Enviat per: SRC | 28 Mai, 2008

Conferència de districte de Girona


cartell conferència girona Els dies 23 i 24 de maig s’ha celebrat la conferència de districte de Girona.

Conferència Girona Hotel Carlemany Taula presidencial confrència girona President i secretari Rotary Club Terrassa Destaquem la ponència sobre la Fundació Rotaria, en que es va informar que durant el curs s’han ajudat 8 projectes d’onze clubs i que aquesta ajuda a premés duplicar els imports inicialment recollit pels clubs L’avantatge de servir la fundació suposa que, sense que el Club perdi protagonisme en el seu projecte, es pugui duplicar la quantia.

Un dels punts importants de la conferència, va ser la informació sobre la campanya Polio+, i la seva efectivitat, doncs des de 1985 en que es va començar fins ara, s’han vacunat 2.000 milions de nens, i Amb aquesta campanya, s’ha aconseguit eradicar pràcticament la polio al mon. Pensem que l’any 1980 es produïen 350.000 casos i que en el 2006, només se’n van detectar 2.000. Es porten invertits 650 milions de US$, i es calcula que encara en falten 200 milions, tot i que recentment s’han rebut ajudes de 100 milions per part de la Fundació Bill Gates i 3,5 milions de Google.

Es va fer balanç de l’any i es van aprovar per unanimitat els del districte, aportant el saldo sobrant de 28.000 € a la fundació Rotaria per aplicar a la campanya Polio+.

En un altre interessant conferència es va insistir en la necessitat de conèixer més la organització Rotary i que hem de sentir orgull de pertinença.

Destaquem la ponència sobre les campanya sobre recursos hídrics, doncs no podem oblidar que en aquests moment en el món, 1.200 milions de persones no tenen accés a aigua potable i això provoca que cada dia morin 8.000 infants. El projecte te previst que l’any 2015 s’hagi solucionat el 50% d’aquest problema amb l’ajuda del Rotary.

Enviat per: SRC | 20 Mai, 2008

Fotos visita Parc Audiovisual de Catalunya


El dia 17 va tenir lloc la visita guiada al parc Audiovisula de Catalunya i aquí podeu veure unes quantes fotografies de les instal.lacions:

antic sanatori capella de l\'antic sanatori visita parc audiovisual 1 visita parc audiovisual 2 visita parc audiovisual 3 visita parc audiovisual 4 visita parc audiovisual 5


jordi llonch El Sr. Jordi Llonch ens ha presentat el Parc Audiovisual de Catalunya, ubicat a l’antic Hospital del Tòrax de Terrassa. El Parc Audiovisual de Catalunya és un espai per al desenvolupament de la indústria i la creativitat en el sector àudiovisual. El gestor del projecte és una societat de la qual en són accionistes l’Ajuntament de Terrassa en un vuitanta per cent i la Generalitat de Catalunya en un vint per cent. El Jordi Llonch n’és el Conseller Delegat.

Ens explica que l’accés al Parc, millorarà amb l’arribada del tren a Can Roca i també amb la construcció del Quart Cinturó. Que l’edifici antic, tot i que no té problemes estructurals, presenta irregularitats en els nivells de resistència. Per tant, el criteri dels tècnics és que s’ha d’anar rehabilitant de manera diferent en funció dels usos a què es destini cada part de l’edifici. Fins ara s’ha rehabilitat una part important de la planta baixa, on s’han ubicat els serveis auxiliars per als platós, les oficines, el restaurant i altres espais comuns.

parc audiovisual de catalunya Al Parc s’hi han construït dos platós de 600 i 1200 metres quadrats, ben equipats i especialment insonoritzats per als programes i rodatges de televisió. Es lloguen per fer-hi series de TV, pel·lícules, anuncis publicitaris, etc. També s’hi ha construït un edifici singular per ubicar la filmoteca de Catalunya, amb unes mesures de seguretat i control de la temperatura, que permetin una adequada conservació dels materials cinematogràfics antics i fàcilment degradables.

