El dimarts dia 21 de Juny tindrà lloc un sopar conferència del poeta Fernando Beltrán a la seu del Rotary Club de Terrassa. Volem destacar que aquest acte està obert a qualsevol ciutadà de Terrassa que desitgi assistir-hi. El preu del sopar és de 20 € per persona.

En Fernando Beltrán és poeta i nombrador i la seva conferència girarà a l’entorn de la seva visió de l’actualitat en matèria de societat, especialment en la Gestió de la Incertesa amb una atenció especial als aconteixements que darrerament han succeït tant en la societat espanyola com en l’europea. En el decurs de la seva intervenció també ens presentarà la seva poesia editada recentment sota el títol de  “donde nadie me llama” (ed. Hiperión)

En Fernando Beltran a l’actualitat és el director de la revista poètica “El hombre de la calle”. A més de poeta, és professor del “Instituto Europeo de Diseño”, de la “Escuela Superior de Arquitectura” i és el fundador de l’estudi creatiu “El Nombre de las Cosas”, estudi que ha donat nom a empreses tant conegudes com Amena, Faunia, OpenCor Equo.

També és president de l’Aula de las Metáforas (Asturias)

Podeu trobar més informació a: http://es.wikipedia.org/wiki/Fernando_Beltrán


El XV premi Joves per Terrassa ha estat pel Club de Lleure Els Globus, per un projecte d’ajuda a les colònies d’estiu per persones discapacitades. Les entitats finalistes d’aquesta edició han estat, el Grup de Joves la Fabrica  de can Tusell i  Llarcau del Col·lectiu Acció Juvenil Aquí i Ara.
La junta del Rotary Club de Terrassa, constituïda com a jurat del Premi, ha decidit concedir-los la totalitat del Premi Joves per Terrassa, en la seva XV Edició, dotat amb la quantitat de 6.000 euros.

El Rotary Club de Terrassa desitja felicitar als guanyadors d’aquesta edició, així com a la resta de finalistes i participants, i molt especialment als joves que han col·laborat en ells, i els vol animar a que continuïn en la seva tasca vers els qui més ho necessiten i que si ho desitgin s’animin a preparar ja la seva candidatura per l’edició de l’any vinent.

L’acte va ser tancat per la Regidora de l’Ajuntament de Terrassa, Sra. Lluïsa Melgares (aquí podeu descarregar un resum:parlament lluisa melgares ) i va comptar amb la presencia de destacats representants d’institucions de la ciutat. El diploma acreditatiu als guanyadors i als finalistes va ser lliurat pels representants de les entitats patrocinadores, Sr. Antoni Guiñón per part de Caixa UNNIM i David Rodríguez, per part de El Corte Inglés.

El Club de Lleure Els Globus de Terrassa va ser creat l’any 1973 per un grup de famílies, amb necessitat d’un espai organitzat de lleure per a infants amb disminució psíquica, i varis voluntaris amb il·lusió de dur a terme la iniciativa. Els Globus és actualment a Terrassa la única associació que ofereix una activitat tots els dissabtes i vuit dies de colònies a l’estiu per a persones amb discapacitat psíquica per a persones de totes les edats. Cal destacar que  no només realitzen tasques d’esplai, sinó que amb la seva ajuda proporcionen un « respir » important per les famílies amb persones discapacitades.

La Cristina Pozo, responsable del projecte guanyado, va destacar que el premi ajudarà a poder organitzar les colònies d’estiu d’aquest any, destinades a persones amb discapacitat psíquica d’entre 4 i 70 anys de Terrassa i rodalies., i s’utilitzarà per la compra de material fungible, imprescindible per realitzar moltes de les activitats de lleure de les colònies d’estiu, destinat a més a unes persones que malauradament tenen menys possibilitats de mobilitat.

També es dedicarà a becar una part de les despeses de les colònies d’estiu, per aquelles famílies amb persones discapacitades, que per motius econòmics no puguin fer front al cost d’aquesta activitat i ajudarà a finançar l’adquisició d’elements imprescindibles, com ara cadires de rodes, objectes adaptats, comunicadors, cadires pel bany, etc.

    

Enviat per: SRC | 10 Juny, 2011

Sopar Ateneu


El dia 10 de juny ha tingut lloc el tradicional sopar de l’Ateneu de Terrassa i com en anteriors edicions representants del nostre club hi han estat presents.

El sopar és a l’Hotel Don Cándido.

Enviat per: SRC | 9 Juny, 2011

Sopar Premi Joves per Terrassa


Premiats any 2010

El dimarts 14 de juny tindrà lloc el sopar de lliurament del Premi Joves per Terrassa en la seva XV Edició.

Hi seran presents de les dues entitats guanyadores del premi de l’any passat, així com els representants de les entitats que han quedat finalistes d’aquesta edició. També comptarem amb la presència de representants de les dues entitats esponsoritzadores, la Caixa Unnim i El Corte Inglés, així com del Regidor de Joventut de l’Ajuntament de Terrassa, a més de personalitats representatives de les institucions i entitats de la nostra ciutat.

Aquí podeu descarregar-vos la invitació a l’acte. invitacio_jovesxterrassa_2011…

Enviat per: SRC | 8 Juny, 2011

3 finalistes al Premi Joves per Terrassa


Enguany hem elegit 3 projectes com a finalistes del Premi Joves per Terrassa.

El termini de presentació de projectes ja ha finalitzat i podem afirmar que aquest any ha estat tot un èxit el nombre de propostes rebudes.

El dia 14 de juny és realitzarà el sopar de lliurament del Premi al projecte que hagi resultat guanyador.

