Enviat per: SRC | 11 Juliol, 2008

Sopar Fi de Curs 2007-08


restaurant club de golf del prat Ja ha passat un any i estem a punt de finalitzar una nova etapa en el nostre club i, com cada any, ho volem celebrar amb un sopar de Fi de Curs entre tots els socis i acompanyats de llurs parelles.

Aquest any el sopar tindrà lloc al Real Club de Golf del Prat, el proper dia 15 de juliol, a les 20:45h. US ESPEREM A TOTS !


isabel carreras

isabel carreras

La Sra. Isabel Carreras, “District Manager” de l’empresa de treball temporal Randstad i responsable de la “Fundació Randstad”, que atén persones amb alt risc d’exclusió social ha donat una conferència sobre “Conciliació de la vida laboral, familiar i personal”.

En la seva exposició ens ha explicat el gran canvi que hi ha hagut en el món laboral des de la plena incorporació de la dona; realitat que ha fet augmentar les necessitats de poder combinar la vida familiar amb la vida laboral.

Ha exposat la dificultat per combinar el treball amb les tasques domèstiques, l’atenció als fills i a les persones gran; tasques que recauen encara en gran mesura sobre les dones, les quals suposen ja el 45% de l’actual mercat laboral.

Si tenim en compte que avui el 95% de les unitats familiars necessiten que treballin tant l’home com la dona, la necessitat d’una flexibilitat horària és encara més gran i les empreses han de mirar de fer el possible per oferir alternatives, vers una problemàtica que encara es vista com un cost, en comptes de com una inversió.

Cal tenir present que, no per dedicar més hores al treball serem més productius, normalment és justament a l’inrevés. Ens ha parlat de les tres generacions que actualment coincideixen en el món laboral: la generació més antiga, en la que el treball és l’eix de la seva vida, la generació intermèdia, que és la que intenta conciliar treball i vida familiar, i la generació Y, la més jove i que li interessa el treball només per poder viure i amb un clar objectiu basat en l’oci. Avui dia cal treballar per viure, abans es vivia per treballar.

Finalment ens ha ofert diferents mesures que poden ajudar-nos a millorar aquesta flexibilitat: jornades laborals reduïdes, llocs de treball compartits, setmana laboral comprimida, prohibició d’organitzar reunions per les tardes, flexibilitzar l’horta d’entrada i de sortida, etc… i recomana que les empreses interessades intentin aconseguir el segell “’empreses familiarment responsables”.

En el torn obert de paraules s’han discutit temes referents a la problemàtica que pots suposar els greuges comparatius que poden sorgir entre treballadors de diferents sectors tant públics com privats, els conflictes que es poden generar entre treballadors d’una mateixa empresa i la pèrdua de valors entre el jovent, entre d’altres.

Enviat per: SRC | 4 Juliol, 2008

Bona Festa Major


Festa Major

Us volem desitjar una Bona Festa Major de Terrassa.


Coll de Correu Avui ha tingut lloc la darrera sortida d’aquesta temporada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac i ho hem fet seguint la ruta marcada per nostre company, en Raimon Sellarès, gran expert muntanyenc.

Hem començat pujant amb els cotxes fins la casa de la Morella i des de la carena hem agafat el camí ral que porta als Hostalets d’en Daví, un antic hostal que donava aixopluc als qui feien el camí de Terrassa a Manresa i que els protegia dels temuts atacs del bandoler “Capablanca”. De les runes de l’Hostal només s’hi pot apreciar unes poques parets, un pou i una bassa encara plena d’aigua.

Sense deixar el camí ral hem seguit la carena Cami ral que voreja el torrent de la Cansalada (o de Can Salada que sembla que era el nom original). Hem vorejat la Balma Roja i el Castell de Bocs fins arribar a Coll de Correu, lloc on em fet parada i fonda, esmorzar a coll de Correu tot aprofitant per esmorzar. Deixeu-me tenir avui un record especial pels carquinyolis d’en Baltasar, que ja formen part inequívoca d’aquests esmorzars a la muntanya.

Com que no en teníem prou, hem seguit el camí fins al Paller de Tot l’Any, on hem gaudit d’espectaculars vistes, tant de la Roca Salvatge, com de la serralada de Montserrat. Feia molta calor i hem decidit deixar l’escalada al Paller per un altra dia. La tornada ha estat per la mateixa ruta.Paller de Tot l\'Any descans al paller de tot l\'any Vista de la Roca Salvatge

Un cop a Rellinars ens hem dirigit cap a Can Toni, on ens esperava la resta de companys que volien acompanyar-nos en el dinar de germanor que tancava la temporada d’excursions. Una refrescada i un menjar abundós ens ha fet gaudir d’una excel·lent diada. Hem aprofitat per felicitar al Pere, el marit de la Carme Espí (que ens a convidat a cava) i hem finalitzat la sobretaula prop de les 6 de la tarda. dinar a can toni celebració a can toni

Un record des d’aquestes línies per aquells companys que ens han acompanyat al llarg de la temporada en les excursions i avui no han pogut gaudir del dinar de germanor, us esperem de nou en el proper curs i per aquells que encara no s’han decidit a acompanyar-nos, que el proper any ho facin.

Enviat per: SRC | 16 Juny, 2008

Dinar de germanor a Rellinars


plano Can Toni a Rellinars Durant tot l’any, i gràcies a la inestimable col·laboració d’en Raimon Sellares, s’han organitzat un seguit de sortides per Sant Llorenç. Ara celebrarem, amb un dinar de germanor, el final d’aquestes excursions amb una sortida i un dinar, el dissabte 28 de juny, al restaurant Can Toni de Rellinars.

Menú: Amanides variades / Mongetes del ganxet i cigronets / Carn a la brasa i botifarres amb escalivada i patates al caliu / creps amb xocolata calenta / Begudes i cafès / Preu per persona: 30 € .

Enviat per: SRC | 13 Juny, 2008

Nou disseny i nova secció


Premi joves per terrassa Falta un mes per celebrar l’any de la creació d’aquest blog i ho volem celebrar amb un nou disseny i amb una nova secció anomenada “premsa”. En aquest apartat hi trobareu totes les noticies que vagin apareixen en altres mitjans de comunicació (analògics o digitals) i que facin referència a les activitats del nostre Club. Si teniu coneixement d’algun article que no hi surti, sis plau, feu-nos-ho saber.

Enviat per: SRC | 11 Juny, 2008

Lliurament dels Premis Joves per Terrassa


joves per terrassa guanyadors 6 El dia 10 de juny de 2008 s’han lliurat els premis “Joves per Terrassa” a les entitats guanyadores d’aquesta edició. En el discurs del President del Rotary Club de Terrassa, Sr. Josep Pérez, ha destacat que “enguany celebrem la 12a edició del Premi, que intenta ser el reconeixement a joves, d’entre 15 i 26 anys que desenvolupen tasques o iniciatives al servei dels altres i aquest acte té un significat especial pel Rotary Club, ja que les persones que l’integrem tenim un denominador comú, que és la solidaritat envers els més desfavorits i la voluntat de servei als demés, i per tant, es produeix una total coincidència entre la nostra missió i la dels grups de joves que han presentat els seus projectes, en els que podem constatar la gran tasca que venen desenvolupant i perquè, una vegada més, es trenca el tòpic de la falta de comprimís del jovent, que moltes vegades s’esgrimeix de forma superficial, quan descobreixes la quantitat de gent jove que dedica el seu temps de descans o lleure a ajudar al proïsme”.

joves per terrassa guanyadors 5 joves per terrassa guanyadors 4 joves per terrassa guanyadors 3 joves per terrassa guanyadors 2 joves per terrassa guanyadors 1

El Rotary Club de Terrassa vol felicitar als dos guanyadors d’enguany i a tots els que han participat, especialment als joves que col·laboren, encoratjant-los a continuar amb la seva tasca.

Lectura de l’acta del Premi: Reunida la junta de Govern de Rotary Club de Terrassa, constituïda en Jurat i desprès d’analitzar les diferents propostes ha arribat a la següent conclusió: concedir el premi Joves per Terrassa al “Grup d’animació als infants hospitalitzats a l’Hospital de Terrassa” de la Creu Roja de Terrassa i al “Grup de Joves de la Moguda Juvenil Salesiana”, de tal manera que la quantitat queda dividida en parts iguales de 3.000 €, per cadascuna de les dues candidatures esmentades.

L’acte ha estat tancat pel Regidor de Cultura i Esport de l’Ajuntament de Terrassa, Sr. Amadeu Aguado i ha comptat amb la presencia de destacats representants d’institucions terrassenques. Els diplomes han estat lliurats per representants de les entitats esponsoritzadores, Caixa Terrassa i El Corte Inglès.

Enviat per: SRC | 2 Juny, 2008

Fotos de l’excursió 4×4 al Montsant i Prades


Rotarys de Terrassa en 4x4 absis esglèsia rotarys d\'excursió en 4x4 Aquí teniu les primeres fotos de la sortida en 4×4 d’aquest any en que s’ha visitat el Parc Natural del Montsant i la Serra de Prades. Les fotos ens mostren diferents indrets dels que podem destacar l’ermita de Santa Magdalenaermita de santa magdalena i la de l’Abelleraermita de l\'abellera, que segons conta la llegenda desprès de desaparèixer la verge per robatori, un eixam d’abelles va senyalar el lloc exacte on estava la imatge de la verge a un pastor i aquest lloc és on es va construir l’ermita.

pont penjat riu montsant sant bartomeu 1 sant bartomeu 2 S’ha visitat el Congost de Fraguerau, amb el seu peculiar pont penjat sobre el riu Montsant, construït amb cables d’acer i fustes i que ens permet arribar a l’ermita de Sant Bartomeu de Fraguerau de Ulldemolins al Priorat.

La Serra de Montsant, declarada parc Natural a l’abril de 2002, es conserva en un molt bon estat de conservació i amb unes formacions geològiques extraordinàries. Un total de 17 persones han estat els valents que han fet l’excursió, que tot i les adverses condicions meteorològiques ha pogut fer els recorreguts previstos.

