quads al senegal Joan Paloma en la seva intervenció Aquest dimarts, dia 12 de febrer, en Joan Paloma i en Santi Casamitjana ens han ofert una xerrada i la projecció d’un video, sobre el seu darrer viatge al Senegal amb Quads. En aquest viatge van portar a terme una acció humanitària directe, amb aportació de material sanitari i escolar per una aldea d’una zona molt desfavorida del Senegal, prop de la frontera amb Mali.

Enviat per: SRC | 28 gener, 2008

Visita d’August Moret


Visita August Moret El governador del districte, Dr. August Moret ha visitat el nostre Club. En la seva intervenció ens va recordar que el veritable esperit Rotary és l’ajut als necessitats.
Com cada any el president internacional, que aquest any és el canadenc Sr. Wilfrid J. Wilkinson, es marca uns objectius que normalment no són més que continuacions de projectes engegats en anteriors mandats. Per aquest any un dels objectius prioritaris està centrat en l’aprofitament dels recursos hídrics, tant en l’estalvi pels països que disposen d’aigua com en la recerca en els que en tenen mancances. A la Expo de Saragossa el Rotary Espanya disposarà d’un stand on mostrar el projectes en els que s’ha col·laborat i en aquest sentit l’ajuda del nostre Club conjuntament amb la del Rotary club de Vitoria hi serà present en un panell informatiu. També ens informa que promourà la creació d’un premi dotat amb 50.000 € per el millor projecte sobre estalvi d’aigua que es presenti.
La lluita contra les malalties i la fam són altres objectius de l’any i tot i que quasi s’ha aconseguit eradicar la polio, segons ens indica, encara hi ha 4 països que presenten brots. Ens recorda que segueix vigent la campanya de 100 dòlars per rotary/any i que en Bill Gates ha fet una donació de 100 milions de dòlars per ajudar en l’eradicació.
La lluita contra l’analfabetisme no ha de fer-se pensant només en el països més necessitats sinó també en el nostre entorn, especialment amb les poblacions immigrants i que es poden fer en cada ciutat on hi hagi un club rotary. En aquest sentit, en recorda el deure que tenim com a rotarys d’ajudar a la resta de la societat més desvalguda o amb menys recursos.
Segons ell, l’important és l’esperit i els resultats que s’aconsegueixin al cap de l’any, no les formes i que s’ha d’aprofitar el gran potencial que tenim entre els membres del club.

Lligant amb aquest tema, ens parla del lema d’aquest any “compartir rotary” i del fet de que la paraula “compartir” l’hem d’entendre com a un concepte de pluralitat, tant del que dona com del que rep i que un treball compartit multiplica sempre els seus resultats. La simbologia del lema, que recorda la sardana, li fa recordar que els pobles que ballen junts, són pobles que avancen de forma conjunta i solidaria.
Finalment felicita el nostre club per la tasca feta i ens ancoratge a seguir com fins ara, amb la mateixa il·lusió i ganes de servei als demès.

Enviat per: SRC | 23 gener, 2008

Furgoneta Rotary a Tombouctou


Furgoneta rotary a tombouctou El nostre amic Àngel Morillas ens ha fet arribar aquesta fotografia d’una furgoneta del Rotary d’Essakane (Tombouctou), per que veiem fins a on arriba la solidaritat de la organització rotaria. Segons ens indica amb aquesta furgoneta estaven traslladant material per equipar una escola a la zona.


Font soleia 1 Font soleia 2 castellassa paisatge de boira De nou una matinal magnífica per Sant Llorenç i aquesta vegada donant la volta complerta a la mola.

L’excursió inicialment projectada l’hem retallada una mica per poder-la ajustar al temps previst i per això en compte de començar a peu des de Can Robert, hem pujat amb cotxe fins a Can Poble. Des de l’aparcament els dotze excursionistes, que formàvem el grup inicial, hem anat a cercar el camí dels monjos tot decantant-nos cap a l’est del massís, fins a trobar el camí de la Font Soleia Cami font soleia 1 Cami font soleia 2.

