Enviat per: SRC | 27 gener, 2013

Excursió a la Font del Llor


el marquet de la Roca1Primera excursió de l’any 2003 i com que la setmana passada no es va poder fer per culpa de la pluja ho hem intentat de nou una setmana desprès, encara que aquesta vegada amb molt pocs efectius ja que només hem estat quatre gats, mai més ben dit.

Ens hem traslladat amb cotxe fins l’aparcament del Marquet de la Roca a la Vall d’Horta i d’allí hem sortit caminant en direcció a la font del Llor. El dia ha començat molt núvol i xispejan però així que hem entrat al bosc la pluja ja ha desaparegut del tot. El camí de la font del Llor està ben indicat i no costa gens de fer i com sempre l’arribada a la font és tot un goig ja que l’aigua hi és present per tot arreu, fins i tot pels costats de les escales de pedra que porten a la font.cami de la font del llor1

La font rajava com sempre i com que està en un lloc molt humit no ens hi hem aturat massa i retornant unes passes enrera pel mateix camí que du a la font hem agafat ara a mà esquerra un camí senyalitzat que indica la direcció de Coll d’Eres. Al començament puja fort per una zona acanalada on s’hi ha fet escales a la pedra per facilitar-ne el pas. A mitja pujada hem arribat a una clariana amb un mirador que ens ha premés veure per primera vegada el sol en la sortida. Des d’aquest moment el dia ha fet un tomb i a més del sol el cel s’ha aclarit i ha quedat d’un blau ben intens. esmorzant prop coll del llorEn aquest mirador ens hem aturat a esmorzar mentre al nostre davant s’anava aclarint la vista de Roca Mur, anomenada la màquina del tren.

Al final un parell d’elements del grup hem continuat la pujada fins al collet del Llor des d’on hem pogut gaudir de la vista dels Emprius per un costat i del Montcau, que encara estava mig nevat, per l’altra. De nou hem baixat i em refet el grup per acostar-nos fins a la casa modernista del Marquet de la Roca. La nostra intenció era fer-ne la visita però actualment està tancada ja que tenen que refer la teulada (Aquesta casa era propietat de l’escriptor sabadellenc Joan Oliver Sallarés (Pere Quart) i molta de la seva obra literària l’escriví en la calma d’aquesta zona de la vall d’Horta.voltants del marquet de la roca2

Tot i així hem passejat pels voltants de la casa admirant-ne la seva construcció i fixant-nos en un bonic rellotge de sol en forma d’urna. Des de la casa val la pena admirar la vista de les Fogueroses i de la Màquina del Tren. Com que encara era aviat em decidit agafar el cotxe i acostar-nos a Castellar on hem fet un tallat a la plaça del poble tot gaudint del sol que hi feia.

mapa de la zona de la font del llor zona del coll del llor2 escales de la font del llor la font del llor1 vista maquina del tren1 els emprius des del coll del llor el montcau des del coll del llor voltants del marquet de la roca3 rellotge de sol del marquet voltants del marquet de la roca1 les fogueroses al fons la maquina de tren


congres_cultura_2013Aquest cap de setmana tindrà lloc a Terrassa el Primer Congrés del Cultura de la ciutat amb l’objectiu de crear el Llibre Blanc de la Cultura i de les Arts de Terrassa.

Per aquest motiu s’ha donat la possibilitats a totes les entitats, institucions, col·lectius, artistes i particulars que treballin en iniciatives de vessant cultural des de qualsevol àmbit, que puguin presentar el seu projecte al Congrés. Aquestes presentacions passaran a formar part del futur Llibre Blanc de pràctiques culturals de Terrassa.

El Rotary Club de Terrassa donat que realitza diferents activitats en l’àmbit cultural hi ha volgut ser present i per tal de centrar la seva participació exemplificarà la seva contribució a la cultura de la ciutat amb el Tradicional Concert de Nadal que des de fa molts anys organitza a les esglésies de Sant Pere. El Rotary no vol oblidar que aquest és només un exemple de les seves múltiples activitats a l’entorn de la cultura i que van des del Curs d’Art als Fòrums oberts o a l’edició de llibres a l’entorn d’aspectes relacionats amb la nostra ciutat.

Per els qui vulguin venir a escoltar la presentació del nostre club poden fer-ho el diumenge dia 27 a les 10:00 del mati a  l’Auditori de Terrassa.

La inauguració del Congrés tindrà lloc a partir de las 19 hores per part del director i actor Josep Mª Pou amb la presencia a les 20:00 de l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart.

Més informació del Congrés.


francesc torralba al rotary terrassaEl Dr. Francesc Torralba, reconegut filòsof i escriptor, ha visitat el Rotary Club de Terrassa i ha dont una conferència sobre “educar persones lliures”. En el decurs de la seva intervenció ha destacat:

“La llibertat  és un dret conquerit per les persones, no és un dret regalat”, “llibertat és la capacitat de fer eleccions, la capacitat de escollir, la capacitat de decidir entre més d’una opció”.

Educar en llibertat vol dir ajudar als infants i al joves a deliberar”, “deliberarfrancesc torralba al rotary terrassa 3 significa que quan una persona està en una cruïlla i ha de decidir quin camí empren, abans de obrar d’una manera mecànica o compulsiva, s’aturi i pensi. No hi ha llibertat sense pensament”.

“L’educació en la llibertat vol dir ensenya a deliberar per també saber llegir críticament aquells estímuls publicitaris o audiovisuals que ens arriben, per poder fer eleccions intel·ligents”, “la llibertat és un regal enverinat, ja que tenim la capacitat d’exercir-la, però segons com l’utilitzem podem destruir-la o malmetre la llibertat dels altres”.

francesc torralba al rotary terrassa 2 pineda al rotary terrassa francesc torralba al rotary terrassa 4  francesc torralba al rotary terrassa 5

Enviat per: SRC | 18 gener, 2013

Les deu reflexions del doctor Broggi


doctor broggiFa uns dies ens va deixar el doctor Moisès Broggi, a l’edat de 104 anys i durant la seva llarga vida plena d’experiències i coses viscudes ens ha deixat moltes reflexions, algunes en forma d’aforisme, que creiem que val la pena retenir a la memòria.

El doctor, català i rotari de cor, ens ha deixat moltes píndoles de saviesa com les que podeu llegir a continuació:

1. “Cada edat té els seus al·licients. El vell no té futur, però té molt de passat”

2. “El metge ara cura molt més que abans, però en canvi consola molt menys”

3. “La ciència no té límits. La ciència no té moral. No és ni bona ni dolenta, segueix el seu curs, imparable. Però compte amb el seu ús”

4. “Hi ha massa gent al món, no hi cabrem. Hem d’equilibrar la balança entre la gent que mor i la que neix”

5. “És necessari un govern global que ho controli tot i que corregeixi els desequilibris i les injustícies que hi ha a tot el món. I ha de ser un govern democràtic”

6. “Sóc partidari d’un copagament just. La sanitat pública ha de donar servei gratuït als que ho necessiten de veritat, però els que poden pagar han de contribuir. Ens hem acostumat a tenir-ho tot a l’abast i no pot ser que ara hi hagi gent amb diners que s’opera gratis”

7. “La ciència ens ha fet veure i conèixer moltes més coses del nostre entorn que ni tan sols podíem sospitar amb la sola aplicació dels nostres sentits naturals, però ni tan sols ha aconseguit entreveure el misteri de la consciència”

8. “El futur és imprevisible, però les experiències viscudes fan veure que sovint els fets es repeteixen que, malgrat que les coses canvien, l’home segueix essent el mateix de sempre, i que la humanitat és capaç d’ensopegar repetides vegades amb la mateixa pedra”

9. “Crec que hi ha un esperit universal que ho fa moure tot i cadascun de nosaltres en portem dins una part”

10. “Com més m’acosto a la mort, menys por em fa. La vellesa es va fabricar per això: vas perdent facultats per deixar-te anar, perquè flueixis”

Enviat per: SRC | 11 gener, 2013

VIII Curs d’Art dedicat a l’Amèrica del Sud


logo curs d'art 2013Un any més el Rotary Club de Terrassa organitza el tradicional Curs d’Art de la mà del professor i soci Àngel Morillas.

Aquest any el VIII CURS D’INTRODUCCIÓ A LA HISTÒRIA DE L’ART I EL PATRIMONI DE LA UNESCO està dedicat a “Amèrica del Sud” i les sessions seran de 7 a 9 de la tarda, durant els mesos de febrer i març a la seu del Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Terrassa del carrer Col.legi número 63.

Per els qui desitgin conèixer els detalls del temari que es desenvoluparà durant el curs poden adreçar-se a l’adreça del blog del club:  https://rotaryterrassa.wordpress.com/curs-art-2013/

El preu del curs serà de 35 euros i les inscripcions es tancaran el dia 29 de gener de 2013.


francesc-torralba-filosofo-y-escritorEl dimarts 15 de gener a les 21h a l’Hostal del Fum, el Rotary Club de Terrassa enceta l’any amb un convidat de prestigi internacional el Dr. Francesc Torralba, reconegut filòsof i escriptor.

El Dr. Torralba és doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona i doctor en Teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya. Actualment és director de la càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull. Ha publicat més de 50 llibres i ha estat guardonat amb diversos premis. Entre els seus darrers llibres cal destacar “el sentit de la vida”, “paraules per a ser feliç”, “l’amor que ve de dins”, “l’art de saber estar sol” i “el valor de tenir valors”, entre d’altres, tots ells traduïts en diferents llengües.

El titol de la seva conferència serà: “educar persones lliures“.

Aquest és un plenari obert i qui ho desitgi pot venir acompanyat dels seus familiars, amics i coneguts. Si algú de fora del Club desitja assistir-hi cal que enviï un mail a rotaryterrassa@gmail.com

Enviat per: SRC | 30 Desembre, 2012

Resum anual del 2012


Els de WordPress.com ens han preparat un resum anual (en anglès) del més destacat del blog  del Rotary Club de Terrassa corresponent al 2012 . Esperem que el 2013 puguem seguir explicant moltes activitats del nostre Club. Us desitgem un Bon Any Nou a tots!

Click here to see the complete report.

Enviat per: SRC | 24 Desembre, 2012

Bon Nadal i Millor 2013


logo_rotary_nadal_2012Us volem desitjar un Bon Nadal i un millor 2013.
Aquest ha estat un any molt dur per a moltes persones a tot el món i el que anomenem quart món ja el tenim a tocar de nosaltres.
Per això cal que cada vegada siguem més solidaris amb qui ens envolten i pensem que la tasca de Rotary International i els seus Clubs a nivell local tenen més sentit que mai.

Enviat per: SRC | 20 Desembre, 2012

Sopar solidari de Nadal 2012


detall sopar nadal rotary terrassa1       Un any més en el sopar solidari de Nadal 2012 del Rotary Club de Terrassa s’ha participat en la campanya de recollida de joguines per la campanya “cap nen sense una joguina”, que seran lliurades pels membres del Interact a la Creu Roja de Terrassa.guanyadopra sorteig solidari premi paloma

En el sorteig solidari s’ha fet una recapta que s’ajuntarà als diners recollits en el concert de Nadal i que es lliurarà durant aquests dies de Festes a el banc d’aliments de Terrassa, El Rebost.Destaquem que aquest any s’ha col·laborat amb la Fupar, i que han estat nombrosos els regals aportats per part dels socis pel sorteig solidari. La guanyadora del tradicional TV de Cal Paloma aquest any ha estat la Nuri Escudé.

Dudirector de la nadala del rotary terrassarant el sopar l’Àngel va presentar el nou Curs d’Art 2013 i el Baltasar la sortida en 4×4. Es va fer un reconeixement especial al Jordi Figueras per la seva contribució a l’èxit del Concert de Nadal i es va finalitzar el sopar amb la tradicional cantada de nadales.discurs president rotary 2012-13

Aquí podeu descarregar-vos el discurs de Nadal del president del curs 2012-13, Josep Rifà: Discurs Rotary Nadal 2012

secretaria rotary terrassa recapta solidaria rotary terrassa2 guanyadors sorteig solidari premi caparros recapta solidaria rotary terrassa

Enviat per: SRC | 16 Desembre, 2012

El pessebre del Rotary Club de Terrassa


colla del rotary amb el pessebreL’excursió d’avui a començat a l’aparcament de l’Alzina del Salari i cal dir que d’entrada ha estat una de les sortides més nombroses de la colla del Rotary Club de Terrassa ja que hem aplegat fins a 19 persones.

Hem deixat els cotxes i hem pujat pels vista des de coll de 3 creuscamins de l’antiga urbanització fins al Coll de Tres Creus i d’aquí hem baixat cap a la Porquerissa on hem pogut admirar fins a 3 pessebres als seus voltants. Hem giravoltat cap a la Font de la Pola on hem trobat un quart pessebre just al costat de la font i de seguida hem seguit cap a les Roques del Quarto de Reixa on hem trobat un cinquè pessebre, aquesta vegada amb les figures fetes de pedres pintades.

Aquí colla rotary esmorzant quarto de reixaens ha sortit el sol i arrecerats del vent hem decidit quedar-nos-hi per esmorzar. Cal destacar que avui teníem com a postres unes plates plenes de torrons i neules acompanyades d’una bona mistela.Torrons i neules colla Rotary

Un cop tips hem cercat un emplaçament per muntar el nostre pessebre i entre tots l’pessebre del rotary terrassa 2012hem arreglat de manera que ha quedat força bonic. Ha estat una estona molt bonica que hem finalitzat cantant unes nadales, en les que destaquem el baríton Pere que s’ha destapat com un gran cantant.

Llavorspujant al cim de la pola1 hem tornat pel el Coll de Tanca i hem pujat cap al cim del Turó de la Pola oncolla rotary al cim de la Pola la vista d’avui era esplèndida.

D’aquí ja hem baixat cap a l’aparcament donant per tancada aquesta bonica sortida on hem muntat el primer pessebre del Club Rotary Terrassa.

Colla Rotary admirant els pesebres colla Rotary a la Pola paisatge sortida pessebre rotary colla rotary esmorzant quarto de reixa 2 colla rotary esmorzant quarto de reixa 3colla rotary muntant el pessebre  cantada nadales pesebre rotary 2 cantada nadales pesebre rotary cim de la pola roques del quarto de reixa - pessebre Rotary

« Newer Posts - Older Posts »

Categories