En el transcurs del plenari del dia 25 de gener hem gaudit de la presentació del projecte “Fem Escola” i del projecte de potabilitzadora d’aigua H2Optima.
Us deixem les fotos de l’acte:
En el transcurs del plenari del dia 25 de gener hem gaudit de la presentació del projecte “Fem Escola” i del projecte de potabilitzadora d’aigua H2Optima.
Us deixem les fotos de l’acte:
Arxivat a Activitats, Conferencies, Projectes Solidaris, rotary | Etiquetes: Fem Escola, h2optima
El dia 25 de gener tindrà lloc la presentació del projecte solidari al que hem decidit destinar la recaptació del sopar de Nadal d’aquest any i per fer-nos la presentació comptarem amb la presencia d’en Manel Carrera com a impulsor del projecte “Fem Escola”i d’en Jesús Lanau, actual director del Banc de Recursos.
També ens visitarà el Sr. Martí Lloveras per presentar-nos un projecte sobre una potabilitzadora-desaladora que funciona amb energia solar, anomenada “H2Optima” i que creiem que podríem presentar a Rotary International com un projecte per ajudar a la problemàtica dels recursos hídrics, en països que pateixen molt la manca d’aigua potable.
Arxivat a Activitats, Conferencies, Projectes Solidaris | Etiquetes: Banc de Recursos, Fem Escola, Jesús Lanau, Manel Carrera, Martí Lloveras
Arxivat a General
Aquest any el Curs d’Art d’introducció a la historia de l’art i el patrimoni de la UNESCO, organitzat pel Rotary Club de Terrassa, arriba a la seva sisena edició i porta per títol: Extrem Orient, patromoni cultural i natural.
El professor serà el Sr. Àngel Morillas i es farà els dimecres de 7 a 9 de la tarda durant els mesos de febrer i març del 2011, al Col·legi Oficial d’Agents Comercials, al carrer Col·legi, 63
Tots els qui volgueu apuntar-vos podeu trobar l’explicació del curs i la butlleta per apuntar-vos en aquest mateix bloc, a la pestanya que diu “CURS D’ART”.
Arxivat a Activitats, Conferencies, General, rotary | Etiquetes: curs d'art
El passat dia 29 de desembre del 2010 el nostre bloc del Rotary Club de Terrassa va arribar a les 50.000 visites i creiem que és una xifra que val la pena ressaltar.
El bloc va començar a funcionar el mes de setembre del 2007 i aquest primer any vàrem rebre 1.405 visites. El 2008 ja es va arribar a les 10.114. El 2009 a les 16.238 i aquest any 2010 l’hem finalitzat amb un total de 22.452, amb una mitjana de 62 visites diàries.
Com podeu comprovar no hem parat de créixer i això és símptoma de que els nostres continguts no només interessen als socis sinó a molta més gent i pensem que aquest fet ens ajuda en la difusió i comunicació externa del que significa el Rotary, a la vegada que ens permet informar de les activitats del nostre club a tota la ciutat.
Una dada curiosa, el 15% de les visites que rebem són per consultar les nostres excursions a Sant Llorenç.
Arxivat a General
Els clubs rotaracts de Barcelona han iniciat una campanya solidaria d’ajuda als damnificats de les inundacions al Carib colombià.
Al link que us adjuntem podeu veure imatges i comentaris de la tragèdia.
http://www.scribd.com/doc/45996726/CAMPANA-SOLIDARIA
El nostre governador, en Pere Galbany, ens anima a que els clubs del districte hi col·laborem. Si algú hi està interessat que es posi en contacte amb el secretari o president del nostre Club.
El panorama és dramàtic pels més de 700.000 camperols d’aquestes poblacions, ja que es tracta de gent molt pobre que ha perdut el poc que tenien i que ara han de malviure en improvisats campaments de refugiats construïts amb plàstics, amb els riscos de salut derivats de la contaminació de les aigües provocades en part per la mort de molts animals de pastura que es van ofegar en les inundacions.
Arxivat a Projectes Solidaris, rotaract | Etiquetes: Carib colombià, pere galbany, rotaract
En el decurs del sopar d’aquest any, a més del tradicional discurs del president, es va lliurar un detall al Jordi Figueras, com a mostra d’agraïment per la seva tasca en l’organització del Concert de Nadal d’aquest any i que a més va ser l’encarregat de dirigir la cantada de nadales que es fa fer entre tots els assistents al sopar. També es va lliurar un reconeixement a l’empresa Construccions Baldó S.A. per l’ajuda altruista en la construcció del Monòlit del Rotary Club a Terrassa.
Els socis del club van participar aportant joguines per la campanya “cap nen sense una joguina” amb la col·laboració dels membres del Rotaract del Vallès i també van realitzar una aportació solidaria, per la campanya “fem escola” promoguda pel Banc de Recursos i que té com a objectiu la construcció d’una escola a Santa Cruz, Bolívia.
Arxivat a Activitats, General, Projectes Solidaris, rotary
Sortida que comencem agafant la pista forestal que surt del Pont de Vilomara en direcció a Mura i Rellinars. La pista està ben senyalitzada tot i que és més aconsellable fer-la amb vehicles 4×4 ja que presenta algun punt amb una certa dificultat i el tros que cal fer és una mica llarg. La pista primer deixa un trencall, a mà dreta, que porta a Rellinars i de cop s’enfila fins a una antiga pedrera, d’on s’extreia la famosa
pedra de Sant Vicenç. Passada la pedrera seguim fins arribar a l’altura del Farell, aquest serà el lloc on aparcarem i agafarem un camí que ens portarà a un embassament artificial, llavors travessarem el mur que serveix de pressa i seguirem un petit
curriol que ens portarà en pocs minuts a l’antiga església romànica de Santa Creu de Palou. L’església esta mig en runes i és una pena que ningú hagi tingut cura de restaurar-la o si menys no d’apuntalar-la per evitar la seva total ruïna, que de seguir com ara no tardarà gaire en produir-se.
Desprès de la visita tornem als cotxes i fem mitja volta fins a trobar un trencall a mà dreta que seguim fins al llit d’una riera on de nou pararem D’aquest punt surt un camí ample i ben marcat, anomenat del Companyó, que es va enfilant i que no és gens perdedor. Destaquem que duran
t el camí vas trobant alguna vella tina mig enrunada. Quan hem arribat a la zona on tocava el sol hem aprofitar per fer una parada i esmorzar. Aquesta vegada la bota la portat el Santi, ja que el Ramon avui no ens ha pogut acompanyar. Ja tips, hem seguit camí amunt fins que es troba un trencall a mà dreta que porta fins a la font de vinya anomenada
Font de Canelles. Tornem enrera fins el camí que ens havia portat al trencall i de nou el seguim fins a trobar un nou trencall en que cal agafar el que fa més pujada. És una pujada forta però curta ja que resseguida es troba un trencall a mà dreta que et porta directament a les Tines de les Balmes Roges. Una visita que val la pena fer ja que són les úniques tines que es van construir sota d’una balma i que per això no tenen sostre ja que aprofiten el de la mateixa pedra. A destacar la tina que està situada en una mena d’antic corral i que permet observar al costat d’ella la pedra d’una antiga premsa
de vi que servia per extreure’n el most. Des d’aquest punt recomanem l’excel·lent vista de Montserrat que es té si el
dia és clar.
Desprès de la visita hem tornat per mateix camí fins els cotxes i de nou fins al Pont de Vilomara i d’allí cap a casa a dinar. Una excursió fàcil de fer i que no presenta cap dificultat destacable.
I si voleu llegir la llegenda del Basilisc de Santa Creu de Palou feu click aquí:
Arxivat a Activitats, rotary, Sortides | Etiquetes: tines bages
Només un avançament de la primera fotografia del Concert de Nadal que es va fer a les esglésies de Sant Pere. Moltes gràcies a tots els que ens vàreu acompanyar.
Arxivat a Activitats, rotary
Comentaris rebuts