Enviat per: SRC | 27 Març, 2011

Excursió al Turó de la Carlina


La sortida ha començat a la zona coneguda com Els Rourets , trencall a l’esquerra de la carretera de Matadepera a La Mata just abans de la torre de l’Àngel. Agafem el carrer de la urbanització que puja sense desviar-nos i desprès d’una forta corba a la dreta (lloc per on tornarem de l’excursió) seguim fins al final del carrer fins que finalitzi l’asfalt. Deixem el cotxe i comencem la pujada per un camí força ampla que surt del costat de la darrera casa i que ens durà a la Punta dels Caus Cremats primer i seguidament a la base del Puig Codina, una mena de bolet de pedra fàcilment distingible. El rodegem i qui vulgui pot pujar-hi fent una petita grimpada per la part del darrera. Nosaltres seguim fins al Coll de l’Arca des d’on gaudim d’una excel•lent vista de Montserrat i l’Obac i seguim endavant cap a la Roca del Corb que ja veurem amb claredat davant nostre. Un cop a la roca ens donarem compte del extraordinari mirador de la Mola (nosaltres hem aprofitat per aturar-nos-hi i esmorzar).
Destaquem que sota d’uns matolls hi havia un petit pessebre. Un cop tips, refem la marxa, ara cap al Turó de la Carlina que quedarà just davant nostre i que hi arribarem per un camí boscos i que puja suaument. El Turó queda envoltat de bosc i només sabrem que l’hem sobrepassat quan iniciem la baixada i veiem les vistes de Castellsapera, la Roca Salvatge i el Paller de Tot l’Any a la nostra dreta. Seguim camí avall fins que es faci més ample i no ens desviem per cap trencall fins que arribem a un trencall on hi veurem una fita que indica “Pou de Glaç”. Nosaltres ens hi hem arribat per un camí que hi puja i que no es gaire llarg. Desprès hem baixat de nou fins al mateix trencall i hem seguit el camí de baixada que porta fins a sota de la torrota de l’Obac.
Aquí ens trobem amb un camí molt ampla que per la dreta ens duria a l’Obac i per l’esquerra cap a les Pedritxes. El seguim cap a l’esquerra fins arribar al Coll de la Riba. Aquí cal agafar el camí que baixa a mà esquerra i que és força ampla. Desprès d’una petita zona encimentada trobarem l’avís de la Font de la Riba a mà dreta. Seguim endavant i estiguem atents de trobar un petit trencall a mà esquerra que tot travessant el Torrent de la Font de la Riba ens durà fins Els Rourets, just a la corba que hem explicat a l’inici de l’excursió i d’allí en uns 10 minuts arribarem a on hem deixat els cotxes. És una bonica excursió amb vistes impressionants, recomanada per totes les edats i destaquem, que hem trobat molts narcissos i violetes.

           

Enviat per: SRC | 23 Març, 2011

Exitosa conferència d’en Marc Boada


marc boada rotary terrassaEn Marc Boada, escriptor, presentador i divulgador científic, va ser el convidat del darrer sopar plenari del Rotary Club de Terrassa i ens va venir a  parlar-nos de l’actualitat en matèria de ciència. En Marc va començar explicant-nos d’una manera molt senzilla i gràfica que l’evolució de la natura és continua i que qualsevol petit canvi ens pot afectar molt en la nostra vida i que hem d’estar preparats per acceptar que aquestes fets moltes vegades no els podrem controlar; tot i pensar-nos que amb la nostra tecnificació siguem capaços de prevenir-ho tot. Cada cop els humans tenim més por de la incertesa i cada vegada ens infantilitzem més, fet que fa que no estiguem preparats per assumir el viure amb por i no tinguem la valentia suficient per afrontar els canvis que es produiran al llarg de la nostra vida i en el món que ens rodeja.

Els desastres naturals són un  petit preu que hem de pagar per viure en aquesta incertesa i hem de ser conscients que les obres humanes no són fetes per durar eternament i que el preu que hauríem de pagar per fer les coses més segures i duradores no serem mai capaços s’assumir-ho. Potser seria millor en comptes de tenir 150 centrals nuclears grans, tenir-ne mil de més petites i situades al costat dels centres productius que necessiten d’aquesta energia però, qui ha de prendre aquestes decisions normalment són polítics que no volen comprometrès a decisions poc populars.

Tot el que no coneixem ens fa por i la gran majoria de la por és deguda a la gran desinformació que té la gent, agreujada per uns sistemes educatius poc estables, que no afavoreixen aquesta transmissió de coneixement, de pensament i de raciocini, tant necessaris per poder afrontar aquestes incerteses.

president i marc boada rotary terrassaEn Marc Boada va presentar al Rotary Terrassa el seu darrer llibre editat a Terrassa i que es titula: Els tres infinits, un llibre de ciència per a gent de lletreson hi ha intervingut el nostre soci Rotari Serafí Gàzquez i va signar personalment el llibre a qui li va denmanar. Destaquem d’en Marc la seva capacitat per saber explicar les coses més difícils amb un llenguatge entenedor i amb unes gotes d’ironia que fan que el qui l’escolta es senti atret i segueixi amb delectació el seu discurs.

Podem qualificar d’exitosa la conferència degut al gran nombre d’assistents, una cinquantena, i a que la gent es quedés fins a les 12 de la nit escoltant-lo i fent-li preguntes.

         

Enviat per: SRC | 19 Març, 2011

Conferència oberta de’n Marc Boada


El proper dimarts dia 22 de març donarà una conferencia, al Rotary Club de Terrassa, en Marc Boada, escriptor, presentador i divulgador científic per parlar-nos de l’actualitat en matèria de ciència, amb una atenció especial als esdeveniments dels darrers dies al Japó, des del Tsunami fins al funcionament d’una central nuclear.

També presentarà en primicia el seu darrer llibre, “Els tres infinits, un llibre de ciència per a gent de lletres” on hi ha intervingut el nostre soci Rotari Serafí Gàzquez.

Podeu confirmar la vostra assistència a rotary@terrassa.net o al telèfon del club 682 594 028 i recordeu que aquest acte és obert a parelles i amics dels rotaris.

Enviat per: SRC | 18 Març, 2011

Finalització del curs d’art 2011


Donem per finalitzada l’edició del Curs d’Art d’aquest curs 201o-11 i us mostrem algunes fotos de la darrera jornada i de la petita festa de comiat que es va fer entre els assistents.

Aprofitem aquest post per fer una agraïment especial a l’Àngel Morillas i al Col.legi d’Agents Comercials de Terrassa.

      


Aquí publicarem algunes fotos de la inauguració de l’exposició “Pasqual Maragall mira”. La resta la trobareu al fecbook del Rotary Club de Terrassa: http://www.facebook.com/rotaryterrassa (feus-hi amics!).

També hem editat un fulletó d’informació bàsica per si algú es troba amb un possible cas d’Alzheimer, conjuntament amb els amics de l’AVAN. Us el podeu descarregar aquí: fulleto pasqual maragall mira2

   

Recordeu que teniu moltes més fotos a la Pàgina de Facebook del Rotary Club de Terrassa.

Us deixem també un vídeo publicat a terrassadigital.cat:

Enviat per: SRC | 13 Març, 2011

Invitació exposició “Pasqual Maragall Mira”


El dimecres dia 16 de març de 2011, a les 19h., tindrà lloc la inauguració de l’exposició “Pasqual Maragall mira” a la seu de l’Arxiu Municipal del carrer Pantà, 20 de Terrassa.

El Rotary Club de Terrassa ha volgut portar aquesta exposició, realitzada només a Barcelona i Figueres, a Terrassa com a continuació dels actes a favor de la lluita contra l’Alzheimer que aquest any venim desenvolupant, dins dels nostres projectes de serveis socials.

La inauguració es farà a les 19:00 hores per part del president del Club, Sr. Ramon Guinjoan i comptarà amb la presència de l’alcalde de Terrassa, Sr. Pere Navarro, del president de la Fundació Pasqual Maragall Sr. Jordi Camí, de representants de l’AVAN i de la responsable de l’exposició, Sra. Caro García, autora del llibre “Pasqual Maragall mira”, publicat per l’editorial Blume, a més de destacades personalitats de la nostra ciutat.

L’acte està obert a tota la ciutadania i el Rotary Club de Terrassa desitja que aquesta iniciativa ajudi de nou a conscienciar als terrassencs de la necessitat de seguir lluitant per trobar solucions pal.liatives a aquesta greu malaltia.

Destaquem l’ajuda de l’Ajuntament de Terrassa, ManualColor, Serafí Indústries Gràfiques i el Centre d’Art Santa Mònica per ajudar-nos a poder muntar aquesta exposició a Terrassa.

Enviat per: SRC | 13 Març, 2011

Assistència a l’Assemblea de Tarragona


Tres membres del Rotary Club de Terrassa més 2 acompanyants han assistit a l’Assemblea del Districte 2202 de Rotary Internacional a Tarragona. La trobada ha reunit un total de 224 persones de 52 clubs i cal destacar la presentació que hem fet de la potabilitzadora d’aigua amb energia solar, que recentment va ser presentada al nostre club per en Martí Lloveres. Malauradament i degut a la pluja no es va poder posar en funcionament.

Destaquem de la trobada les reunions que el nostre club va mantenir amb els governadors, actual, electe i nomenat per tal de cercar solucions al problema de comunicació interna i externa de Rotary Espanya. Us deixem unes fotografies dels diversos actes de formació realitzats a Tarragona.

 assemblea tarragona 

Enviat per: SRC | 12 Març, 2011

Audicions de Quaresma 2011


audicions quaresmaEl nostre amic i soci, Jordi Figueres ens ha demanat que us fem arribar el programa de les Audicions de Quaresma d’enguany a Sant PerePrograma Quaresma-2011
També us adjuntem el programa més general, on s’especifiquen les obres o parts de les obres corresponents a cada audició. Sant Pere-Quaresma
Mereix una especial atenció l’audició del 2on diumenge a càrrec d’en Joan Castillo i la Marta Riera amb música d’orgue a quatre mans.
Les audicions del 1er, 3er i 5è diumenges estan orientades com les parts de participació de l’orgue en unes suposades misses organístiques.

Enviat per: SRC | 7 Març, 2011

Assemblea de Tarragona


Aquest cap de setmana es realitza la IV Assemblea del Districte 2202 de Rotary International a Tarragona.

És una oportunitat per conèixer els representants i la mecànica de tots els clubs del nostre districte i poder valorar molt ràpidament la dimensió del moviment rotari. 

L’Assemblea comença el divendres, 11 de març a les 12:00 h. amb la recepció del assistents i el primer acte públic és a les 18:30 amb l’inici de la Primera Sessió Plenària.

Podeu descarregar-vos el pdf del programa d’actes en aquest enllaç: Programa.lV Asamblea


Invitació gratuïta a l’estrena de la pel·lícula “Margarita”, avui al cinema Catalunya de Terrassa.

La pel·lícula “Margarita” és obra del director de cine Albert Pons, col·laborador del club en projectes audiovisuals. L’entrada és gratuïta i només cal que aneu al cine Catalunya avui a les 10 de la nit.

És una pel·lícula que explora la realitat de les persones grans que han viure en soledat, seguint l’evolució de dos senyores durant un període real de 6 anys. A l’estrena hi assistirà el director, al qual tindrem properament al Club per respondre a les vostres preguntes.

Estrena: dimecres dia 2 de març: 22:00h. Durada: 73′

Intèrprets: Margarita Lostau, Pilar Crespo, Josep Franch.

Argument: Margarita viu sola i per una lleu invalidesa necessita l’ajut de Pilar; una amiga de la difunta germana de Margarita, que li fa les tasques domèstiques. La relació amor-odi entre elles ens porta a reflexionar sobre la soledat, la vellesa, la veritat, el pas del temps i la imaginació. La història és desenvolupa a través de diverses fabulacions i acusacions de Pilar i d’un críptic enfrontament quotidià, que ens condueix a explorar moments íntims i surrealistes.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories