Enviat per: SRC | 13 Juliol, 2011

Canvi de president en el sopar fi de curs 2010-11


En el decurs del sopar de fi de curs, organitzat pel nostre club al restaurant Can Solà del Pla de Matadepera, es va procedir al canvi de president, essent nomenat el Santi Rius com a nou president del club per l’exercici 2011-12. La Junta resta sense cap canvi important  tot i que s’han instaurat unes noves figures de socis col.laboradors, que ajudaran en tasques puntuals d’alguns dels projectes a desenvolupar durant el curs.

Dels actes del sopar destaquem que es va imposar el pin del Rotary als nous socis, Nuri Escudè, Anna Rifà, Nuri Subirana, Serafí Gàzquez i Eliseu Vila.

A l’Angel Morillas, Baltasar Pineda, Ramon Guinjoan i Raimon Sellarés se’ls va agrair la seva participació en l’organització del curs d’art, sortida 4×4 i les excursions a Sant Llorenç, amb l’obsequi d’uns llibres.

Finalment, es va concedir un Premi Paul Harris al Jordi Figueras, per la seva tasca continuada en vers el Club i per la seva dedicació en l’organització del tradicional concert de Nadal a les esglésies de Sant Pere.

El sopar es va tancar amb l’actuació del grup d’havaneres “Mariners de Riera” i d’un cremat realitzat com sempre per en Ramon Guinjoan i en Santi Casamitjana.

Podeu llegir el discurs del president sortint, Ramon Guinjoan, fent click aquí: (properament)

Podeu llegir el discurs del nou president, Santi Rius fent click aquí: Discurs del President del Rotary Club de Terrassa 2011-12

Les fotografies del sopar les anirem penjant en els propèrs dies:

Enviat per: SRC | 8 Juliol, 2011

Nou servei RSS de noticies de Rotary International


En nostre blog, mitjançant un servidor de noticies via RSS, us serveix les darreres noticies de Rotary International.

Podeu seguir-les en un apartat que trobareu en la columna de la dreta d’aquest mateix blog, titulat “Noticies de Rotary Internationa” i si feu click en qualsevol d’elles podreu accedir al contingut complert de la noticia.

Enviat per: SRC | 8 Juliol, 2011

La lluita contra la polio continua


Tot i tractar-se d’un vídeo de l’any 2010, us volem convidar a repassar les paraules que en Bill Gates, copresident de la Fundació Bill i Melinda Gates, va dirigir als rotaris pels seus esforços en l’eradicació de la polio i en les que felicitava a Rotary pel fet d’haver superat el 50% de la fita estipulada.
El fet és que la Fundació Gates ha concedit a Rotary un total de 355 milions de dòlars, a fi de col•laborar con les tasques d’eradicar la malaltia i, com a resposta la Fundació Rotary es va comprometre a aconseguir 200 milions més, dels quals us volem informar que a data d’avui ja en portem recollits 174,7 milions. Estem a punt d’assolir la fita marcada.

Gates message ES from Rotary International on Vimeo.

Enviat per: SRC | 3 Juliol, 2011

Concert d’orgue estiu 2011


El Jordi Figueras ens ha enviat informació de concerts d’orgue d’aquest estiu:

1-CONCERT A COLLBATÓ DE JORDI FIGUERAS DIUMENGE 3 DE JULIOL A LES 7 DE LA TARDA:

– En commemoració de la inauguració de l’Orgue de la Parròquia de Sant Corneli de Collbató que en Jordi Figueras va fer ara farà 25 anys. – Adjuntem “.pdf” del programa: Programa Collbató

– Un recull d’obres i autors molt “significatives/significatius” de les diferents escoles clàssiques/barroques europees, i de la música romàntica i dels segle XX per orgue.

2-ESBÓS  DEL PROGRAMA DEL “XXXI Cicle Els Orgues de Catalunya”:

– Adjuntem “.pdf” del llistat de concerts: XXXI Cicle Els Orgues de Catalunya

– Enguany en Jordi Figueras tocarà als Orgues de Santa Maria del Pla el dissabte 6 d’agost a les 21:00 hores, i al Santuari del Miracle a el Riner el diumenge 21 d’agost a les 19:00.

3-CONCERTS DEL FESTIVAL D’ORGUE DE MONTSERRAT:

– Veure cartell: Festival orgue

4-CONCERT HOMENATGE A GABRIEL BLANCAFORT EL 28 D’AGOST A LA TARDA A COLLBATÓ:

– En del desè aniversari de la seva mort.

– Amb una projecció d’audiovisual de la seva trajectòria, i 1/2 hora de música a càrrec d’en Jordi Vergés Professor d’orgue del Conservatori de Tarragona i organista de la Catedral de Tarragona, i Jordi Figueras.

Enviat per: SRC | 30 Juny, 2011

SOPAR DE FI DE CURS 2010-11


Aquest any el tradicional sopar que tanca el curs 2010-2011 el farem a CAN SOLÀ DEL PLÀ, el proper dimarts 12 de juliol a les 21:00 h.

Al finalitzar el sopar es faran els parlaments del president sortint Ramon Guinjoan i l’entrant Santi Rius, Aixa com els actes de les imposicions de pins als nous socis rotaris i de les bandes al nous membres de la junta.

Finalitzarem l’acte amb una actuació del grup d’havaneres “Mariners de Riera”, acompanyat d’un bon cremat.


El Doctor Joaquim Ristol, Cap Del Servei d’Urologia de l’Hospital Mútua Terrassa, Ha ofert una xerrada sobre “com millorar la nostra qualitat de vida“, en l’àmbit de la seva especialitat mèdica al Rotary Club de Terrassa.

La xerradda s’ha desenvolupat a l’entorn de la problemàtica de la “Disfunció erèctil” (D.E.) la qual va definir com la incapacitat per  arribar i/o mantenir una erecció adequada per assolir una relació sexual satisfactòria. Igualment ha explicat amb el que no s’ha de confondre, tot indicant que el més important és el nostre cervell, ja que ell és el que posa en funcionament molts dels mecanismes necessaris. L’erecció és el resultat d’una complex interacció d’esdeveniments vasculars i neurològics sobre les estructures que formen el penis.

A Espanya la D.E. afecta a uns 2 milions d’homes i les causes són molt variades. D’entre les causes orgàniques ha destacat: diabètics (50-77%), hipertensos (24-47%), tractaments antidepressius (90%), afectats per apnea de la són (48%) i els post infarts de miocardi (75%).

La DE és un trastorn vascular que pot esdevenir un marcador predictiu d’una malaltia coronaria subclínica i pot arribar a precedir a la malaltia coronaria en un 67% de casos en 38 mesos d’antelació, a la vegada que pot ajudar a preveure altres malalties encara no diagnosticades, com la diabetis, la HTA, l’arteriosclerosi o l’excés de colesterol i/o triglicèrids. Així dons el Doctor Ristol ha volgut deixar clar que el cèlebre quartet mortal està format per la Diabetis, la Obesitat, la Hipertensió i la  Dislipidemia.

També ha parlat abastament dels factors psicològics que  afecten la D.E, per finalitzar dient que avui la D.E. es pot tractar i es pot corregir terapèuticament de forma satisfactòria i que, la DE no és actualment un problema de tractament sinó de detecció. En la part final ha esmentat diferents mètodes per el tractament de la D.E. i desprès s’ha obert el torn de paraules que en aquesta ocasió ha estat força participatiu.

Podeu repassar la seva presentació en el document adjunt: disfuncio i tractament Ristol


La Televisió de Terrassa ha emés un vídeo sobre l’entitat guanyadora del XV Premi Joves per Terrassa 2011: Els Globus.



I, per si agú no ho va poder veure, us passem l’enllaç d’un vídeo on es parlava de la convocatòria del Premi d’aquest any: http://www.youtube.com/watch?v=kLDHF0pEkcI


Hem de qualificar d’emocionant i sentida la intervenció del prestigiós poeta Fernando Beltrán ahir a la seu del Rotary Club de Terrassa. Aquesta va ser la primera vegada, a la nostra ciutat, que en Fernando Beltrán dona una serrada sobre el seu treball poètic i ens obsequia amb un petit recital de la seva obra.

Centrada la xerrada a l’entorn de la paraula incertesa, va deixar clar des del principi que els potes són potser les persones amb més incerteses del món ja que per tarannà acostumen a complicar les coses per tal d’extreure’n desprès tot el de bo o de dolent que hi ha en elles.

Ell diu que va ser poeta perquè així ho va triar de ben jovenet i que per culpa de les baralles familiars que aquesta decisió li va comportar va decidir anar-se’n de casa a buscar-se la vida, mai millor dit. Com ell diu de poeta es pot viure, el que no es pot fer es menjar.

La poesia en aquells anys li va servir per poder “cridar” i expressar el seu inconformisme, la poesia extreu d’un mateix el millor i el pitjor del que un porta a dins i fa que moltes vegades el poeta camini pel costat d’un precipici que pot arribar-te a fer mal. La incertesa porta al poeta e entrar allà on ningú el crida, a rebel·lar-se amb un mateix. El poeta aprèn a aguantar la mirada en lo bo i dolent del que el rodeja i no li és indiferent rés del que passa al seu voltant. Uns versos sobre el moviment del 15-m diuen: “nuestros hijos crecierón, nuestros hijos no duermen, nuestros hijos no callán...”.

El poeta fracassa sempre ja que vol abastar-ho tot i en canvi mai arriba a assolir-ho, és com una cerca continua de la seva itaca. Volem destacar que en ple recital de la seva obra poètica i en un moment en que va llegir uns versos dedicats a la mort del seu pare es va fer un silenci increïble i colpidor. Tal com diu, el poeta s’assembla més a un esparver que a una oreneta, ja que l’esparver per aixecar el vol s’ha de deixar caure.

Tornant a l’incertessa ens explica que ell va fer 1.000 oficis per poder seguir dedicant-se a la poesia i que al final, un ofici que no existia i que ell va crear, el va permetre viure de les paraules. L’ofici de nombrador, nom inventat per la seva pròpia filla és avui la seva segona dedicació professional i la que li ha valgut un reconeixement internacional molt important ja que han estat més de 600 noms de marca els que ja porta creats des del seu estudi anomenat “el nombre de las cosas”.En Fernando afirma que el nom, més que crear-lo, el que s’ha de fer és ajudar-lo a sortir, talk com fa una comadrona judant a nèixer un infant.

Finalitzem aquesta petita crònica nomenant algunes frases extretes de la seva xerrada: “tots estem a l’intempèrie”, “pau és una de les paraules més tristes que hi ha” o “el poeta sempre escriu despullat”. Actualment el Fernando Beltrán ha creat a “Grau” (Astúries) l’Aula de las Metáforas, un lloc on ha donat la seva col·lecció de 2.600 llibres de poesia per fer un espai obert per la poesia i la pintura.

Donem les gràcies a aquest gran poeta i millor persona que ha sabut crear un moment inesborrable en els que vàrem tenir el goig de poder-lo sentir ahir a la nostra ciutat.

Enviat per: SRC | 21 Juny, 2011

Rotary Terrassa a la Radio


Avui hem sortit en un programa de la radio municipal de Terrassa anomenat el Submarí i hem estat entrevistat per la Mariona Tomàs.

En l’entrevista s’ha parlat del nostre Club i en especial de la xerrada que sobre la Incertesa ens farà el Fernando Beltrán que avui tindrà lloc a la seu del club de l’Hostal de Fum a les 21:00 h.

Esperem en breu disposar del tall de veu i poder-lo mostrar des del blog del club.


La sortida de final de curs de la colla excursionista del Rotary Terrassa s’ha iniciat a les 9 del mati sortint de Matadepera en direcció a Castellar del Vallès. Desprès de Can Font hem agafat un trencall a mà dreta marcat amb un rètol de depuradora i hípica. El camí de terra baixa fins a uns prats on veurem a la nostra esquerra la torre d’una església. Deixem el cotxe aparcat al costat d’una tanca de ferro i a peu fem el camí que des d la tanca ens porta a l’església romànica del Castellar vell. A mig camí trobem a la dreta la font de Sant Antoni i un desprès d’una pujada arribem a l’església del S.XI, de la que destaquem la seva reconstrucció que ens permet observar les diferents etapes constructives que va tenir, des del pre-romànic a la seva torre campanar del S-XVII.

Desprès que l’Àngel ens obsequiés amb unes magnifiques explicacions, hem tornat als cotxes i hem agafat de nou la carretera en direcció a Castellar. Unes corbes més endavant hem agafat de nou un trencall a mà dreta indicat amb el rètol de Clasquerí i seguint una pista asfaltada hem arribat al Castell de Clasquerí. La sorpresa és que teníem la visita concertada i tenint en compte que es tracta d’un castell privat no visitable, ha estat una gran sort poder-lo visitar per dins. Avui el castell està condicionat per acollir casaments o esdeveniments d’empresa i tot i que la seva reconstrucció no ha seguit un s criteris massa històrics, cal dir que té una fesomia molt espectacular.

Cal indicar que no em deixat cap racó sense descobrir i desprès d’unes fotos a l’esplanada que hi ha al davant hem visitat l’ermita del castell i desprès hem cercat una esplanada per muntar l’esmorzar. Cada vegada fem uns esmorzars més sofisticats i com a novetat indicarem que aquesta vegada el Joan Cadafalch ens ha portat cava fresc per brindar.

L’esmorzar ha estat presidit per la nostra ensenya rotaria i un cop finalitzat em agafat de nou els cotxes ara en direcció a Sant Llorenç Savall. A l’altura de l’àrea d’esbarjo marcada com “Les Arenes” ens hem desviat a la dreta i hem pujat fins al petit nucli de Les Arenes, una urbanització considerada la primera que es va fer a Espanya i que mostra unes quantes torres modernistes dels anys 1916 i 1921. A més de visitar-les hem fet una petita excursió fins a les fonts de l’espígol i del romaní i hem baixat fins a la llera del riu Ripoll on hi ha hagut algun ensurt per culpa d’unes abelles.

Desprès de la breu excursió hem seguit en direcció a San Llorenç Savall fins desviar-nos a mà esquerra per la Vall d’Horta. La pista, que segueix la riera d’Horta, ens ha dut fins al Marquet de les Roques, espectacular construcció rodejada d’un dels racons més bonics del Parc de Sant Llorenç amb les roques de la Serra de Finestrelles al fons. Unes fotos de grup i ja hem continuat fins a la masia restaurant de Can Brossa on també es pot gaudir d’una vista increïble de RocaMur i el Montcau.

Al restaurant a més de menjar bé em gaudit de la companyia dels amics i em fet palesa l’amistat que hi ha entre els membres de la colla excursionista del nostre club. Destaquem els parlaments del president i del vertader protagonista de les sortides, el bon amic Raimon Sellarès que esperem ens ajudi a organitzar de nou un cicle d’excursions pel proper curs. (podeu trobar més fotos a l’apartat de Sortides del blog).

I us podeu descarregar la documentació de la sortida aquí: excursió castellar vell / seccio_excursionisme_11-2011

« Newer Posts - Older Posts »

Categories