Des del camí hem gaudit d’un paisatge de boira sorprenent i que apreciareu molt be amb les fotos que acompanyen aquesta crònica. A mig camí hem parat a esmorzar Cami font soleia 3 esmorzar font soleia 1 Jaume S. Sebastià C. i hem patit la baixa de dos membres del grup (Sr. Badia i Sra.) que per motius personals tenien que tornar abans.

La ruta ha continuat fins a la canal de Santa Agnès i desprès de visitar les runes santa agnès 1 arbre a santa agnès de l’antic convent, per cert amb les basses completament seques, hem tornat a pujar la canal fins arribar a la cova del drac cova del drac.

La tornada l’hem fet per la part oest del massís, agafant la Canal de l’Abella fins a trobar el camí cami cap a can pobla que porta de nou fins a Can Pobla. Mireu be les fotografies i segur Que us entraran les ganes de venir a la propera. Animeu-vos que són excursions que tothom pot fer.

Enviat per: SRC | 16 gener, 2008

Conferencia de J.M. Francino sobre els Beatles


Francino La conferencia ha estat a càrrec del periodista Josep M. Francino i Arenillas, nascut a Terrassa tot i que en l’actualitat viu a Olot i que està considerat la persona que sap més dels Beatles a Espanya a més d’un fan del quartet de Liverpool i un admirador declarat del mateix George Harrisson.

El Sr. Francino ens ha parlat dels Beatles com a fenomen musical, social i popular del passat segle XX. En la seva exposició ha incidit amb que els Beatles no van ser només un grup que fa fer uns discos d’èxit, els Beatles van crear noves tendències i van donar un canvi de rumb a la musica que es feia en aquell moment.

La seva influència musical va representar un punt de referència per a molts músics tant d’aquella època com, fins hi tot, per grups actuals. La introducció d’instruments inèdits, les seves experimentacions amb la música electrònica,les innovacions tècniques que van aportar, van ser seguides per els grans grups de l’època: els Rolling Stones, els Hollies, el Beach Boys, entre d’altres, que van anar utilitzant aquestes novetats per les seves noves cançons.

Però els Beatles son, bàsicament musica i per tant cal escoltar-los i en aquest sentit el J.M. Francino ens ha ofert una selecció de cançons per poder copsar l’evolució musical al llarg de la seva carrera.

Ha amanit la presentació de cada cançó amb anècdotes que ens han ajudat a comprendre millor el moment en que es va compondre cada títol: la primera gravació enregistrada amb una màquina d’enregistrament en directe, les primeres gravacions sense èxit amb la DECCA que va arribar a rebutjar el grup, entre moltes altres curiositats entorn d’aquesta selecció musical.

Finalment ens ha parlat de la revolució en el cinema musical i en el de dibuixos, amb la creació dels primers videoclips musicals. El Beatles a més, van ser pioners en la utilització de la TV i les seves aparicions van ser fonamentals per a divulgació universal de la seva imatge i de la seva música. J.M. Francino ha finalitzat la seva exposició comentant que els Beatles no van inventar la minifaldilla ni la roba de mil colors de finals dels seixanta, però les tendències van anar seguint tant el seu ritme com els canvis progressius que van sofrir els 4 de Liverpool, fins a la seva separació definitiva l’abril del 1970.

Enviat per: SRC | 17 Desembre, 2007

Felices Festes i Bon Any nou


nadal 2007

Feu Click en la imatge i podreu veure la Felicitació del Rotary Club de Terrassa: logo nadal

Enviat per: SRC | 17 Desembre, 2007

Tercera sortida a Sant LLorenç


excursio desembre 1 excursio desembre 2 sant llorenç la mola Tercera matinal a Sant Llorenç. En un mati molt fred i amb l’avís de nevades per sobre dels 400m ens hem dirigit ca a la Barata. Des de l’aparcament hem agafat el camí que puja cap al coll estret. Un cop al coll hem gaudit de la vista de la mola per un cantó i de Montserrat per l’altra.

Des del coll hem baixat pel camí que porta cap al Paller de tot l’any i just a la carena que porta al Paller hem agafat un corriol que desprès de travessar uns boscos d’alzines ens han portat a l’únic accés possible per arribar al nostre objectiu: la Roca Salvatge.

Roca Salvatge 1 Roca Salvatge colla 1 Roca Salvatge colla 2 El panorama que es pot veure des del cim de la Roca Salvatge és dels millors de la serralada de l’Obac. Hem aprofitat per gaudir de la vista tot esmorzant. El sol ha trencat els núvols i ens ha saludat mentre hem estat recuperant forces i el te amb llimona calentet que portava l’Angelina ens ha ajudat a recuperar-nos del fred.

paller tot l’any La tornada l’hem fet retornant pel mateix camí però un cop a la carena hem tombat en direcció a Castell Sapera fins al Coll de Tres Creus, on hem trobat un bonic pessebre.

font de cantarelles Hem baixat per la Font de Cantarelles que encara rajava tot i la sequera i amb pocs minuts hem arribat de nou a la Barata. A l’arribada cal destacar l’esprint del Ramon Guinjoan que ha volgut deixar constància que ha estat el primer en arribar. Felicitat campió.

El que no entenc és que amb unes excursions on ens ho passem tant bé, no vingui més gent. No sabeu el que us perdeu!

Enviat per: SRC | 12 Desembre, 2007

Cap nen sense joguina al sopar de Nadal


campanya cap nen sense una joguina Aquest any durant el tradicional sopar de Nadal del dia 18, farem la recollida de joguines per la campanya de la Creu Rojacap nen sense una joguina“.

Les joguines s’han de portar sense embolicar per tal de facilitar la tasca de repartiment de la Creu Roja.

Durant el sopar es fa lliurament d’un obsequi al Sr. Figueres pel seu concert de Nadal.Figueres rebent un obsequi pel seu concert

Enviat per: SRC | 11 Desembre, 2007

120 persones assisteixen al concert de Nadal a Sant Pere


jordi Figueras 1concert nadaljordi Figueras 2

El prestigiós organista Jordi Figueras, va oferir el tradicional concert de Nadal d’orgue en l’església de Sant Pere de Terrassa, davant d’un nombrós públic que va gaudir d’una selecció de temes encapçalats per una obra de Dietrich Buxtehude de la que se celebra enguany el seu 300 aniversari.

Més de 120 persones van omplir el incomparable recinte i van poder passar una vetllada envoltats pels acords de peces musicals d’autors tan coneguts com en Sebastian Bach, Narcís Casanoves, Ludwig van Beethoven o en Louis J.A. Lefébure-Wély.

Al finalitzar el repertori i degut als aplaudiments dels assistents, en Jordi Figueras va oferir dues noves interpretacions, una Coral d’en Buxtehude i per finalitzar una Sonata del Pare Antoni Soler, que actualment esta assajant per un concert que oferirà el més de maig del proper any, conjuntament amb la que ha estat la seva mestre (de 83 anys), amb una interpretació a dos orgues.

Aquest concert ha estat possible gràcies a la organització del Rotary Club de Terrassa i dels Amics de les Arts i Joventuts Musicals, amb el patrocini de l’Obra Social de Caixa Terrassa i la col·laboració de la Parròquia de Sant Pere, el Diari de Terrassa i el portal ciutadà www.terrassa.net

Enviat per: SRC | 5 Desembre, 2007

Concert de Nadal a l’església de Sant Pere


Concert de Nadal a Sant Pere

Us esperem al Concert de Nadal, que com cada any ens oferirà en Jordi Figueras, el proper dilluns dia 10 de desembre a les 9 del vespre a l’església de Sant Pere i us recordem que està obert a tothom que hi desitgi assistir.

El concert està organitzat pel Club Rotary de Terrassa i els Amics de les Arts i ha estat patrocinat per l’Obra Social de Caixa Terrassa amb la col.laboració de la parròquia de Sant Pere, el Diari de Terrassa i el portal ciutadà http://www.terrassa.net

El programa, basat en música per orgue, contindrà obres de Dietrich Buxtehude, Johann Sebastian Bach, Narcís Casanoves, Ludwig van Beethoven i Louis J.A. Lefébure-Wély.

Les entrades es poden adquirir als Amics de les Arts al preu de 8 €

« Newer Posts - Older Posts »

Categories