Enviat per: SRC | 18 Novembre, 2012

Excursió a l’avenc de can Torres


L’excursió d’aquest dissabte, en que hem aplegat fins a 16 membres entre socis i acompanyants, ha hagut de variar el seu recorregut per culpa de la pluja. Hem intentat fer el recorregut previst per la canal de les Teixoneres, però per culpa del estat del temps finalment hem hagut d’optar per un recorregut més curt per la zona de Can Torres.

Hem començat a la Font de la Tartana per agafar el segon trencall que es troba a mà dreta i que desprès de travessar la llera d’un torrent el camí gira a l’esquerra per pujar de sobte per un terreny pedregós. El camí puja tota l’estona i quan comença un tros planer cal estar atent de trobar un trencall a mà dreta no gaire marcat que pujant pel mig del bosc permet arribar a la zona de l’avenc de can Torres que presenta dues entrades que es comuniquen a l’interior.

Prop de l’avenc hem aprofitat per esmorzar tot i que un inoportú plugim ens ha impedit poder-lo allargar massa. Degut al temps hem decidit tornar enrera tot dedicant una estona abans de baixar a buscar bolets per la zona. Cal dir que tothom n’ha trobat i que fins i tot la Lola que era la més il·lusionada en trobar-ne se n’ha emportat uns quants a casa. El Pere que portava un paraigua per protegir-se de la pluja ha estat el darrer en trobar algun rovelló però finalment també ho ha aconseguit.

Destaquem que avui ens ha acompanyat el Manel Vives, gran expert en la vegetació del massís i que ens ha promès que la setmana vinent ens acompanyarà en la sortida al Sot de la Bota per explicar-nos les varietats del gran bosc dels Roures de fulla ampla que ocupen aquella zona.

Enviat per: SRC | 14 Novembre, 2012

Fotos inauguració Escultura a El Petit Príncep


Us mostrem algunes imatges de la inauguració del monument a El Petit Príncep.

En l’apartat de premsa podeu trobar tot el que els mitjans locals han publicat de l’acte.

També podeu veure el reportatge emés per Canal Terrassa.

Enviat per: SRC | 12 Novembre, 2012

Sopar amb conferència del Dr. Àlex Pasarín


En el plenari del dimarts 13 de novembre a les 21h a l´Hostal del Fum, comptarem amb la presencia del Dr. Àlex Pasarín, Cap del Servei de Rehabilitació del Hospital Sant Rafael de Barcelona. El seu Hospital, junt amb el de Sant Joan de Deu, ambdós de propietat religiosa, varen ser els hospitals de referència de la Polio durant l’epidèmia que va haver-hi als anys 60 al nostre país.

A Sant Rafael ara es dediquen a tractar els problemes d’aquells nens d’aleshores que ara ja són grans o vells.

Enviat per: SRC | 12 Novembre, 2012

Èxit en la Marató de Donació de Sang


Destaquem la participació de diversos membres del Rotary Club de Terrassa juntament amb membres del Club Interact de Terrassa en la Marató de Donació de Sang celebrat el dissabte a Terrassa.

Durant pràcticament tota la jornada es va donar ajuda en aquest acte amb el que es van aconseguir més de 350 donacions, un gran augment de donacions si ho comparem amb dades de l’any anterior.

En el següent enllaç podreu veure el vídeo de canal Terrassa sobre la Marató.

Finalment els resultats van ser els següents:
– Participants 380  – Donacions admeses 354   – Nous donants 246   – Oferiments 26

Enviat per: SRC | 12 Novembre, 2012

Fotografies d’activitats del Rotary Club


Fotografies del XXè Sopar de l’Oncolliga:

Fotografies de la visita a l’exposició de la Riuada del 62, al Castell Cartoixa de Vallparadis:

Enviat per: SRC | 9 Novembre, 2012

XXè Sopar Oncolliga


Com cada any el Rotary Club de Terrassa estarà present en el sopar contra el càncer que organitza l’ONCOLLIGAa Terrassa.

Aquest any el sopar es farà el divendres, 9 de novembre a les 21h. Serà al Restaurant Imperial de Terrassa. El preu del ticket/donatiu és de 55 euros. Demanem la vostra col.laboració, ja sigui assistint al sopar o bé comprant fila 0.

Enviat per: SRC | 6 Novembre, 2012

Pòster del Petit Príncep


Per donar a conèixer la inauguració del Monument a El Petit Príncep hem fet un pòster que aquí reproduïm per si algú rel vol imprimir i fer-ne difusió.

De moment ja hi ha escoles de la ciutat que l’han penjat als seu taulell informatiu i a les que agraïm el seu suport: la Tecnos i Lanaspa a més de l’escola bresol “el Petit Príncep” de Terrassa.


El dimecres, dia 7 de novembre a les 19:00 hores tindrà lloc la inauguració oficial del monument a El Petit Príncep als jardins situats just al davant de la seu d’Unnim a la plaça Ricard Camí a la Rambla d’Ègara, amb la presencia de les autoritats.

El Rotary Club de Terrassa inaugurarà el monument dedicat a El Petit Príncep com a tancament dels actes de la celebració “Terrassa amb El Petit Príncep” que s’han desenvolupat a la nostra ciutat durant els darrers mesos.

Per aquest acte comptarem amb la presencia de representants de l’Ajuntament de Terrassa, del president de l’Associació Grup Filatèlic, Numismàtic i de Col·leccionisme de Terrassa, Sr. Jaume Canyameres i del nostre president Sr. Josep Rifà, a més de l’arquitecte Sr. Jan Baca, autor del disseny del monument i del Sr. Jordi Baldó, encarregat del seu muntatge i instal·lació. Hi serà també el president de l’Associació El Petit Príncep de Catalunya, Sr. Iñaki Arregui.

La idea de fer el monument es va gestar amb la presidència d’en Santi Rius (curs 2011-12) i, per donar prestigi a l’obra, es va encarregar el disseny d’aquest a l’arquitecte Jan Baca al que se li va demanar que reflectís la figura de El Petit Príncep i els valors que aquest desprèn, que són molt propers als valors rotaris del nostre club i que creiem que són valors universals vàlids per a tothom.

El fet d’encarregar el monument a en Jan Baca obeeix a que el Rotary Club de Terrassa volia que aquest monument fos també un homenatge a la seva trajectòria professional a la ciutat i perquè justament en un espai ciutadà dissenyat per ell, el seu nom hi quedés reflectit en un monument de prestigi.

El monument a El Petit Príncep desitgem que esdevingui un símbol a la nostra ciutat adreçat especialment als nens i nenes i que en la figura d’aquest personatge hi trobin aquells valors que cal preservar: la lluita per ser millors i per pensar amb els altres, la lluita per saber on anem i el que és realment important a la vida i la lluita pel bé comú i per la llibertat dels pobles i nacions. El monument a més portarà una frase extreta del llibre que diu Només s’hi veu bé amb el cor. L’essencial és invisible als ulls”.

El Petit Príncep és el llibre no religiós més traduït del món i des del proper dimecres Terrassa podrà estar orgullosa de lluir aquest monument i per aquest motiu el Rotary Club de Terrassa desitja que l’acte estigui obert a la ciutat i tothom que ho desitgi ens pugui acompanyar: entitats, institucions i ciutadania en general hi són convidats.


El Rotary Terrassa ha realitzat un sopar-plenari dedicat a recordar aspectes relacionats amb la riuada del 62 i que ha començat amb lectura per part del Joan Cadafalch del poema d’en Joan Maragall, anomenat “himne Ibèric”:
Al crit de la tramuntana, – ballem la sardana
a vora el mar blau:
davant la neu del Pirineu
sentint llunyans – uns altres cants…
Cap viu! Catalans,
s’anuncia el gran esdevenir.
Vindrà pels cims, – vindrà pel mar:
a tot arreu hem d’acudir
a punt per viure i per morir,
per greu sofrir… per triomfar!
Posteriorment la secretaria del club, l’Anna Rifà ha explicat aspectes relacionats amb el club, dels que destacarem que el proper dissabte 27 d’octubre a les 10h del matí, en Domènec Ferran farà la visita guiada per l’exposició de la riuada al Castell Cartoixa de Vallparadís. També ens ha explicat que la inauguració del monument al Petit Príncep es farà el proper dia 7 de novembre. Finalment ha convidat als socis a participar del XXè sopar solidari de l´Oncolliga al restaurant Imperial i en el que hi ha la possibilitat d’adquirir files zero.
Tot seguit en Serafí Gázquez ha informat que finalment s’ha pogut realitzar una tercera edició del llibre “La Riuada del 62 i els seus fotògrafs” i ha explica que es podrà lliurar a Càritas una primera ajuda per un import de més de 3.000 euros.
El mateix Serafí ha fet la presentació de la convidada Joana Biarnès, primera dona periodista a Espanya i la primera en publicar les fotos de la riuada a nivell nacional.
Durant la seva intervenció ens ha convidat a fer un recorregut per la seva interessant vida, plena d‘energia i coratge, d’il·lusió, d’experiències, de vivències i de passió. Des de la riuada del 1962 a Terrassa , passant per l’entrevista als Beatles i una curiosa estada a Hollywood, entre d’altres, han estat algunes de les anècdotes significatives d’aquesta convidada tan entranyable i excepcional. Ha acabat la seva apassionant ponència, tot compartint amb nosaltres el secret de les seves tres grans passions: el bon periodisme, la cuina i el marit.
Posteriorment, en Ramon Guinjoan, que era bomber en actiu al setembre del 1962, ens ha explicat, ajudat d’una presentació amb imatges, la magnitud de la tragèdia d’aquella trista nit de setembre. El reportatge i el relat esfereïdors han donat punt final al Plenari.

En el sopar ens ha acompanyat el cap del cos de bombers de Terrassa, en Jordi Moreno.
L’acte ha finalitzat amb el lliurament per part del President del Club, Josep Rifà, del premi de 3.000 euros, als representants de “ La Fàbrica “ de Can Tusell, guanyadors del premi “Joves per Terrassa 2012”.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories