Més de 60 persones han rendit un merescut homenatge a Mossèn Pausas i a Domènec Ferran que han estat els premiats pel Rotary Club de Terrassa amb el premi internacional Paul Harris.

El Rotary Club de Terrassa ha realitzat un homenatge popular a la figura de l’estimat Mossèn Josep Pausas i Mas i li ha atorgat el Premi internacional Paul Harris en reconeixement per la seva trajectòria durant els anys que ha estat a Terrassa, el seu tarannà vers els projectes del Rotary Club i la seva tasca en el Pla Director de les Esglésies de Sant Pere, tot destacant el seu tarannà obert que ha fet que sigui una persona molt estimada i recordada a la nostra ciutat.

Igualment, ha estat concedit un segon Premi Paul Harris al Sr. Domènech Ferran i Gómez, en reconeixement a la tasca realitzada per ell en l’estudi, musealització i direcció de la reforma integral del Conjunt Arquitectònic de la Seu d’Ègara que, amb la citada reforma, s’ha convertit en l’element de projecció turística més important de la ciutat de Terrassa i tot una senya d’identitat pels seus ciutadans, que ara l’han pogut redescobrir. Destacant igualment la seva tasca com a director del Museu de Terrassa i el seu tarannà obert sempre que el Rotary Club de Terrassa li ha demanat la seva col·laboració.

En el decurs de l’acte el mateix Domènec Ferran ha realitzat una conferència sobre “Les pintures murals del bisbat d’Ègara, segles V al VIII” en la que ha explicat els darrers estudis sobre un dels elements artístics més interessants que es conserven a la Seu d’Ègara, les pintures murals altmedievals que s’han pogut datar entre els segles V i VIII. Es tracta de la decoració de les capçaleres de Santa Maria, Sant Miquel i Sant Pere i constitueixen un conjunt de pintura mural únic en el panorama de la historia de l’art cristià de l’Europa occidental anterior al segle VIII.

A l’inici de l’acte Mossèn Pausas ha llegit una poesia sobre Sant Jordi. Posteriorment, s’ha procedit a llegir l’acte de concessió dels Premis mentre l’Àngel Morillas ha realitzat la glossa de cada premiat i el Santi Rius, com a president, els ha lliurat el premi, tot obsequiant-los amb una edició especial del llibre “Terrassa, ciutat, vida i persones”. L’acte ha estat tancat pel Regidor de Cultura de l’Ajuntament de Terrassa, Sr. Amadeu Aguado que ha destacat “l’aportació del Rotary en la difusió de la cultura en la nostra ciutat”.

En Santi Rius, president del Rotary Club de Terrassa, ha destacat que “aquesta jornada ha servit de nou per obrir el club a la ciutat i per premiar la tasca de dues persones que amb el seu treball han ajudat a recuperar un dels elements més importants i significatius de la història de la nostra ciutat ”. Ha tancat la jornada agraint als assistents, socis, familiars, amics, ciutadans, entitats i institucions, el seu recolzament vers l’homenatge realitzat.

Aqui podeu visualitzar la presentació realitzada sobre: Les pintures murals del Bisbat d´Ègara

Enviat per: SRC | 3 Mai, 2012

Fòrum Obert i homenatge a Mossèn Pauses


El Rotary Club de Terrassa organitza un nou Fòrum obert a Terrassa sota el títol de “Les pintures murals del bisbat d’Ègara, segles V al VIII” amb la presentació del Director del Museu de Terrassa, museòleg i llicenciat en història de l’art, Sr. Domènech Ferran.

Coincidint amb aquest Fòrum el Rotary Club de Terrassa anuncia la celebració d’un homenatge a la figura de l’estimat Mossèn Josep Pauses que durant molts anys va ser l’administrador i rector de la parròquia de Sant Pere i desprès l’Arxiprest de Terrassa, fins l’arribada de l’actual Bisbe, tot i que la seva primera etapa va ser com a prior i rector de la parròquia del Sant Esperit. Pauses va saber connectar de seguida amb la societat terrassenca, mostrant el seu tarannà més obert fet que el va convertir en una persona molt estimada i recordada.

El Rotary Club de Terrassa ha volgut reconèixer la seva trajectòria durant els anys que ha estat a Terrassa, el seu tarannà vers els projectes del Rotary Club, el seu acolliment en la celebració del tradicional Concert de Nadal i la seva tasca en el Pla Director de les Esglésies de Sant Pere i, per aquests motius, ha decidit concedir-li el Premi Paul Harris de Rotary International.

Un segon Premi Paul Harris li serà concedit també al Sr. Domènech Ferràn en reconeixement a les tasques realitzades per ell en l’estudi, musealització i reforma integral del Conjunt Arquitectònic de la Seu d’Ègara. La seva exposició en la part del Fòrum Obert, servirà per donar a conèixer els darrers estudis sobre un dels elements artístics més interessants que es conserven a la Seu d’Ègara, les pintures murals altmedievals que podríem datar entre els segles V i VIII. Es tracta de la decoració de les capçaleres de Santa Maria, Sant Miquel i Sant Pere i constitueixen un conjunt de pintura mural únic en el panorama de la història de l’art cristià de l’Europa occidental anterior al segle VIII.

Aquesta jornada ha de servir perquè els terrassencs que recorden la tasca de l’amic Josep Pauses li puguin retre l’homenatge que es mereix”. El Fòrum es desenvoluparà en el format tradicional del club: sopar amb conferencia al preu de 20 € i tothom que hi vulgui assistir només cal que ho comuniqui per mail a: rotaryterrassa@gmail.com

Enviat per: SRC | 2 Mai, 2012

Èxit del Projecte Marató de Sang


Els dies 20 i 21 d’abril es va fer el Projecte Marató de Sang del districte 2202, entre clubs rotaris i rotaracts de forma conjunta.

El Rotaract Vallès hi va participar i la Laia Marin ens ha informat que va ser tot un èxit en el que s’hi van apuntar les ciutats de Girona, Tarragona y Barcelona. Només a Barcelona es van fer un 30% més de donacions que en un dissabte normal. Felicitem dons als Rotaracts i als clubs rotaris que hi van participar per aquesta iniciativa solidaria.

Enviat per: SRC | 18 Abril, 2012

Conferència d’Esteve Soler sobre el món àrab


Us informem que el dimecres, 25 d’abril a les 21:00 h. farem una conferencia-sopar amb el periodista terrassenc ESTEVE SOLER, que ens parlarà de la problemàtica del món àrab sota el títol de “Primaveres àrabs tardors islamistes”.

Esteve Soler va ser corresponsal de TV3 a Bagdad, on va viure la problemàtica dels països àrabs. Amb la seva experiència ens ajudarà a comprendre una realitat, que a voltes costa d’entendre des de l’orbita occidental.

Enviat per: SRC | 17 Abril, 2012

Gala de presentació del llibre “Terrassa”


Us fem coneixedors de la invitació a la gala presentació del llibre “Terrassa – ciutat, vida i persones” que ha editat el nostre amic i soci, Serafí Gàzquez i en el que hi han participat el Josep Puy, l’Àngel Morillas i el J.M. Pujals, a més de l’autor: el bon amic Marc Boada.

Aquest llibre és una aposta molt valenta i més encara si tenim en compte la situació actual que estem vivint.

  • Un llibre que neix amb la voluntat d’ajudar a difondre la nostra ciutat dins i fora d’ella i per això s’ha realitzat una edició en català, castellà i anglès.
  • Un llibre en el que tots en podrem ser protagonistes gràcies a la campanya “www.terrassencs.org“.

Si hi voleu assistir, ho heu de comunicar a momentum@momentumeditors.com o trucant al 937 808 152

Enviat per: SRC | 15 Abril, 2012

Excursió a la serra del Troncó amb vermut


Poc abans del quilòmetre 5 de la carretera de Terrassa a Rellinars hem deixat el cotxes. Disset membres de la colla, en que avui malauradament no ens ha pogut acompanyar en nostre guia Raimón Sellarès, hem travessat un cadenat i seguint pel camí més ample que aviat s’enfilarà molt dret , a la nostra esquerra hem visitat l’antiga font de l’Alba (o de l’Alber) per desprès continuar pujant fins que hem trobat a la dreta un trencall ben marcat que hem agafat. Aquest camí, ara planer, va fent giragonses i desprès d’una bona estona hem trobat, a la dreta, unes escaletes de pedra que ens han dut al bonic paratge de la Font del Sr. Ramon. El lloc està ben arreglat i fa bo d’aturar-s’hi i el mateix Ramon Guinjoan, fent honor a la seva font, ha aprofitat una escombra vegetal per fer-hi una mica de neteja.

Al costat dret de la font hem agafat un corriol que ens ha portat de nou al camí ample que hem seguit fins a una cruïlla de camins i aquí hem agafat un que giravolta a la nostra esquerra en pujada.Sense fer cas a un trencall que es troba a l’esquerra el camí pujant ens ha dut fins a una nova cruilla al costat d’una gran bassa d’aigua protegida per un filat. Aquí ens hem aturat per esmorzar tot gaudint del sol que feia.

Un cop tips hem continuat pel camí que voreja la bassa i que s’enfila cap a dalt de la carena, on hem pogut admirar a la dreta la carena de les Pedritxes amb la Mola al fons, a l’esquerra Montserrat i al nostre darrera Terrassa. El camí carener en ha portat a un coll amb el camins protegits per cadenats. Aquí hem agafat el de l’esquerra que està marcat com a Font del Troncó, els Cauets. Ara ens ha tocat fet una forta baixada i, sense fer cas d’altres camins que arriben de l’esquerra, hem arribat a la Font del Troncó. Breu aturada i hem seguit el camí fins que hem baixat per l’anomenada Serra de la Pólvora. Tot baixant hem trobat un trencall ben marcat a l’esquerra que planejant ens ha portat (cal fixar-s’hi molt) a la Font del Troncó de Baix (és la nostra esquerra, mig amagada entre uns esbarzers i al bell mig d’una torrentera).

Hem seguit pel camí planer, sense fer cas a altres trencalls, fins que desprès d’una bona estona, a la banda dreta, hem pogut albirar la casa de Can Guitart de la Muntanya. Aquest senyal ens ha indicat que ja érem prop dels cotxes. Però aquí avui no ha finalitzat l’excursió ja que ara hem agafat els vehicles per anar fins al trencall de la casa de l’Obac, on agafant el camí asfaltat de l’esquerra, cap a l’urbanització dels Caus, hem arribat a la braseria Bar del Teix, que és on hem fet un bon vermut, amb el que hem donat per finalitzada aquesta bonica excursió.

Enviat per: SRC | 12 Abril, 2012

Primera reunió de l’Interact Terrassa


Us informem que ja s’ha realitzat la primera reunió amb els primers membres del nou Interact Club de Terrassa als locals de l’Ateneu de Terrassa.

Les properes reunions les celebraran els dilluns per la tarda a partir de les 17:15 hores.


La conferencia del prestigiós entomòleg terrassenc Eduard Vives al Rotary Club de Terrassa ha estat tot un èxit i ja podem anunciar que tindrà continuïtat amb una sortida especial a Sant Llorenç per fer una classe practica sobre els insectes del Parc Natural.

En la seva conferencia titulada “40 anys estudiant els insectes” ha començat recordant la figura del seu pare, en Joan Vives que havia estat també un important entomòleg que al llarg de la seva vida va arribar a reunir una col·lecció d’un milió d’escarabats amb una important biblioteca de més de 12.000 títols, tots ells dedicats a l’estudi dels escarabats (coleòpters).

Els insectes són el grup d’éssers vius més abundant del planeta, aconseguint adaptar-se a tots els ecosistemes menys el del mar. Un insecte és caracteritza per uns trets propis, com el del cos format per segments amb tres parts ben diferenciades, el cap amb 3 segments, el tòrax amb 3 segments i sempre amb 6 potes i l’abdomen amb un nombre indeterminat de segments, presentant sempre una simetria bilateral perfecte.

La seva especialització està centrada en els “coleòpters longicornis” o el que és el mateix amb els escarabats de banyes llargues, que en català es denominen com a “banyariquers”, en referència als forats que fan en la fusta per posar els ous que desprès esdevindran larves i finalment es convertiran amb bonics escarabats.

Desprès d’unes belles imatges dels seus viatges a la zona del sud-est asiàtic on actualment és un dels pocs especialistes que estudien aquestes varietats in-situ, ens ha parlat de les varietats que podem trobar a la zona de Sant Llorenç i més concretament de dues varietats molt especials, la de l’escarabat daurat català i de l’escarabat cavernícola (foto), present en les coves i avencs del massís i que té la característica ben poc comuna de que la seva vida no es estacional, cosa comuna amb els altres insectes, i posa diferents postes durant al llarg de tot l’any.

Finalment i desprès d’un llarg torn de preguntes ens ha anunciat que el seu proper objectiu és assistir com a moderador a un congrés de Corea el proper agost. Abans la Ketty Sellarès ha fet la lectura d’un conte sobre “el rei i el vi” i el secretari del Club ha anunciat els actes realitzats i els que roperament es realitzaran. L’Àngel ha a nunciat també la visita a l’exposició de Goya al Caixa Fòrum.

Enviat per: SRC | 26 Març, 2012

Fotos visita a la Sagrada Família


El Rotary Club de Terrassa ha realitzat una visita al Temple de la Sagrada Família de Barcelona de la mà del seu actual rector, en Lluís Bonet i Armengol, fill de l’arquitecte Lluís Bonet i Garí (1893-1993), que fou deixeble de Gaudí, i germà de Jordi Bonet i Armengol (Barcelona, 1925), arquitecte que dirigeix des de 1985 les obres del temple de la Sagrada Família.Des de 1973 fins a 1993 va ser rector de la parròquia de Sant Cristòfol de Ca n’Anglada i com a persona vinculada a Terrassa, l’any 1993 va ser escollit Cap-gros de l’any. Per molta gent era conegut com a Mossèn Vespino, ja que solia traslladar-se mitjançant unes d’aquestes motos.

La visita ha començat a la Cripta on hem visitat la tomba de Gaudi i desprès hem començat la visita per l’interior de la nau central del temple, tot admirant els magnífics vitralls i les columnes que va projectar en Gaudi.El recorregut ha passat per el museu i posteriorment s’ha recorregut el perímetre exterior del temple, per tal de visitar les seves diferents façanes. També hem visitat l’escola per els fills dels treballadors, projectada pel mateix Gaudí, tot finalitzant amb una fotografia de grup prop de la façana del naixement.

Aquí podeu baixar-vos el document explicatiu que varem lliurar abans de la visita: sagrada familia barcelona

Vodpod videos no longer available.

Enviat per: SRC | 22 Març, 2012

Ens visitarà l’entomòleg Eduard Vives


Eduard Vives

Eduard Vives

El proper dimarts dia 27 tenim plenari amb la presència del prestigiós entomòleg terrassenc Eduard Vives i Noguera, que ens farà una conferència titulada: “MÉS DE QUARANTA ANYS ESTUDIANT ELS INSECTES”.

És especialista en l’estudi dels insectes coleòpters, seguint l’activitat entomològica del seu pare. Ha publicat més de 170 treballs sobre els coleòpters, principalment de la Fauna Ibèrica i de les selves plujoses de Madagascar, Borneu, Vietnam i Filipines.

Podeu veure un vídeo de TV3 sobre l’Eduard Vives fent click aquí: http://is.gd/HiUQA9

« Newer Posts - Older Posts »

Categories