Actualment s’està estudiant, conjuntament amb un nou pla de viabilitat que s’està elaborant, altres aplicacions de l’edifici, ja que la superfície construïda en vuit plantes té 50.000 m2, i també s’està estudiant l’aprofitament de les possibilitats del mateix Parc, ja que la superfície que es podria construir en el seu entorn és de 200.000 m2. De moment ja s’han instal·lat al Parc, 3 empreses de serveis: Infinia (platós i post-producció cinematogràfica), VSN (serveis per TV) i Par.ill (càtering). La presentació tindrà com a colofó la visita guiada pels socis del Club i llurs acompanyats, que es farà al mateix Parc Audiovisual. socis del Club i llurs acompanyats, que es farà al mateix Parc Audiovisual.

Enviat per: SRC | 11 Mai, 2008

Ens visitarà el Bisbe del Perú, Mn. Godayol


joan godayol El dia 27 de maig rebrem la visita de Monsenyor Joan Godayol i Colom, Bisbe emèrit de Ayaviri, Perú, una zona dels Andes amb una extensió similar a la de Catalunya, i que ha tornat recentment a Catalunya, per quedar-se, després de 45 anys de treball en aquell país.

Va néixer fa 62 anys a Mataró. Godayol se’n va anar al Perú com a missioner quan encara no tenia 18 anys i es va ordenar capellà l’any 1972. Allà va treballar en una zona dels Andes “molt pobra i molt allunyada” en feines per al desenvolupament agropecuari, per millorar la salut de les persones, per la defensa dels drets humans, per la creació d’organitzacions camperoles o per la investigació de la cultura d’aquesta zona. “Fent una suplència de la feina que ha de fer el Govern”, segons les seves pròpies paraules. Abans de marxar, el bisbe emèrit d’ Ayaviri també ha deixat encarrilat un projecte per fer una residència on visquin i vagin a l’escola nois i noies “que d’aquesta manera poden estudiar”.

Ara en Joan Godayol comença una nova etapa de la seva vida. Una etapa, sens dubte, al servei del poble, un exemple de solidaritat i compromís. Vindrà a explicar-nos la realitat que viuen les poblacions del Perú on justament hem enviat l’ajuda del nostre Club, consistent en medicines i que es va fer arrel de la recollida de diners en el sopar de Nadal d’aquest any.

Podeu veure en les següents fotografies el centre mèdic d’Arquipa centre mèdic Arequipa centre mèdic i també imatges de Majes, que és el poble on han muntat uns tallers de formació professional centre de formació professional . L’Anna Doctora Anna es la doctora del centre i la Chepa Chepa i Anna (Josefina Zavala ) és la infermera.

Enviat per: SRC | 4 Mai, 2008

Assemblea del districte 2202 a Reus


Sopar a mas Sedó, Reus El passat cap de setmana va tenir lloc l’Assemblea anual del districte 2002, que aquest any s’ha fet a Reus. Han estat dos dies de conferencies, cursos i presentacions amb l’assistència de la majoria de clubs Rotaris del nostre districte. Hi ha assistit el nostre president i secretari entrants i en destacarem que el nou Governador va insistir en que els club rotarys han de fer que siguin més coneguts dins dels seus propis municipis i que s’han de comunicar millor les activitats per tal de que siguin més conegudes per la ciutadania en general i per això ens va recomanar treballar més les Relacions Públiques.

Va comentar la necessitat de créixer en nombre de socis i si és possible augmentar la presència de les dones en els clubs així com afavorir l’entrada de socis més joves, per tal que la mitjana d’edat no segueixi creixent. Actualment al nostre districte la mitjana de socis per club és de 22,5 i només 22 clubs passen de 25 socis. En tot l’any 2007 només s’han fet 11 socis nous en tot el districte.

Una altra aspecte que es va comentar va ser la necessitat de participar en projectes distritals, com el de les “mines antipersona” encapçalat pel Club de Berga, o en els dels projectes hídrics, dels quals el nostre club ja hi ha participat.

L’assemblea va finalitzar amb un sopar de gala celebrat al Restaurant Mas Sedó en el que varem, compartir taula amb els clubs d’Igualada i de Vilafranca, als qui volem enviar una salutació des d’aquest blog.

Enviat per: SRC | 29 Abril, 2008

Excursió a Sant Llorenç (Turó de la Pola)


Turo de la Pola 1 L’excursió d’abril ha servit, a onze esforçats excursionistes del nostre club, per fer una passejada per la carena de la serra de l’Obac i poder descobrir els diferents paisatges que a banda i banda es poden observar, per un cantó tot el parc de Sant Llorenç amb els cims de la Mola i el Montcau i de l’altra tota la serra de Montserrat..

La caminada ha començat a l’aparcament de l’Alzina del Salari, punt de sortida del camí que ha dut al grup fins al Turo de la Pola, lloc en el que pertanyen les fotografies que avui us mostrem.Turo de la Pola 3 fent cim al turo de la pola Turo de la pola 5

carenejant per l\'Obac Pola carena

Enviat per: SRC | 24 Abril, 2008

Conferència d’en J. Puy sobre el “SALISME”


En Josep Puy, Doctor i Professor d’Història Contemporània a la UAB i President de l’Ateneu de Terrassa, va realitzar en el transcurs del sopar del nostre Club una conferència sobre el Salisme a Terrassa.

Va començar indicant que el cas del Salisme i del seu impulsor, l’Alfons Sala i Argemí (1863-1945) és únic a tot Catalunya, degut en part a la seva llarga trajectòria política amb 30 anys de diputat i també a la seva influència tant gran en tots els pobles de la Comarca.

El Salisme és un fenòmen polièdric i singular, sorgit dins d’un àmbit comarcal i en el que intervenen un gran cúmul de circumstancies socials, econòmiques i politiques que conformen aquest model de caciquisme tan especial. Es tracta d’un sistema amb una gran capacitat d’adaptació als temps que van succeint-se, des de principis dels anys 20 passant per la postguerra i arribant la seva influencia fins els anys 70. El discurs d’aquest moviment és clarament endogàmic, ja que sempre són les mateixes persones les que es reparteixen els càrrecs influents a la ciutat i a la vegada és molt paternalista, prudent i protector de cara als ciutadans que li atorguen els seus vots, moltes vegades a canvi de favors que han rebut de forma directa o indirecta.

Alfons Sala és un polític i a la vegada un industrial, declaradament monàrquic, pro espanyolista i declarat anti catalanista. És fidel a lo que creu i no canvia mai de discurs. La Fidelitat a Primo de Rivera el porta a presidir la Mancomunitat, la fidelitat al Franquisme el decep ja que espera la reintegració monàrquica, però es especialment fidel als seus, i això el fa molt particular, tot i que la seva forma de fer política la podem considerar una herència del seu predecessor, en Vallhonrat.

La clau de l’èxit està en que aquesta endogàmia se sap actualitzar i adaptar en cada període electoral, de manera que cada vegada es capaç de guanyar-les tot i que no sempre utilitzant un joc net. En aquells anys són prou famoses les tupinades en pobles del districte com Rellinars i Ullastrell on arriben a votar més persones que els habitants censats. També és cèlebre la “partida de la porra” que amb amenaces aconseguien el canvi de vot dels pobres electors.

En Josep Puy destaca de l’Alfons Sala l’aportació a la ciutat de Terrassa de l’Escola Industrial i el fet d’haver situat Terrassa a Madrid i haver aconseguit importants ajudes per els industrials d’aquells anys, encara que aquestes ajudes anessin en contra dels interessos dels obrers.

Finalment lliura als assistents uns documents facsímils i un vídeo on es pot veure l’enterrament del Comte d’Egara (títol que va rebre de mans d’Alfons XIII, amic personal seu) i que ha estat l’acte més multitudinari a Terrassa abans de la democràcia.

Més informació a: http://ca.wikipedia.org/wiki/Alfons_Sala

Enviat per: SRC | 23 Abril, 2008

Sortida 4×4 al Montsant i Prades


logo rotary 4x4 Els propers dies 30, 31 de maig i 1 de juny tindrà lloc la tradicional sortida en 4×4

Aquest any la proposta es anar a visitar el Parc Natural del Montsant i la Serra de Prades, situades a les comarques tarragonines de l’Alt Camp, Baix Camp, Conca de Barberà, Garrigues i especialment “el Priorat”.
Un relleu molt abrupte forma un gran conjunt d’altes muralles naturals i originals formacions rocoses amb multitud de cingles i barrancs que donen a aquestes muntanyes la seva singularitat paisatgística. La dificultat dels seus accessos han permès mantenir el seu aïllament i la conservació d’unes riques comunitats vegetals típicament mediterrànies i una diversitat faunística de les mes riques de Catalunya.

Aquí teniu unes fotos de la zona: Montsant i Pardes 1 Montsant i Prades 2 Montsant i Prades 3 Montsant i Prades 4 Montsant i Prades 5 Montsant i Prades 6 Montsant i Prades 7

Si en voleu saber més podeu connectar-vos a: http://www.pradesmontsant.com/pradesmontsant/

Si us hi voleu apuntar heu de fer-ho ara mateix ja que les places a l’hotel són molt limitades (tenim només 10 habitacions compromeses) i recordeu que qui no tingui vehicle 4×4 també pot apuntar-s’hi.

Enviat per: SRC | 18 Abril, 2008

Premi “Joves per Terrassa”, XII edició


Premi Joves per Terrassa El Club Rotary de Terrassa convoca de nou el “Premi Joves per Terrassa”, aquest any en la seva 12 edició.

El Rotary Club de Terrassa, atorga aquest premi per a la realització de projectes presentats per als joves terrassencs que estiguessin orientats a afavorir el desenvolupament social i cultural de la nostra societat, i en especial, del mateix món dels joves.

Entenem que hi ha un gran nombre de joves que, en contrast amb els camins fàcils que la societat els sol proposar, dediquen les seves il·lusions i moltes hores de treball a contribuir a fer una societat més lliure, justa i pròspera. Tanmateix, tot i la tenacitat que sol caracteritzar els joves, a vegades els seus projectes no compten ni amb el suport institucional i moral necessaris, ni amb els recursos econòmics suficients ni amb l’assessorament tècnic que caldria per portar-los a bon port.

EDAT DELS CANDIDATS: Joves a títol individual i grups de joves de 15 a 26 anys, que desenvolupin les seves activitats principalment a Terrassa.

ÀREES: Tasques continuades, actes o iniciatives meritòries que representin una contribució al desenvolupament de la comunitat, ja sigui pel seu contingut intrínsec o per ser exemple de conducta ètica i de compromís personal de servei. Posarem l’èmfasi en realitzacions desinteressades al servei dels altres.

CAPTACIÓ DE CANDIDATS: Per accedir al premi caldrà estar empadronat a Terrassa o alguna població de l’àrea assignada al Rotary Club de Terrassa, que és la següent: Terrassa, Viladecavalls, Matadepera, Ullastrell, Rellinars i Vacarisses. Es valorarà tant una trajectòria al llarg d’un període de temps, com a un fet puntual d’especial significació sempre que es tracti d’actuacions desinteressades al servei de la comunitat. Els candidats podran ser proposats per qualsevol institució, sigui acadèmica, cultural, religiosa, de lleure o cívica, a través d’un escrit descriptiu del currículum i mèrits del jove o col·lectiu proposat.

PREMI: en metàl·lic de 6.000 euros.

COM PARTICIPAR?: Les propostes de les candidatures s’adreçaran a Rotary Club de Terrassa, Ctra. Montcada, 19 – 08221 Terrassa – mail: rotary@terrassa.net, preferiblement en format electrònic (word o pdf), fins el proper 20 de maig de 2008. El proposant haurà de fer constar el seu nom, la seva adreça, telèfon i els mèrits que considera que reuneix la candidatura, i documentar-los en la mesura possible, omplint una fitxa que es pot demanar a la mateixa adreça mail. El veredicte del jurat, que serà inapel·lable, es farà públic el dia 27 de maig de 2008.

SUPORTS: Patrocinadors: Caixa d’Estalvis de Terrassa i El Corte Inglés.

Enviat per: SRC | 15 Abril, 2008

Fotos del viatge a Cracovia


Cracovia Donem la benvinguda als companys del Terrassa Rotary Club que han tornat del viatge a Cracovia.

En el botó del menú, d’aquest blog, anomenat” Viatge a Cracovia” podreu veure les primeres fotografies del viatge. Esperem rebre’n més.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories