Enviat per: SRC | 22 Octubre, 2012

Dia Mundial de la Lluita contra la Polio


El 24 d’octubre ens hem de fer sentir i hem de celebrar amb Rotary el Dia Mundial de la Lluita contra la Polio.

Rotary ha creat una plana en el servei Thunderclap, que permet als seus usuaris compartir un mateix missatge mitjançant les xarxes socials, fent que aquest es difongui en una data i hora fixades, el que permet que s’ampliï l’impacte a favor de la causa que a nosaltres ens interessa.

Visiteu aquesta plana a Thunderclap  per tal d’incloure el vostre missatge. Per més informació sobre la lluita contra la polio, visiteu www.endpolio.org/es

Enviat per: SRC | 18 Octubre, 2012

Plenari amb Sopar al voltant de la Riuada del 62


El dimarts 23 d´octubre a les 9h del vespre a l´Hostal del Fum, i dins del marc de la commemoració del 50è aniversari  de la riuada a Terrassa farem una taula rodona amb la Sra Joana Biarnés i el cap de bombers de Terrassa.

En Serafí Gázquez de l’editorial Momentum ens presentarà la tercera edició del llibre “  La Riuada del 62 i els seus fotògrafs “ i ens explicarà el que ja s’ha recollit amb les dues anteriors edicions per l’ajuda solidària a Càritas Terrassa.

Serà un sopar on qui ho desitgi podrà explicar la seva vivència personal durant la riuada i compartir-la amb els presents. El sopar és obert a parelles i amics.


Com podeu comprovar en la nostra secció dedicada als retalls de premsa que parlen del nostre club les darreres accions al voltant de la celebració del 50è aniversari de la riuada del 62han tingut un gran ressò mediàtic. Podeu veure-ho a:
https://rotaryterrassa.wordpress.com/curs-2012-13/

En els mitjans televisius cal destacar que també se n’ha parlat abastament, tal i com podeu veure en una fotografia de l’Helena Garcia Melero als matins de TV3 en que va parlar del llibre editat pel Rotary Club de Terrassa.


El Rotary Club ha realitzat amb un gran èxit de públic un sentit homenatge a diversos protagonistes de la riuada del 62, entre el que cal destacar el Cos de Bombers de Terrassa i d’altres poblacions que van prestar els seus serveis desinteressats des de la mateixa nit del 25 de setembre del 62.

Emoció i sentiment a flor de pell és el que van transmetre amb la seva intervenció els pocs bombers que encara resten entre nosaltres per explicar-nos el que van viure. Van ser relats colpidors que ells mateixos reconeixien que els costava de tornar a explicar ja que alló que van viure els havia marcat per tota la seva vida. Van ser paraules entretallades per l’emoció que van crear una atmosfera molt especial entre els assistents.

Els testimonis d’aquests bombers voluntaris ens han fet recordar que la nostra ciutat té un deute vers ells i és que mai se’ls ha reconegut ni amb un simple homenatge ni amb una medalla el que ells van fer per tots nosaltres aquells dies.

Un homenatge que tampoc mai s’ha fet als joves escoltes que van organitzar amb altres grups de joves el primer punt d’acollida pels damnificats al Centre Social Catòlic. Aquesta vivència va ser explicada per en Francesc Clua, escolta de l’Agrupament Font i Segués de Terrassa. Va completar la lectura dels seus records el periodista de TV3 en Manel Sarrau.

Una altra intervenció que va aportar molt detalls interessants va ser la de la fotògrafa Joanita Biarnés, que va confessar que l’experiència la va deixar tant trasbalsada que durant uns dies ni tant sols era capaç de reaccionar, com si el que li va tocar viure no hagués estat realitat, ja que era massa dur per una noia jove que mai havia hagut de passar per una experiència similar.

La darrera intervenció va ser per el monjo Jordi Vila-Abadal que va tornar a fer aflorar els sentiments més íntims dels presents al explicar la duresa de la descoberta dels cadàvers al camp del Papiol i com les autoritats no els van ajudar en cap moment, tenint que comptar només amb l’ajuda de treballadors d’empreses properes i dels mateixos escoltes.

Podem concloure que aquesta taula rodona ha demostrat que encara queden molts aspectes per descobrir del que va passar aquells dies i que cal que els seus protagonistes tinguin oportunitats com aquesta de que puguin explicar-ho als demés i la seva experiència quedi preservada per les generacions futures.

El Rotary Club de Terrassa ha gravat totes les intervencions per tal de que aquest testimoni no es perdi i en farà donació al projecte “el llibre de la vida”. En paraules del Santi Rius, que va moderar la taula rodona “hem volgut retre aquest homenatge perquè el record del que es va viure faci que mai més torni a passar”.

 

Enviat per: SRC | 24 Setembre, 2012

Taula Rodona sobre “LA RIUADA DEL 62”


El Rotary Club de Terrassa organitza una Taula Rodona sobre la Riuada del 62 el dijous, dia 27 de setembre del 2012 a la Sala Muncunill de Terrassa, a les 19:00 hores.

La Taula rodona sobre la Riuada del 62 reunirà per primera vegada, des de fa 50 anys, quatre experiències sobre la riuada que fins ara mai s’han explicat en públic i ho farà amb la veu i la presencia dels seus protagonistes:

  • El cos de Bombers de Terrassa explicarà com va viure les primeres hores de la nit de la riuada i com es va enfrontar a la greu situació de l’endemà a diversos punts de la ciutat i la comarca.
  • La cèlebre fotògrafa Joanita Biarnès donarà els detalls de la seva aventura per fer arribar les primeres imatges de la tragèdia als mitjans de comunicació de Barcelona i al mateix govern de l’estat central.
  • En Francesc Clua donarà la seva experiència personal de com es van organitzar els primers grups de joves cristians i d’escoltes per ajudar de forma voluntària al caos que va viure la nostra ciutat en els dies següents a l’aiguat.
  • En Jordi Vila-Abadal ens explicarà la missa de campanya que ell mateix va oficiar en el camp del Papiol, on van ser recollits la majoria de cadàvers enduts per la rierada.

La taula rodona estarà moderada pel Rotary Club de Terrassa, el qual desitja que aquesta experiència ajudi a re-descobrir aspectes nous de la Riuada del 62.

Aquesta és la nostra aportació a la celebració del 50 aniversari de la riuada i “és el nostre desig que el que avui recordem no es torni a produir mai més a la nostra ciutat”, tot desitjant fer un petit homenatge públic a aquells que, de forma anònima, van ajudar i van treballar perquè la ciutat es refés de la tragèdia que li va tocar viure.

Ens complau que l’esdeveniment sigui obert a tothom i, per aquest motiu, volem demanar a la ciutadania que ens faci costat i hi assisteixi.

Durant la sessió estarà a la venda la segona edició del llibre “La riuada del 62 i els seus fotògrafs” (Momentum Editors) que tant d’èxit està tenint. Cal recordar que els beneficis de la venda d’aquest llibre són per Càritas Terrassa.

Punt de llibre RIUADA ROTARY

Enviat per: SRC | 23 Setembre, 2012

Excursió a les Tombes de Coll d’Eres


Primera excursió del curs 2012-13 i podem dir que ha estat una sortida que ha combinat molt bé la passejada per la natura amb la cultura. Hem començat deixant els cotxes a l’aparcament de la Mata i hem pujat pel camí que puja pel costat de la bassa d’incendis i desprès va carenejant en direcció al Montcau i que permet visitar l’avenc del Montcau d’una profunditat de 16m.

Hem seguit per la pista fins arribar a Coll d’Eres, lloc d’un antic emplaçament habitat, tot i que es desconeix de quina època ja que mai s’ha investigat. Ara cal seguir el camí de la carena del Pagès cap a la Mola i uns 200 metres més endavant hem agafat un petit sender que s’enfila a l’esquerra per un rocam. Aviat arribem a un magnífic mirador del Montcau i serra dels Emprius que ens ha servit per esmorzar. Un cop tips hem visitat just al nostre darrera les tombes visigòtiques dels segles VI-VII. Malauradament aquestes tombes no han estat ben estudiades i les que hi ha presenten un estat de conservació bastant malmès.

Desprès hem refet el camí cap a la carena del Pagès per seguir en direcció a la Mola tot pujant. Uns 500 metres més endavant hem agafart un trencall a mà dreta marcat amb padrons que baixa per l’antic camí de la Calçada, anomenat així perquè sembla que per aquí passava l’antiga Calçada Romana de Matadepera fins la Vall de Mur passant per Coll d’Eres. Bastant avall cal localitzar uns padrons a la dreta i que porten a les restes d’un mur de l’antiga bassa de la Calçada, una mena d’embassament possiblement d’època romana si tenim en compte les pedres ciclòpies que el conformen. Malauradament aquest espai tampoc ha estat estudiat ni datat. Seguim camí avall i observem com el camí presenta a la nostra dreta les restes de l’antiga calçada amb unes pedres molt grans que conformen una paret de més de dos metres d’alçada (cal fixar-s’hi bé). El camí segueix avall fins una riera. Aquí seguim per l’esquerra, per travessar la riera i seguir per un camí planer. Més endavant i marcat amb uns padrons a l’esquerra trobem la baixada a la Font de la Llicona. Seguim endavant i al arribar a un rocam agafem un camí a la dreta marcat amb padrons que s’enfila pel rocam i ens porta just a l’aparcament de la Mata on havíem deixat els cotxes.

Una excursió senzilla de fer, amb bones vistes, amb visites a aspectes cultures de la muntanya poc coneguts i amb una millor companyia que han fet molt agradable la passejada.

 

Enviat per: SRC | 21 Setembre, 2012

Celebrem el dia internacional de la Pau


Segons paraules de Ban Ki-Moon, secretari general de les Nacions Unides el lema del dia internacional de la Pau, que es celebra avui dia 21 de setembre a tot el món, és “una pau sostenible per un futur sostenible”.

Valuosos recursos naturals, com els diamants, l’or, el petroli, la fusta o l’aigua són la causa directe de molts conflictes. Per això, resoldre la seva propietat, control i gestió esdevé fonamental per mantenir la seguretat i restablir l’economia dels països que surten d’una guerra. La bona gestió dels recursos naturals té un paper central en la construcció d’una pau sostenible en les societats que sofreixen o han sofert una guerra.

Aprofitem la celebració d’aquesta diada per pensar individualment en com podem contribuir a assegurar que els recursos naturals es gestionin de manera sostenible, reduint el seu potencial per generar disputes i aplanant el cami cap el «futur sostenible que desitgem».

Enviat per: SRC | 20 Setembre, 2012

Visita del Sr. Àngel Muixí, governador districte 2202


     Fotos de la visita del Sr. Àngel Muixí a la seu del Rotary Club de Terrassa. En el decurs de la visita es van intercanviar obsequis, es va imposar el pin del Rotary a un nou soci i es van presentar tant els projectes del Club per el curs 2012-13, així com els objectius del districte 2002 en el mateix període. La presentació per part del club va ser realitzada per el president del curs 2012-13 Sr. Pep Rifà.

Destaquem també la presencia d l’ajudant del governador, Sr. Carles Campistron i de les seves respectives esposes.

 

Accès pdf: Intervenció Àngel Muixí


El dimarts 18 de setembre visita la seu del Rotary Club de Terrassa el governador de districte 2202 pel curs 2012-13 Sr. Àngel Muixí, acompanyat per el seu ajudant Sr. Carles Campistron.

Podeu llegir aquí les seves dues primeres cartes:

1ª Carta del Gobernador Muixí

2ª Carta del Gobernador Muixí

Enviat per: SRC | 11 Setembre, 2012

Feliç Diada de Catalunya


Us desitgem una Feliç Diada de Catalunya.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories