Enviat per: SRC | 16 Desembre, 2009

Fotos sopar nadal 2009


En el decurs del sopar d’aquest any es va lliurar un detall al Jordi Figueras, com a mostra d’agraïment per la seva tasca en l’organització del Concert de Nadal d’aquest any i a més va ser l’encarregat de dirigir la cantada de nadales que es fa fer entre tots els assistents al sopar.

Els socis del club van participar aportant joguines per la campanya “cap nen sense una joguina” amb la col.laboració dels membres del Rotaract del Vallès i també van realitzar una aportació solidaria, per la campanya de “micro-crèdits” que el club farà conjuntament amb la ONG “Ajuda-Directe”.



Enviat per: SRC | 14 Desembre, 2009

Sopar de Nadal 2009


El nostre club realitza com cada any el tradicional sopar de Nadal a l’Hostal del Fum. Aquest any es fa el dia 15 a les 21:00 hores i en el decurs del sopar es fa una acció solidaria que porta per títol “cap nen sense una joguina” i en la que tots els socis del club poden participar-hi aportant joguines que posteriorment seran repartides per una ONG terrassenca amb l’ajuda dels nois i noies del Rotaract del Vallès.

Enviat per: SRC | 11 Desembre, 2009

Fotos Concert de Nadal 2009


Podeu veuere aquí unes fotografies del “Concert de Nadal” celebrat el dia 1o de desembre del 2009 a les Esglésies de Sant Pere.

El concert, organitzat pel Rotary Club de Terrassa va gaudir d’un gran èxit d’assistència amb més de 150 persones. Es va celebrar a l’església de Sant Pere i l’actuació a càrrec de l’organista Sr. Jordi Figueras va estar dedicada a la celebració del 200 aniversari del naixement de Fèlix Mendelssohn. Aquest any, per primera vegada, es va poder seguir la interpretació del concert mitjançant l’emissió en vídeo per una pantalla situada a l’altar i des de la que es podia gaudir en directe de les evolucions interpretatives d’en Jordi Figueres.

Podeu veure el video del concert en aquest link.

També volem destacar l’ajuda dels membres del Rotaract, el patrocini de l’Obra Social de caixa Terrassa i la col·laboració de la parròquia de Sant Pere i dels mitjans de comunicació del Diari de Terrassa i del terrassa.net

Enviat per: SRC | 9 Desembre, 2009

Campanya 2009 “cap nen sense una joguina”


Com cada any i durant el tradicional sopar de Nadal, el Rotary Club de Terrassa participa en la recollida de joguines per la campanya cap nen sense una joguina“, que aquest any es fraà amb col.laboració amb els membres del Club Rotaract del Vallès.

Es important que les joguines es  portin sense embolicar, per tal de facilitar les tasques de repartiment.

Enviat per: SRC | 2 Desembre, 2009

Veniu al Concert de Nadal solidari


Us esperem al tradicional Concert de Nadal, que com cada any ens oferirà el nostre company i organista Jordi Figueras, aquest any dedicat al 200 aniversari del naixement de Felix Mendelssohn, el proper dijous 10 de desembre a les 9 del vespre a l’església de Sant Pere i les entrades es podran adquirir a l’entrada del concert al preu de 5 €.

Us recordem que està obert a tothom que hi desitgi assistir i que esperem que vingueu acompanyats de familiars i amics. El concert està organitzat pel Club Rotary de Terrassa i ha estat patrocinat per l’Obra Social de Caixa Terrassa amb la col·laboració de la parròquia de Sant Pere, el Diari de Terrassa i el portal ciutadà http://www.terrassa.net i l’empresa Links 40.

Aquí podeu visualitzar el programa en pdf: diptic_concert_nadal_2009

Enviat per: SRC | 26 Novembre, 2009

Agraïment i noticies del Drissa


Us volem fer saber que em rebut una carta d’agraïment del representant de l’organització “Crits dels Nens”, el Sr. Josep Gual, per l’ajuda del nostre club en el cas del Drissa i que aquí us reprodueixo en format PDF CARTA AGRAIMENT ROTARY.

També dir-vos que, el doctor Gual, ens ha informat que aquest octubre han viatjat a Bamako (Mali) en motiu de la I COOPERACIÓ CRITS DELS NENS – CST (Hospital de Terrassa) i que van tenir l’oportunitat de visitar al Drissa Samake a casa seva, tot constatant que es troba perfectament, sense dolor, i amb la pròtesis ocular neta i funcionant.

També ens informa que van aprofitar per visitar uns 220 nens de diferents orfandats, escoles i centres d’acollida per a nens maltractats. En aquest viatge hi van participar metges, infermeres, personal voluntari de l’associació i una economista. Entre tots han iniciat un treball per dissenyar un Centre pels nens maltractats, que poguí cobrir totes les seves necessitats i posteriorment intentaran implantar-lo en altres països.

Us adjunto algunes de les fotos del Drissa que ens ha fet arribar i que gràcies a tots nosaltres avui té l’oportunitat de seguir vivint sense dolor i amb un futur per davant.

Enviat per: SRC | 25 Novembre, 2009

Resum conferencia Sr. Jordi Moreno


El Sr. Jordi Moreno Millán, Cap del Parc de Bombers de Terrassa i Comarca comença la seva exposició fent un breu repàs històric a l’origen dels bombers, des dels seus orígens a l’antiga Roma, amb el cos dels “vigilis”, passant per l’edat mitjana en que la humanitat va estar més de 1.000 anys sense bombers ja que es creia que el foc o les inundacions eren conseqüència de la mà de deu i no s’hi podia fer rés. Al 1577 a Madrid es va crear un grup anomenat “matafocs” arrel del gran incendi que es va produir al Monestir de l’Escorial.

I, en referència a Terrassa, indica que ens hem de situar al 1879 per assistir a la creació del primer cos de bombers voluntaris. Com en tot ofici, els bombers també tenen una història plena d’anècdotes i en aquest cas, potser la més curiosa, és que en els seus inicis es comunicaven les ordres a “toc de pito” i existeixen uns fulls amb les instruccions de que significa cada toc que semblen l’inici del codi morse. Actualment el codi ha quedat en desús ja que els moderns sistemes de comunicació l’han deixat arraconat.

Al 1965 el cos, que fins llavors havia estat municipal, passa a dependre de la Diputació de Barcelona i ja al 1980 passa definitivament a dependre de la Generalitat. En quant al tipus de serveis ens explica que poden dividir-se en dos grans grups, el primer hi trobem els serveis en incendis, inundacions, accidents, explosions, etc. i en el segon les visites a les escoles, la vigilància, la prevenció en actes de risc, etc.

El cos de bombers de Terrassa avui està format per 51 bombers professionals i 2 de voluntaris, i realitzen la seva tasca en quatre torns, en els que treballen en jornades de 24 hores seguides amb 3 dies de descans entre mig. El creixement de la nostra ciutat ha fet que el nombre de serveis no pari de créixer, de manera que si bé al 1994 (quan ell va entrar al cos de bombers de Terrassa) feien 1.200 sortides, aquest any ja en porten 2560 a dia 24 de novembre, amb una mitjana de 8 sortides diàries, o sigui una cada 3 hores. D’aquestes 737 corresponen a incendis i 2.200 del total es fan exclusivament dins la zona urbana de Terrassa.

El Sr. Moreno fa incidència en que actualment es troben amb noves problemàtiques i nous riscs, degut a que a la ciutat i els seus voltants hi ha en construcció grans infrastructures en túnels i soterraments, com els de l’AVE, els de la B-40 o els del nou Metro i que això anirà en augment quan aquests estiguin en funcionament, ja que només el Metro suposarà donar servei a 7 Km de galeries i a 32.000 viatgers a l’any. En aquesta visió del futur ens explica que l’actual caserna està en fase d’ampliació i que en breu esperen iniciar les obres de la nova seu, ubicada en el mateix lloc de l’actual.

En el torn de preguntes es fa menció a que els bombers no cobren els seus serveis als particulars però pot ser que en un futur aquesta dinàmica canviï, també indica que els ciutadans de Terrassa són gent molt cívica i que es donen pocs casos de bromes que els facin sortir en accions inexistents. Un dels punts que més preocupa és el del Parc de Sant Llorenç, ja que la seva massa forestal no para de créixer, però també ens indica que ells no hi poden fer rés ja que no depèn d’ells i l’únic que poden fer es oferir els seus serveis quan són requerits. Una pregunta sobre protocols d’actuació fa que descobrim que actualment el cos de bombers no té cap protocol específic de com hauria d’actuar davant d’un incendi en un museu, tot i que el Sr. Moreno indica que en tot cas la seva actuació sempre aniria enfocada a la màxima protecció del seu contingut i que les velles imatges d’un bomber amb una mànega ja han passat a la història, ja que avui no es llença aigua sense control sinó que es mira d’actuar directament en el focus de l’incendi i apagar-lo utilitzant mètodes més científics i especialitzats.