A l’apartat de “SORTIDES” podreu veure més fotografies.

Enviat per: SRC | 1 Juny, 2008

Guanyadors del Premi Joves per Terrassa


Premi Joves per Terrassa Els guanyadors del Premi anual “Joves per Terrassa” han estat aquest any 2008, el “Grup d’animació als infants hospitalitzats a l’Hospital de Terrassa” i el “Grup de Joves de la Moguda Salesiana”

Els dos projectes guanyadors han arribat en igualtat de condicions a la fase final i ha estat el jurat qui ha decidit dividir el premi per tal de premiar aquests dos projectes. A cada projecte li correspondran 3.000 € que cobreixen en bona part les necessitats expressades en ells i d’aquesta manera, l’import del premi Joves per Terrassa, del Rotary Club de Terrassa, permet cobrir un ventall de necessitats més ampli de la nostra ciutat”.

El “Grup d’animació als infants hospitalitzats a l’Hospital de Terrassa”, és una organització que pertany a la Creu Roja de Terrassa i pretenen oferir una millora en la qualitat de vida del nen/a i de la seva família que estiguin ingressats per qualsevol malaltia, a través de la organització d’activitats d’animació, lúdiques i recreatives.

El “Grup de Joves de la Moguda Salesiana” aplega joves voluntaris que ofereixen activitats per a infants i joves des de l’Associació Juvenil “Sarau” del barri de la Maurina, l’Esplai “Club Amigos” del Roc Blanc i el Grup de Teatre “Ja som algú”.

Destaquem que el premi “joves per Terrassa” compte des de fa anys amb el suport de les entitats patrocinadores, Caixa d’Estalvis de Terrassa i El Corte Inglés.

Enviat per: SRC | 30 Mai, 2008

Conferència sobre Perú de Monsenyor Godayol


monsenyor godayol al rotary terrassa El Rotary Club de Terrassa ha rebut, en una de les seves reunions quinzenals, la visita del bisbe emèrit de Ayaviri, Perú que ha explicat la realitat d’una de les zones més pobres d’aquest país Andí. Aquesta visita ha estat conseqüencia de la donació de medicaments que el Club ha fet arribar als Salesians d’Arequipa.

Monsenyor Godayol ha tornat recentment a Catalunya, per quedar-se, després de 45 anys de treball en aquell país, els darrers a la zona de Ayaviri, Perú, que és una zona dels Andes amb una extensió similar a la de Catalunya. Nascut fa 62 anys a Mataró, Godayol se’n va anar al Perú com a missioner quan encara no tenia 18 anys i va ser ordenat capellà l’any 1972. Allà va treballar en una zona dels Andes “molt pobra i molt allunyada” en feines per al desenvolupament agropecuari, per a millorar la salut de les persones, per la defensa dels drets humans, per la creació d’organitzacions camperoles o per la investigació de la cultura d’aquesta zona.

Fent una suplència de la feina que ha de fer el Govern”, segons les seves pròpies paraules. Abans de marxar, el bisbe emèrit d’ Ayaviri també ha deixat encarrilat un projecte per fer una residència on visquin i vagin a l’escola nois i noies “que d’aquesta manera poden estudiar”. Ara, en Joan Godayol, comença una nova etapa de la seva vida. Una etapa, sens dubte, al servei del poble, un exemple de solidaritat i compromís.

Monsenyor ha explicat la realitat que viuen les poblacions del Perú on justament hem enviat l’ajuda del nostre Club, consistent en medicines i material sanitari que es va fer arrel d’una aportació econòmica dels socis en l’últim sopar de Nadal. Entre els missatges que ens ha deixat en la seva conferència podem destacar: “la renovació de l’Església ha de començar per les bases i no pel sostre, que està ple de goteres”, en referència directa a l’estat actual de canvi que està vivint el moviment cristià i que segons ens indica “durarà encara uns 40 anys per començar a veure els seus fruits”.

Hem de pensar que “tot el que aquí podem considerar essencial, en altres cultures pot ser secundari i a l’inrevés, i que per comprendre les necessitats d’un poble, s’ha de conviure amb ell, no es pot fer des de la llunyania, s’ha de viure compartint el dia a dia amb les seves realitats, necessitats i esperances”. Destaquem també la seva visió que “avui el nou Déu és el diner, personificat en la figura dels bancs”.

Ha finalitzat la seva conferència, dient-nos que “la base del Cristianisme no són moltes retòriques ni cerimònies, sinó que és un gran amor al proïsme, especialment als més desvalguts”. També ha destacat que “és necessari que organitzacions solidàries, com el Rotary, segueixin treballant per oferir la seva ajuda desinteressada als més necessitats i que la roda, que és el símbol del club, segueixi rodant durant molts anys”. Ens ha encoratjat que igual que s’està aconseguint eradicar la malaltia de la Polio a tot el món gràcies a l’ajuda dels més d’un milió dos-cents mil rotaris (de més de 165 països) també “es puguin seguir dedicant esforços a petites comunitats que també necessiten l’ajuda i el suport per poder seguir tirant endavant”.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories