L’acte ha estat presentat pel president de l’Ateneu Terrassenc, Sr. Josep Corominas, que és l’entitat que acull el Interact i també ha destacat “la satisfacció de que aquesta inauguració coincideixi amb la celebració del seu aniversari de constitució com Ateneu i el fet de que un grup jove hagi volgut aixoplugar-se dins una entitat cultural amb tant prestigi dins la nostra ciutat”.

En l’acte ha actuat com a padrí el Rotary Club de Terrassa, que ha estat l’impulsor d’aquest projecte i que segons el seu President, Sr. Santi Rius, “aquest club és fruit dels molts anys en que el nostre club creu i recolza les iniciatives dels joves de la nostra ciutat, tal i com demostra la 16ena edició dels Premis Joves per Terrassa que aquest mateix mes atorgarem o la creació que ja es va fer del Rotaract Vallès per nois i noies de 18 a 30 anys i que ara es consolida amb aquest Interact”.

El dimarts 5 de juny a les 19 hores i a la seu de l’Ateneu Terrassenc, coincidint amb la celebració de la seva setmana cultural, s’ha realitzat l’acte oficial de la inauguració del primer Club Interact d’Espanya per part del governador del districte 2202 de Rotary international, Sr. Josep Mª Mesa, que en el seu parlament ha destacat “els valors socials que Rotary pot aportar a iniciatives joves com la d’aquest club i la il·lusió de que aquest primer club Interact serveixi d’exemple perquè altres ciutats decideixin crear-ne de nous, tal i com és habitual en la resta del món, on  ja hi ha més de 17.000 clubs funcionant amb més de 200.000 joves”.

A continuació s’ha demanat a les 6 noies que han estat les fundadores del Club Interact que s’acostessin a la taula presidencial per tal d’imposar-los el pin acreditatiu de que ja formen part de la gran família Rotaria. Els pins han estat imposats per el governador del curs 2011-12 J.M. Mesa, el Sr. Àngel Muixí que serà el proper governador 2012-13, el president de l’Ateneu, Sr. Josep Corominas, el president del Rotary Terrassa Sr. Santi Rius i el Regidor, Sr. Amadeu Aguado.

La presidenta del Interact, Srta. Estel Rius i la Vice-presidenta, Paula Casado han agraït als assistents la seva presencia i han demanat “l’ajuda de tothom per tal de que els seus projectes esdevinguin útils i aportin valor social als qui més ho necessiten”.

L’acte ha estat tancat pel regidor de cultura de l’Ajuntament de Terrassa, Sr. Amadeu Aguado que ha destacat que “aquesta constitució d’un club únic a Espanya és una mostra més del treball que darrerament fa el Rotary Club de Terrassa, obrint-se cada cop més a la ciutat”.

La sala de l’Ateneu Terrassenc ha estat plena de persones que han volgut acompanyar a les noies fundadores del Club i posteriorment a l’acte s’ha obert un torn de preguntes perquè els assistents pugessin esbrinar tot allò que desconeixen del món del Rotary. En aquest sentit destaquem l’anècdota explicada per en JM. Mesa en que ha indicat que “a la seu de les Nacions Unides les úniques entitats que hi tenen un espai reservat a part dels representants del països són la Creu Roja i Rotary International ja que precisament un grup de socis van formar part del nucli inicial que va tenir la idea de crear la ONU”. També ha informat que “actualment Rotary International està a punt de poder eradicar del món la Polio i aviat emprendrà el projecte de fer que al món ningú mai més tingui que patir de set, per manca d’aigua”.

Més info a:  www.interactclubterrassa.wordpress.com

Podeu veure un vídeo de l’acte al canal de la Televisió de Terrassa per internet, a l’adreça: http://www.terrassadigital.cat/detall_actualitat/?id=12150

Enviat per: SRC | 4 Juny, 2012

Descoberta de natura amb els germans Vives


El Rotary Club de Terrassa ha organitzat una passejada de descobriment de la natura més propera amb els germans Vives, dos grans experts, un l’Eduard especialitzat en el món dels insectes i més concretament amb els coleòpters longicornis i l’altra, el Manel, en el món de les plantes i els arbres.

Hem deixat els cotxes a l’inici de la pista que surt del costat de can Solà del Racó i abans d’arribar a la font de la Tartana ja hem assistit a un dels espectacles més difícils de veure a la natura, la dansa d’aparellament de dues serps blanques que podeu gaudir en el següent muntatge fotogràfic:

Posteriorment l’Eduard ens ha fet descobrir la gran riquesa d’insectes que podem trobar en un simple esbarzer bord o en qualsevol altra arbust o arbre del costat mateix del camí, mentre el seu germà ens alliçonava del perquè hi havia la vegetació que veiem i a que era deguda la seva variabilitat, en funció del tipus de sol i alçada del terreny.

Hem esmorzat al costat del camí i desprès ens hem apropat a la masia de can Torres per gaudir de la seva gran alzina i el seu xiprer centenaris, mentre hem vist créixer els petits oms al costat de vells arbres de l’antiga masia: til•lers, nogueres, figueres, etc. Passada la masia hem agafat un caminet que ens ha portat a un antic forn de teules i maons i baixant cap a la torrentera hem anat a cercar el camí que ens ha portat a l’avenc de can Torres, amb les seves dues boques tant característiques. Una suau baixada ens ha dut, de nou, cap a la font de la Tartana i can Solà del Racó, que és on havíem deixat els cotxes aparcats.

Enviat per: SRC | 1 Juny, 2012

Inauguració del Interact Club de Terrassa


membres interact

membres interact

El dimarts 5 de juny a les 19:00 hores tindrà lloc l’acte d’inauguració de l‘Interact Club de Terrassa a la seu de l’Ateneu Terrassenc.

En el decurs de la inauguraciñó el governador del districte 2202 de Rotary International, J.M. Mesa donarà una xerrada sobre “els valors socials de Rotary“.

Aquí podeu descarregar-vos la Nota de premsa que hem generat i tambè la invitacio_interact_2012

Hi esteu tots convidats !

Enviat per: SRC | 31 Mai, 2012

Crònica de la Sortida 4×4


Membres del Rotary Club de Terrassa (onze parelles) han realitzat la tradicional sortida 4X4 que ha recorregut La Sierra de Guara i aquesta és la seva crònica:

Dijous: arribada a Alquezar amb visita guiada a la vila i desprès sopar i dormir al mateix poble.

Divendres: sortida cap a Colunga, parant al Puente de la Albarda i al Puente de las Gargantas, per arribar per la Collada de Arbe fins a l’Abrigo de Mallata, on s’ha fet una visita guiada de les pintures rupestres. Després cap al Mirador del Vero des d’on hem baixat al Río Vero per recórrer la llera fins el Molino de Lecina. Desprès cap a Lecina per visitar l’Encina Milenaria i dinar. Per la tarda cap a Bertorz per pujar al Tozal de Asba, un magnífic mirador del Pirineu i desprès cap al Collado de Paúles i la Collada de Pedro Buil, per baixar cap al Mesón de Sevil, on per una pista hem arribat al Pozo de Campoluengo. Al capvespre tornada a Alquezar per sopar i dormir.

Dissabte: Sortida cap a Rodellar amb parada al mirador de Los Oscuros de Balced, visita al poble i excursió d’unes dues hores a l’ermita de la Vírgen del Castillo, anant per Cheto, i tornant a Rodellar per dinar. Per la tarda cap a Las Almunias, per anar a Pedruel, i agafar la pista que va recorrent el marge dret del Río Alcanadre cap a Morrano, parant a les ruïnes de San Martín de Morrano i al Huevo de Morrano. També hem visitat el salt d’aigua del Molino de Bierge i desprès vàrem assistir  a un concert, que la Coral de la Sagrada Família de Barcelona, va donar a l’església de San Miguel.

Diumenge: Sortim a peu per fer la Ruta de las Pasarelas, que dura una hora i mitja, i que té un desnivell acumulat de 300 metres. Desprès visita de la Col·legiata de Santa Maria la Mayor i cap a Barbastro, a dinar a les Bodegas Laus amb visita. A la tarda hem tornat a Terrassa. Us deixem amb un vídeo d’imatges de la sortida:

Enviat per: SRC | 26 Mai, 2012

IV Conferència del Districte 2202 a Osca


Aquest cap de setmana s’ha realitzat la IV Conferència del Districte 2202 de Rotary International i el nostre club hi ha estat present amb el President, Secretari i President electe, a més de tres membres del recentment constituït Interact Club Terrassa. Aquí us podeu descarregar l’ordre del dia de totes les jornades: PROGRAMA OFICIAL OSCA

Us deixem amb unes fotos de la trobada:

 

Enviat per: SRC | 24 Mai, 2012

Sortida 4×4 a la Serra de Guara (Osca)


Aquest cap de setmana un grup de socis i acompanyants faran la tradicional sortida en 4X4, que aquest any visita la Serra de Guara a Osca.

Us podeu descarregar el pdf amb l’explicació de la sortida: EXCURSIÓ 4X4 A LA SIERRA DE GUARA

Més informació a: sortida-4×4

Enviat per: SRC | 22 Mai, 2012

Reportatge sobre els Dolomites de Brenta


El Rotary de Terrassa presenta a la seu del Club, el dimarts dia 22 de maig, un reportatge d’en Baltasar Pineda sobre una excursió realitzada al juliol del 2.010 titulada: “Dolomites de Brenta, travessia per la via delle bocchette alte”, realitzada per cinc veterans del Centre Excursionista de Terrassa.

Enviat per: SRC | 20 Mai, 2012

Excursió a les Vendranes


Hem agafat la carretera de Rellinars i al quilometres 13,7, just a la banda esquerra de la carretera agafem una pista de terra que els primers metres puja, però que de seguida baixa cap a can Còdol. Hem de baixar bastant i just a l’arribar a uns camps d’atmetllers que trobarem a la nostra dreta cal estar atents a trobar l’inici d’una pista a mà esquerra que esta protegida per un cadenat.

Aquí deixem els cotxes i seguim per aquesta pista que segueix la Riera de Sanana, que sempre ens queda a la nostra dreta. El dia que hem agafat amenaçava pluja i per això el Pere ha fet tota l’excursió amb un paraigua per si de cas. El camí és bo de fer i en ell hi trobarem a la nostra esquerra dos brolladors d’aigua que porten el nom de Font de la Figuerota i Font de Cortoplà.

La pista puja i baixa fins a enllaçar amb una nova pista que ens arriba de l’esquerra i que en pocs metres i de baixada ens porta a la masia de les Vendranes. La masia té una era ben conservada i si podeu entrar al pati interior hi podreu observar les restes d’un antic rellotge de sol. Fora de la Masia podreu observar unes marques de pintura que corresponen al famós camí de la Matagalls Montserrat. Nosaltres passem pel costat de la casa i cerquem un caminet que passa pel costat dels horts, aquest camí es estret i aviat baixa cap a la riera de les Vendranes, on hem trobat un lloc per esmorzar i petar la xerrada, al costat de la llera.

Un cop tips travessem la riera i cerquem de pujar a l’altra banda, cal intuir el camí, però superat el talús ens trobem de seguida un camí que agafem a mà esquerra. Aquest caminet és molt bonic ja que passa per una zona de bosc poc trepitjat. Val la pena observar-hi un bonic racó on domina el pi negre. Seguim fins a trobar-nos amb la pista que ve de la masia i que nosaltres agafem de pujada a la nostra dreta (aquí s’ajunten dues rieres, la de les Vendranes que segueix la pista que ara pugem i la del Teix que queda més a l’esquerra).

Ara el camí puja i quan arribem a una pronunciada corba a la dreta, ja veurem davant nostre un caminet que s’endinsa en el bosc. L’agafem i de seguida el deixem per agafar-ne un altre que baixa a la llera del torrent i que en poques passes ens porta a l’antiga font del Roure Monjo amb dos petits bancs als costats.

Ara refem el camí enrera, però sense deixar mai la pista que en du a la masia de les Vendranes de nou. Tornem a agafar el camí que ens hi havia dut i quan trobem la bifurcació d eles dues pistes recordem d’agafar la que baixa a la nostra esquerra. Durant el camí de tornada podrem observar les restes d’una masia a la nostra esquerra, és la masia de Lleonart i també al fons podrem veure el massís de Montserrat amb la roca de l’esquirol en un dels seus extrems. Arribem fàcil als cotxes i tornem a casa.

     


El Rotary Club de Terrassa ha lliurat un reconeixement a l’Agrupació Folklòrica Amunt i Crits de la ciutat de Terrassa, pel seu recolzament el dia del Concert del 20è Aniversari de l’entitat.

Dos dansaires van ballar la sardana interpretada per la Polifònica de Puig-Reig i segons l’opinió majoritària, aquest va ser un dels moments més emotius del concert.

El reconeixement va ser lliurat pel president del Rotary Club de Terrassa, Santi Rius a la presidenta de l’Agrupació Folklòrica Amunt i Crits, Nuri Escudé i, en les fotos que acompanyen aquesta breu crònica, podeu veure-hi també els dos dansaires i una representació dels membres d’aquesta agrupació.

Enviat per: SRC | 10 Mai, 2012

Repercusió mediàtica dels Premis Paul Harris


Volem agraïr als diferents mitjans de comunicació que ens ajudat a fer ressó del lliurament dels Premis Paul Harris 2012.

Gràcies a tots ells per fer arribar les nostres notes de premsa als ciutadans de Terrassa. Aquí teniules notes que fins avui ens han publicat sobre el Premi Paul Harris:

Us recordem que tenim un apartat del blog on podeu veure totes les notes de premsa publicades en aquest curs: rotary curs-2011-12

« Newer Posts - Older Posts »

Categories