Enviat per: SRC | 15 Desembre, 2010

Quarta excursió Sant Llorenç 2010-11


En nom de l’amic Raimon Sellarés us informem que el dissabte dia 18 de desembre realitzarem la quarta sortida al Parc natural de Sant Llorenç del Munti Serra de l’Obac. Aquesta vegada caminarem per una zona del Parc poc coneguda on veurem les espectaculars Tines de les Balmes Roges i les restes romàniques de l’església de Santa Creu de Palou.

Ja sabeu que podeu venir-hi acompanyats de qui vulgueu.
Us hi esperem!

Podeu consultar detalls de la ruta a l’apartat de les Excursions d’aquest mateix bloc i que vulgui imprimir-se la fitxa d’aquesta tercera sortida pot fer-ho baixant-se el pdf: seccio_excursionisme_4-2010

Enviat per: SRC | 14 Desembre, 2010

Pòsters del Concert de Nadal a Terrassa i Matadepera


Hem penjat pòsters del Concert de Nadal a Sant Pere a Terrassa i Matadepera.

En la imatge podeu observar-ne un que està penjat al carrer Colom de Terrassa.

Recordeu que el concert està obert a tothom i que és a les 21:00 h. a l’església de Sant Pere (dijous 16 – recordeu que és millor assistir-hi mitja hora abans).


Com cada any i durant el tradicional sopar de Nadal, el Rotary Club de Terrassa participarà en la recollida de joguines per la campanya cap nen sense una joguina“, que aquest any també es farà amb la col.laboració dels membres del Club Rotaract del Vallès.

Es important que les joguines es  portin sense embolicar, per tal de facilitar les posteriors tasques de repartiment.

Enviat per: SRC | 10 Desembre, 2010

La bandera del Rotary a l’Everest


Albert Bosch, fill de Josep Bosch, Past Governador del nostre districte, i  soci del Rotary Club Barcelona Diagonal, que ens va deixar recentment, ha encapçalat el projecte “7Cims” www.7cims.com que ha finalitzat amb la pujada a lEverest.

Per iniciativa del President del Club, SR. Oscar Muñoz se li va fer lliurament d’una bandera de Rotary, perquè lafès arribar al sostre del món. Segons les seves paraules, “preferim fer arrivar aquesta bandera abans que la del Club per entendre que les nostres obres han de beneficiar a totohom i que tots formem part de la humanitat”.

Enviat per: SRC | 1 Desembre, 2010

Vine al Concert de Nadal del 2010


Us esperem al tradicional Concert de Nadal, que com cada any ens oferirà el nostre company i organista Jordi Figueras, aquest any acompanyat de l’Agrupació Coral de Matadepera, el proper dijous 16 de desembre a les 9 del vespre a l’església de Sant Pere i les entrades es podran adquirir a l’entrada del concert al preu de 6 € (la totalitat del que es recapti es dedicarà a accions solidaries).

Us recordem que està obert a tothom que hi desitgi assistir i que esperem que vingueu acompanyats de familiars i amics. El concert està organitzat pel Club Rotary de Terrassa i ha estat patrocinat per l’Obra Social d’Unnim, amb la col·laboració de la parròquia de Sant Pere, Gràfiques Serafí, el portal ciutadà http://www.terrassa.net i l’empresa Links 40.

Aquí podeu visualitzar el programa en pdf: diptic_concert_nadal_2010 i el poster: poster_concert_nadal_2010

Enviat per: SRC | 26 Novembre, 2010

Prodis: sisè concert pro discapacitats


Com cada any el Rotary Club de Terrassa assistirà al concert de PRODIS en benefici dels drets de les persones amb discapacitats.

Aquest any el concert és el divendres, 26 de novembre de 2010 a les 9 del vespre al Centre Cultural de la Rambla d’Egara, 340.

El preu de les entrades és de 25 euros.

Aquest concert forma part de la celebració del seu 50 aniversari.

Enviat per: SRC | 24 Novembre, 2010

Conferència sobre el llibre “Olor de Colònia”


L’escriptora Sílvia Alcàntara ha estat la convidada al Rotary de Terrassa en el plenari del dia 23 de novembre de 2010 i ha centrat la seva exposició en el seu llibre “Olor de Colònia”, un èxit de vendes que ha superat les seves pròpies expectatives i de la que ja se n’han fet més de 9 edicions.

Ha començat explicant que la seva novel·la, que durant un any va estar guardada en un calaix ja que no trobava cap editor que la volgués publicar, està basada en les experiències que ella va viure de petita a la Colònia Vidal.

D’entrada a volgut deixar clar que “les Colònies van jugar un important paper a Catalunya en la època de la postguerra ja que van acollir a moltes persones que ho havien perdut tot” i que en aquest espai al menys podien tenir un lloc on viure que els assegurava la subsistència.

Per altra banda afirma que posteriorment va descobrir que una de les coses que “li van prendre el saber” o sigui, l’oportunitat de rebre un ensenyament complert ja que aquest, a les colònies, estava controlat amb l’objectiu que els fills dels treballadors no aprenguessin més del que els interessava als amos (a la foto podeu veure l’escola de la Colònia Vidal). I és que “a través de l’ensenyament la gent pot ser lliure” i això no interessava en aquest món tant tancat i segons diu “claustrofòbic”. Un món tancat en si mateix on “la gent era controlada al poblat pel mossèn i a la fàbrica per l’amo” i on “tot i no haver-hi muralles la gent tenia por de que si marxaven a fora no sabrien viure“. Era com una gàbia en que l’ocell encara que li deixis la porta oberta té por d’emprendre el vol per no perdre un lloc segur on té assegurat el menjar i l’aixopluc.

En relació a la seva infantesa ens explica que ella va ser molt feliç fins els 14 anys ja que des dels ulls d’una nena que no coneixia rés més tot podia semblar bonic. Però el que va resultar-li dur va ser el fet de que “un dia eres una nena i l’endemà de complir els 14 anys entraves a treballar a la fàbrica a un quart de cinc del matí per fer 8 hores de treball“.

La vida en les llars era més aviat miserable, el poc que guanyaven servia per pagar el lloguer de la vivenda i el menjar que venien al colmado de la Colònia, on la majoria de famílies “tenien que comprar de fiat“, de manera que sempre devien diners. Qui més, qui menys tenia un petit hortet i algun aviram que els servis de complement, tot esperant poder pagar el que es devia quan arribés “la setmana dels quinze duros” (un pagament extra que es feia una vegada al mes). Tot això però, va anar canviant a partir de la crisis dels anys 60.

La novel·la és una ficció i els personatges i els que els passa també, però l’entorn i l’atmosfera són reals. Alguns personatges reflecteixen realitats que a ella li van impactar, com el cas de les moltes dones solteres que hi havia a la Colònia i que ho eren perquè els seus marits havien mort a la guerra i ella aprofita per parlar-ne amb l’objectiu de retre’ls-hi un petit homenatge.

La Sílvia explica en la part final de la seva intervenció que aquesta va ser la seva experiència i que com tot a la vida és pot veure de diferents perspectives i que segurament hi ha altres interpretacions i experiències que podrien complementar la realitat del món de les colònies que, com reconeix, “segurament també van ajudar a solucionar molts problemes de moltes famílies que no tenien rés“.

Actualment ens diu que sortirà la novel·la traduïda al castellà i que s’està estudiant la possibilitat de fer-ne una pel·lícula.

Enllaç per saber-ne més:http://www.escriptors.cat/autors/alcantaras/pagina.php?id_sec=3772

Enviat per: SRC | 22 Novembre, 2010

Per aquest Nadal preneu cava i vi solidaris


Un any més us presentem el cava i el vi guanyadors dels concursos de les cates de Solidaritat Rotaria. Els guanyadors d’aquest any han estat el Cava “ROGER GOULART” Brut Nature Reserva 2005 i el vi “RAMON BILBAO” Reserva 2005 de la Rioja.

Com cada any la finalitat és aportar fons pel projecte “Polio Plus” de la Fundació Rotaria de Rotary International, que te com objectiu l’eradicació de la Poliomielitis en el mon.

Doneu a conèixer als vostres familiars, amics i coneguts aquesta iniciativa. Quantes més ampolles de cava i de vi demanem més nens podran ser immunitzats contra la Polio.

A més de gaudir d’un cava i d’un vi de qualitat excepcional a un preu molt raonable, podreu participar en una acció humanitària única al mon, amb la seguretat que totes les vostres aportacions es dedicaran a l’objectiu descrit.

Enviat per: SRC | 19 Novembre, 2010

Sopar amb la Sílvia Alcàntara


Pel sopar del 23 de novembre comptarem amb la presencia de l’escriptora “Sílvia Alcàntara” autora del llibre “OLOR DE COLÒNIA” que tant d’èxit ha obtingut. Aquest serà un sopar obert a parelles, familiars o amics. El preu del cobert pels no socis serà de 20 €.

Olor de Colònia: “ … un gran incendi trenca la monotonia de la Colònia. Els magatzems cremen pels quatre costats. El fum ho empudega tot. La sirena sona sense parar, tothom és al carrer. La lluita per salvar la fàbrica és desesperada …”
La novel·la evoca la vida d’una colònia tèxtil i les enverinades relacions socials, la combinació de despotisme i condescendència que, cap als anys 50, regeix la seva vida. Néixer, viure, reproduir-se i morir entre les parets d’una fàbrica. Una gran fàbrica que va més enllà dels llocs de treball, que és també l’escola per als fills, l’església, les botigues i les cases per viure-hi.
Sílvia Alcàntara i Ribolleda, nascuda a Puig-reig (El Berguedà) el 1944, a mitjans dels anys seixanta es trasllada a Terrassa, on viu actualment. A principis dels anys noranta, obren una escola a Barcelona, l’Aula de lletres, on ensenyen tècniques d’escriptura literària; és de les primeres a apuntar-s’hi. Després, a l’Ateneu Barcelonès completarà l’aprenentatge. Ha guanyat alguns premis de contes breus. Aquesta és la seva primera novel·la. Bloc de l’autora: http://escriureperpoderviure.blogspot.com/

Enviat per: SRC | 16 Novembre, 2010

Concert d’orgue de Santa Cecília


Ens plau comunicar-vos que a la parròquia de Sant Pere, és celebrarà la festivitat de Santa Cecília amb un concert d’orgue; el proper dissabte 20 de novembre a les 20:30 hores, just després de la Missa de dos quarts de vuit.

El concert anirà a càrrec del nostre benvolgut company Jordi Figueres i us ho fem saber per si el voleu acompanyar. Adjuntem el programa del concert, que inclou una composició del propi Jordi Figueres. programa concert

« Newer Posts - Older Posts »

Categories