Enviat per: SRC | 2 Juny, 2011

Fotos sortida 4×4 al Maestrat


Ja ens han arribat les fotos de la sortida en 4×4 que es va fer al Maestrat i que segons diuen, els qui hi van assistir, va anar molt bé, amb excepció del divendres a la tarda que els va ploure una mica. Aquesta sortida, com cada any va estar organitzada per en Baltasar Pineda amb l’ajuda del Ramon Guinjoan, gràcies a la seva coneixença d’aquesta poc coneguda zona de Terol.

La resta de fotografies les trobareu a la secció “Sortides” d’aquest mateix blog.

 

 


El doctor Josep Comerma en la seva intervenció en el Rotary Club de Terrassa ha començat explicant que les emergències cardiovasculars es presenten normalment en forma de malaltia coronaria o d’ictus o feridura, que és com abans era conegut el fet de no arribar sang al cervell.

Referint-se al ictus ha comentat que un 15% dels casos són deguts a hemorràgies cerebrals i que la resta són ictus isquèmics, deguts precisament a la falta de rec ja sigui en forma d’embòlia o de trombosis. Cal remarcar que hi ha alteracions similars que no es poden considerar ictus, com és el cas de les migranyes, tumors, etc.

En una urgnecia produida per un ictus el més important és el temps ja que es perden 1,9 milions de neurones per cada minut que tardem en tractar el pacient. En aquests casos cal aplicar el codi Ictus i trucar ràpidament al 112 o al 061 i esperar que el SEM actuï.

En el cas del cor, ja sigui per un infart de miocardi o per una angina de pit, hem de detectar-ho ràpidament observant algunes característiques comunes, com són: dolor toràcic intens, sobtat, perllongat i opressiu, sudoració, pal·lidesa, sensació d’ofec per manca d’aire, palpitacions, … i en aquest supòsit cap aplicar uns normes de suport bàsic que podeu veure en el següent document en pdf curs suport vital bàsic i desfibrilador, en el que s’explica com actuar en cas d’urgència i fins i tot com fer servir un desfibrilador.

El doctor Comerma destaca que tot això passa per culpa de l’arteroesclerosis (taponació de les artèries) i que els factors de risc més importants són: el colesterol, la hipertensió arterial, la diabetis, el tabac, l’obesitat, el sedentarisme i la insuficiència renal, entre d’altres, tot i que també pot ser per factors purament genètics.

Avui per eliminar els trombos hi ha dues tècniques: l’angioplàstia i l’aplicació dels stent que són com una mena de molla que permet el pas de la sang. El doctor Comerma finalitza la seva intervenció indicant que cal prevenir l’aparició d’aquestes problemàtiques, controlant la tensió arterial, menjant fruites i verdures, canviant al pa integral, fent exercici físic i no fumant (el fumar augmenta per 4 les possibilitats de risc). La presentació del doctor Comerma també la podeu veure en pdf: Emergències cardiovasculars Rotary


El proper dimarts el nostre amic i consoci Josep Comerma, metge i egiptòleg ens oferirà una xerrada, oberta a socis, familiars i amics, sobre com poder actuar en casos de que ens sobrevingui a nosaltres o a algun dels nostres una urgència cardiovascular.

Es tracta d’un tema de primeríssima utilitat, ja que ens pot permetre arribar als serveis Hospitalaris en les millors condicions.

Enviat per: SRC | 20 Mai, 2011

Visita al Rotary Club de Granollers


Una representació del nostre club ha estat convidada pel Rotary Club de Granollers el dia 19 de maig amb l’objectiu de ajudar-los a la dinamització del club mitjançant l’aportació del conferenciant Marc Boada que recentment ens va visitar al nostre club.

Aprofitant la visita a Granollers es va aprofitar per fer la presentació del seu llibre “els 3 infinits” a la llibreria La Gralla amb el recolzament del Rotary.

Durant el plenari es va produir l’intercanvi de banderins entre el president del Rotary Club de Granollers, Francesc Tejedor i el president electe del Rotary Club de Terrassa, Santi Rius i es va aprofitar l’avinentesa per ajudar-los a portar ponents de prestigi al seu club.


La sortida ha començat a l’aparcament  de la zona coneguda com la mare de Deu de les Arenes i que està situat al costat esquerra de la carretera de Castellar a Sant Llorenç Savall, poc desprès del quilòmetre 13.

Hem agafat el torrent del Matalonga fins a un trencall a a mà esquerra que ens ha portat a la carena de l’Illa que em seguit de pujada cap al Turó de Matalonga.

Passat el turó val la pena parar i admirar l’increïble vista de la Castellassa de can Torres. Seguim pel camí fins arribar al coll Llarg on hem esmorzat gaudint de les vistes i de les virolles, cada cop més abundants que porten els esforçats excursionistes. Destaquem els carquinyolis, els melindros, les olives trencades, el vi de cal Caparròs i el cafè amb llet del presi. Desprès de recuperar forces seguim per un trencall que trobem a la dreta del coll i que ens porta per una canal que baixa pel mig d’un bosc bastant tupit fins a la font de l’Arç que més aviat és una mena de bassal. Seguim pel mateix camí i arribem al Sot de Matalonga, un torrent que poc a poc s’anirà enxampant i que reconeixerem perquè presenta un terra amb una sorra molt fina, similar al d’una platja. Aquest torrent és el mateix que hem fet al començament de l’excursió i que seguim fins a trobar un trencall a mà esquerra marcat amb el senyal de l’ermita i que ens porta als plans de l’ermita de la mare de Deu de les Arenes. De l’ermita surt pel darrera un petit camí que ens porta en un parell de minuts a la zona de l’aparcament on donem per finalitzada la sortida.

   

« Newer Posts - Older Posts »

Categories