En tot cas ens indica que si mai tenim un problema recordem el 112 com a telèfon d’emergència.

Enviat per: SRC | 19 Novembre, 2009

Sopar conferència amb el Cap de Bombers


El dia 24 de novembre, a les 21:00 h. a l’Hostal del Fum de Terrassa, tindrà lloc la segona conferència del cicle “Terrassa amb noms i cognoms” que organitza el Rotary Club de Terrassa pel curs 2009-2010. La xerrada del proper dimarts anirà a càrrec del cap de bombers de la ciutat de Terrassa i comarca Sr. Jordi Moreno Millán.

El Sr. Moreno és el cap de bombers de Terrassa i comarca des de l’1 d’agost del 2008, va néixer a Calaf el 23 d’abril de 1965, esta casat i es pare de 2 fills. És diplomat en prevenció i seguretat integral pel la UAB i disposa del nivell superior de prevenció de riscos laborals.

Aquest cicle pretén donar a conèixer el treball i esforç d’un munt de persones que de forma anònima però eficaç treballen perquè la ciutat funcioni des de tots els àmbits: seguretat, protecció, ensenyament, sanitari…etc.

Enviat per: SRC | 18 Novembre, 2009

Concert Prodis 2009 amb l’Elèctrica Dharma


concert prodis 2009Aquest any PRODIS organitza el seu tradicional concert, en benefici de les persones amb discapacitat, el dia 27 de novembre a les 21 hores al Centre Cultural de Terrassa. El preu de cada entrada és de 20 € i es poden adquirir a les oficines de Caixa Terrassa, a les taquilles del mateix Centre Cultural o per internet a www.fundacioct.es

L’actuació del concert anirà a càrrec de la companyia Elèctrica Dharma, amb l’espectacle “La música no s’atura”. Esperem que ho trobeu interessant i hi pugueu assistir.

Enviat per: SRC | 15 Novembre, 2009

Excursió al Pujol del Llobet


sesta forestegaL’excursió d’avui és recomanable pel qui li agradin les passejades sense grans desnivells i vulgui gaudir d’un bonic racó de Sant Llorenç no gaire transitat.

Comencem deixant el cotxe en una explanada que trobem un cop passat el coll d’Estenalles, just al quilòmetre 16 de la carretera de Mura. D’allí agafem el camí que trobem a la banda esquerra de l’aparcament i que baixa per un bosc ombrívol deixant la roca de la Falconera a mà dreta. carena1Més endavant trobarem un trencall amb tres possibles direccions i heu d’agafar el que queda a mà dreta. Un xic més endavant el camí passa al costat d’un penya-segat amb una vista molt bonica de la falconera, del Montcau, les Roques de la Coca i més enllà la carena dels Emprius.

esmorzarAquest camí carener està molt ben traçat ja que si el seguíssim ens duria fins a Mura. Passem per una zona de roures (La Roureda) i cal estar atents a un  trencall que trobarem a mà esquerra i que és el que cal agafar per pujar fins al Pujol del Llobet, un cim no massa alt que té una bonica vista especialment a la vessant de Mura i del proper Pujol de la Mata. A dalt hem esmorzat i desprès em desfet el camí fins a la zona de la roureda on hem agafat un trencall que es troba a ma dreta i que rodejant un petit turó conegut com a Turó de la Roureda ens ha dut a un indret conegut com a “sesta Forestega”. Les sestes eren indrets on s’hi feia descansar els ramats de bens a l’estiu, per protegir-los de la calor i aquesta sesta està molt ben conservada i protegida per unes roques que li donen un aspecte ben especial. la falconera grupPer la part dreta de la sesta i rodejant les roques s’agafa un camí que ens dura desprès d’una petita pujadeta al trencall que havíem trobat a l’inici de l’excursió i al cap de poc a l’aparcament. Però l’excursió no ha finalitzat ja que encara podem aprofitar per pujar a la Sabatera, que és un pujol que està al costat de la Falconera (agafem el camí que surt a la dreta del que hem agafat a l’inici de l’excursió) i que ens permetrà finalitzar l’excursió amb unes excel·lents vistes. Poc més de quatre quilometres de passejada i un desnivell màxim de 150 metres són els trets bàsics de l’excursió recomanada per totes les edats.

grup1 grup 2 pujol del llobet i cinglera pujol del llobet1 la sabatera

ruta pujol del llobet orografia ruta pujol del llobet tardor els cortins pujol del llobet2

« Newer Posts - Older Posts »

Categories