de Coll Prunera i el de l’esquerra, que és el que agafem, baixa cap a la zona de can Bufí.
La baixada és forta i al final enllaça amb una pista ample. Si agaféssim a mà esquerra tornaríem per la zona de can Bufí però nosaltres agafem la pista a ma dreta. La pista és planera i en la part final baixa fins enllaçar amb un camí que gira a mà esquerra i que de forma suau ens porta en direcció a la Barata, que veiem al fons.
El camí arriba a la tanca que havíem vist al inici de la caminada i des d’aquest punt baixem cap a la riera de les Arenes per retornar on teníem els vehicles.
Una sortida de pujada i baixada amb un desnivell d’uns 330 metres, però amb unes vistes que compensem l’esforç. La llargada en total és d’uns 6,7 quilometres.
Us deixem amb un PDF explicatiu de les masies que es poden veure durant l’excursió: Les Masies de Sant Llorenç del Munt
Deixa un comentari