Enviat per: SRC | 18 gener, 2009

Excursió Sant Llorenç: “els tres jutges”


morral del llop

morral del llop

El grup de rotaris excursionistes ha tornat a emprendre les excursions habituals dels dissabtes pel mati a Sant Llorenç i aquesta vegada el punt de sortida ha estat l’Alzina del Sal.lari. Des d’aquest punt hem agafat el camí que surt una mica més amunt de l’aparcament a mà dreta i en direcció nord hem vorejat el barranc que queda a la dreta i que es diu el Sot de la Teula.

Poc desprès hem creuat direcció est tot enfilant-nos cap a unes roques anomenades el Morral del Llop. Al peu del morral ens hem desviat cap a l’esquerra esquerra per enfilar-nos per una canal que es troba una mica més endavant a mà dreta i que ens porta fins la Carena de la Castanyera, que és una de les més llargues del Parc natural.

tota la colla

tota la colla

Un cap d’alt la carena hem agafat el camí cap a la dreta per anar a parar a la zona anomenada “Els tres jutges”, lloc amb uns estimbats i una vista magnífica. Hem aprofitat que ha sortit el sol per fer parada i fonda, amb un esmorzar reconfortant i l’agradable companyia d’una bota de vi del Ramon que ha estat tot un descobriment doncs el vinet passava d’allò més bé.

Un cop tips, hem tornat per la carena de la Castanyera direcció nord, fins arribar a un trencall que es troba a mà dreta i que permet la visita a un altre espadanya anomenada “el Castellar” de nou amb unes excel·lents vistes.

Tornant enrere hem seguit per la carena fins la casa de la Mata i un cop a la mateixa casa hem agafat un camí que surt direcció sud i que és l’antic “Camí de la Mata”, que anava de Terrassa a la Mata abans de construir-se l’actual carretera.

Aquest camí tot baixant finalitza a peu de la carretera i s’ha d’anar en compte ja que hi ha molts mapes que no el tenen ni tants sols marcat. A l’arribar a la carretera s’ha de tornar enrere per la mateixa fins trobar un camí a mà dreta que baixa en direcció a la Riera de les Arenes. Aquest camí és la continuació de l’anterior i si us hi fixeu hi veureu les grans pedres que ajudaven a que els carros mantinguessin la ruta i no caiguessin a la riera. En un dels revolts veureu a baix a la Riera una mena de paret, són les antigues restes de la Font de la Riera, que aplegava les aigües per formar un dipòsit que alimentava la font.

Seguint el camí arribareu a una pujadeta que porta directament de nou a la carretera i uns metres més endavant s’arriba al punt de sortida, l’aparcament de l’Alzina del Sal.lari. Una bonica excursió, amb pujades i baixades, espectaculars vistes i penya-segats, camins amples i estrets, en fi una mica de tot.

colla a la mata colla a la mata 2 tresjutges4 colla als tres jutges la mola de ruta contrallum de tornada

Enviat per: SRC | 14 gener, 2009

Visita del governador, Sr. Xavier Mateu


xavier mateu

xavier mateu

Ens ha visitat el governador 2008-09 del districte 2202, Sr. Xavier Mateu i ens ha exhortat que seguim l’esperit Rotari de servei als altres per sobre d’un mateix. El lema d’aquest curs “Fem els somnis realitat” pretén expressar l’esperança d’aconseguir reduir la xifra dels 30.000 nens que cada dia moren al món i ens demana que pensem en promoure accions, dins i fora de l’àmbit del club que ajudin a reduir la mortalitat infantil.

Ens parla també de la important tasca que es du a terme des de la Fundació Rotary International des de la que es dediquen més de 120 milions de dòlars a l’any en diferents projectes, des de beques de formació a intercanvis internacionals d’estudis, promoure centres d’estudis per la pau a més del projectes humanitaris adreçats a la salut, la fam i la pobresa dels més necessitats.

Ens exhorta a que no ens amaguem de ser Rotaris i que lluïm el pin amb orgull i desterrem les imatges externes de club elitista o sectari, donant a conèixer a la societat les acciones que fem. En els demés països ser Rotari és un prestigi i sembla que a vegades ens faci vergonya expressar-ho.

Ens demana també que potenciem la part ritual (invocació, etc…) i que dediquem una part dels plenaris a parlar del que significa ser Rotaris. No deixa de recordar-nos que el fet de reunir-nos només 2 vegades al mes no segueix la normativa establerta per Rotary International, tot i que entén que a vegades les circumstancies pròpies de cada club manen.

Finalitza el seu parlament amb la frase: “l’egoisme ens pot fer rics, però només l’altruisme ens farà ser feliços”.


lema rotary

lema rotary

El governador 2008-09 del districte 2202, Sr. Xavier Mateu visitarà el nostre Club el proper “dimarts 13 de gener” i ens recordarà entre altres coses el lema d’aquest any: “Hagamos los sueños realidad” i es que, tal com diu el mateix president de Rotary International, Sr. DONG KURN LEE, “No podemos permitirnos descansar hasta que todos los niños del mundo tengan la posibilidad de disfrutar de una vida sana y prolongada. No descansaremos hasta que no Hagamos los Sueños Realidad para cada niño en todo hogar del mundo donde haya hambre o enfermedad. Como rotarios, es lo mínimo que podemos hacer”.

Enviat per: SRC | 5 gener, 2009

Concert per la Solidaritat 2009


concert-santcugat1

Ens complau començar l’any, fent-vos saber que el proper dia 18 de gener del 2009, a les 18 hores, tindrà lloc el primer concert benèfic pro Associació Catalana per al Parkinson anomenat “Música per la Solidaritat” i organitzat pel Club Rotary de Sant Cugat amb la col·laboració del Rotary Club de Cerdanyola.

El Concert a càrrec de l’Orquestra Simfònica Juvenil de Catalunya es farà al teatre-Auditori de Sant Cugat i constarà de la interpretació d’obres de Ludwig Van Beethoven, Frank Shubert, Vaughan Williams i l’estrena de l’obra “URBS” dedicada a l’orquestra del compositor santcugatenc Tomàs Peire. L’orquestra serà dirigida per Jordi Piccorelli, Enric Mestre i Josep Ferré.

La totalitat de la recaptació serà destinada a l’ACAP per la lluita contra el Parkinson a Catalunya. El preu de l’entrada és de 15 euros (també hi ha fila zero). Si esteu interessats en assistir-hi poseu-vos en contacte amb secretaria del Rotary Club de Terrassa.

Enviat per: SRC | 20 Desembre, 2008

Bones Festes a tothom


Felicitació de Nadal

Felicitació de Nadal

Des del Rotary Club de Terrassa volem desitjar un Bon Nadal i unes Felices Festes a tothom.

Tot desitjant que el proper any 2009 sigui millor que l’actual i ens permeti a tots seguir treballant per millorar la situació dels qui més ho necessiten.

Enviat per: SRC | 18 Desembre, 2008

Fotos sopar de Nadal 2008


sopar de Nadal

sopar de Nadal

Reprodueixo el vers de Nadal que el nostre president va llegir en el decurs del Sopar de Nadal del nostre Club.:

“Prova el fred de fer-se etern, / la tenebra també ho prova,
prô al cor de la nit d’hivern / se bada la Bona Nova;
i al punt de la mitjanit / tot aucell ha refilat,
i tota l’herba ha florit, / i Jesús és nat.”       –
Joan Maragall

soparnadal-figuerasEn el decurs del sopar es va lliurar un detall al Jordi Figueras, com a mostra d’agraïment per la seva tasca en l’organització del Concert de Nadal d’aquest any.

soparnadal2 soparnadal3 soparnadal4 soparnadal5 soparnadal6 soparnadal7 soparnadal-presi

Enviat per: SRC | 13 Desembre, 2008

Campanya “cap nen sense una joguina”


joguines-per-nadalCom cada any i durant el tradicional sopar de Nadal, el Rotary Club de Terrassa participarà en la recollida de joguines per la campanya de la Creu Rojacap nen sense una joguina“.

Cal recordar que les joguines s’han de portar sempre sense embolicar, per tal de facilitar la tasca de repartiment de la Creu Roja.

Enviat per: SRC | 12 Desembre, 2008

Fotos Concert de Nadal 2008


Concert de Nadal

Concert de Nadal

Publiquem aquí unes fotografies del “Concert de Nadal” celebrat el dia 11 de desembre del 2008 a les Esglésies de Sant Pere.

El concert, organitzat pel Rotary Club de Terrassa va gaudir d’un gran èxit d’assistència amb més de 250 persones, que van omplir totalment el temple major de Sant Pere.

concertnadal1 concertnadal2 concertnadal3 concertnadal4 concertnadal6 concertnadal7 concertnadal8 concertnadal9 concertnadal10


dretshumans101208santiEl Rotary Club de Terrassa ha estat una de les entitats ciutadanes escollida per la lectura d’un dels 30 articles dels drets humans, en l’acte de Celebració del 60è aniversari de la Declaració dels Drets Humans que el dia 10 de desembre del 2008 es va fer al Raval de Montserrat, just davant de l’Ajuntament de Terrassa i que va ser organitzat pel Col·legi d’Advocats de Terrassa.

La lectura la va fer el secretari del club en representació de l’entitat i l’article llegit va ser el 17 que diu així:

“Tota persona, individualment i col·lectiva, té dret a la propietat.

Ningú no pot ésser privat arbitràriament de la seva propietat.”

“L’Assemblea General de l’Organització de les Nacions Unides va proclamar la Declaració Universal dels Drets Humans com l’ideal comú que tots els pobles i totes les nacions han d’assolir a fi que totes les persones i òrgans de la societat, tenint aquesta Declaració sempre present a l’esperit, s’esforcin a promoure el respecte d’aquests drets i d’aquestes llibertats mitjançant l’ensenyament i l’educació, i assegurar amb mesures progressives d’ordre nacional i internacional llur reconeixement i aplicació universals i efectius, tant per part dels estats membres com dels territoris que jurídicament en depenen”.

Enviat per: SRC | 3 Desembre, 2008

Vine al Concert de Nadal 2008


concert-nadal-2008-poster

Us esperem al tradicional Concert de Nadal, que com cada any ens oferirà el nostre company i organista Jordi Figueras, aquest any amb la participació especial del Cor de pares i mares del Conservatori de Terrassa i la soprano Maria Mateu sota la direcció de Miquel Garcia-Clapé, el proper dijous 11 de desembre a les 9 del vespre a l’església de Sant Pere i us recordem que està obert a tothom que hi desitgi assistir.

El concert està organitzat pel Club Rotary de Terrassa i ha estat patrocinat per l’Obra Social de Caixa Terrassa amb la col·laboració de la parròquia de Sant Pere, el Diari de Terrassa i el portal ciutadà http://www.terrassa.net i l’empresa Links Garantia

El programa, basat en música per orgue, contindrà obres de J.S. Bach, W.A. Mozart, G. Fauré, F. Mendelssohn, C. Saint-Saëns, L.C. Daquin, F. X. Gruber, Harm. D. Willcocks i músiques tradicionals catalanes.

S’interpretaran obres clàssiques com “Preludi per a orgue en Do Major” o l’himne “Hör mein Bitten, Herr” entre altres obres típiques d’aquestes dates com “El cant dels Ocells”, “Santa nit” o “Adeste fideles” per citar les més conegudes.

Les entrades es podran adquirir a l’entrada del concert al preu de 5 €. Recordeu que és un bon dia per assistir-hi acompanyats dels vostres famíliars i amics.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories