El dia 6 de setembre ha quedat inaugurada l’exposició “la Riuada del 62 i els seus fotògrafs” a la Sala Muncunill de Terrassa. Des d’aquest dia ha quedat a la venda el llibre que recull les fotografies de l’exposició editat per el Rotary Club de Terrassa amb l’editorial Momentum. Destaquem que en la venda de llibres que es va efectuar durant la inauguració es va comptar amb l’ajuda de les noies del Club Interact de Terrassa.

Aquest llibre estarà a la venda a un preu de 15€ i els beneficis que generi seràn destinats a Càritas Terrassa. El llibre es pot adquirir a la mateixa sala d’exposicions i a les principals llibreries de la ciutat.

Aquí podeu veure el reportatge emés per la televisió de Terrassa:


El dijous dia 6 de setembre a les 7 de la tarda us convidem a la inauguració de l’exposició fotogràfica “la riuada del 62 i els seus fotògrafs”, una recopilació de fotografies realitzada pel fotògraf Cristobal Castro i que tindrà lloc a la Sala Muncunill de la Plaça Didó,3 a la Rasa.

S’han recopilat fotografies de quasi bé tots els fotògrafs que llavors hi havia a la nostra ciutat, com en Altimira, Barrio, Biarnés, Boada, Bros, Cortés, Durán, Francino, Grandia, Hoyo, Marcet, Munné i Vera.

En el decurs de la inauguració es presentarà el llibre commemoratiu de l’exposició que ha estat finançat íntegrament pel Rotary Club de Terrassa, perquè creiem que calia que quedés un testimoni gràfic d’aquesta gran exposició i de les imatges, moltes d’elles inèdites, que s’hi han reunit.

Rotary Club de Terrassa amb aquest llibre vol retre un homenatge a tothom que va patir o va viure els efectes de la tragèdia i per aquest motiu dedicarà el benefici de la venda del llibre a Càritas Terrassa, amb l’objectiu d’ajudar als qui avui més ho necessiten.

Us preguem que us atanseu tots a la inauguració i pugueu gaudir d’aquest interessant llibre. L’exposició restarà oberta des del dia 6 de setembre al 28 d’octubre del 2012 en els horaris que podeu veure en el pòster de l’exposició que incloem en aquest post.

Enviat per: SRC | 28 Agost, 2012

Rotary International rep el Premi Pax Urbis


Rotary Club de Terrassa vol comunicar als ciutadans de Terrassa que la princesa Nora de Liechtenstein, presidenta d’Honor del comitè consultiu de 100 Ciutats per la Pau, ha anunciat que Rotary International ha estat distingit amb el Premi Internacional Pax Urbis 2012, que s’atorga cada any a ciutats, persones e institucions que promouen la pau al món.

Com a entitat guardonada, es convidarà a Rotary a participar en la Convenció de Ciutats per la Pau, que tindrà lloc a Madrid del 10 al 14 de desembre, així com a incorporar-se al comitè consultiu en l’àrea de cooperació per el desenvolupament.

El moviment internacional 100 Ciutats per la Pau selecciona i difon les bones pràctiques socials de las ciutats i institucions del món més compromeses amb la Cultura de la Pau. Aquest moviment recolza, també, els valors que conformen la base dels Objectius de Desenvolupament del Mil·leni de les Nacions Unides. Treballar la Cultura de la Pau es igualment un dels objectius a les Escoles Associades a la UNESCO.

Rotary Club de Terrassa, que aquest any que celebra el seu 20è aniversari, vol recordar que “la cultura de la Pau ha format part dels seus objectius fundacionals i que, en el seu esperit de servei per fer una societat cada vegada més justa i solidaria, seguirem treballant perquè la Pau sigui un dret per tots els pobles del món”.

A més el lema triat per aquest curs 2012-13 per el president de Rotary International Sakuji Tanaka és precisament “La Pau a través del servei”.

Enviat per: SRC | 6 Agost, 2012

Cal seguir lluitant per eradicar la Polio al món


Rotary Terrassa vol recordar la necessitat de seguir lluitant per l’eradicació de la malaltia de la Polio que, ara que celebrem el 50 aniversari de la riuada, cal recordar que als anys 60 era una malaltia que podíem trobar de forma habitual dins la nostra comunitat.

Segons els darrer informe de Rotary International, corresponent al juliol del 2012, cal informar que s’han detectat al món 3 nous casos del virus salvatge de poliomielitis, tots ells a Nigèria.

Això fa que el nombre total de casos, a nivell mundial en el 2012, sigui de 103  detectats tots ells en  només quatre països (Nigèria, Pakistan, Afganistan i el Txad – els tres primers endèmics i el darrer de reinfecció / importació). Si ho comparem amb els 303 casos registrats en 13 països durant el mateix període del 2011 representa una regressió del 66%.

Rotary desitja que es mantingui aquesta tendència, tot i ser conscients que caldrà superar un seguit d’entrebancs que cada any es presenten com son els conflictes locals, la temporada de pluges i els moviments poblacionals, que en los propers mesos són molt habituals.

Incloem un informe de la OMS (21 de juliol 2012)

Trabajador muerto a tiros en Karachi, Pakistán

Un trabajador de la comunidad local, que formó parte de la iniciativa de erradicación de la polio en Pakistán fue asesinado en Karachi el viernes por la noche.

Estamos profundamente entristecidos por la muerte del Sr. Mohamed Ishaq, un trabajador de la comunidad local  que con el apoyo de la OMS, formó parte de la iniciativa de erradicación de la polio en Pakistán.

Ishaq fue asesinado a tiros en el área de la ciudad de Karachi Gadap el viernes por la noche por lo que las actividades de inmunización contra la poliomielitis se suspendieron en esta zona de Karachi a principios de esta semana después del incidente. Ademas los disparos hirieron a dos funcionarios de la OMS, que forman parte del apoyo mundial a la aplicación y el seguimiento de la campaña de vacunación.  Debido a la dedicación de los héroes como Ishaq, Pakistán esta este año más cerca que nunca de la erradicación de la poliomielitis. 

La polio es una enfermedad altamente infecciosa causada por un virus que puede causar parálisis permanente en cuestión de horas. No hay cura, pero existen vacunas seguras y eficaces. La poliomielitis puede ser erradicada si todos los niños son inmunizados hasta que la transmisión se detenga en todo el mundo.  Actualmente, la enfermedad sigue siendo endémica en sólo tres países: Pakistán, Afganistán y Nigeria. 

La OMS, UNICEF y todos los socios de la polio como Rotary Internacional, tanto en Pakistán como en el mundo expresan su más sentido pésame a su familia por esta trágica pérdida.

Declaració del Rotary Club de Terrassa:

El Rotary Club de Terrassa lamenta profundament aquesta mort i en homenatge a l’ISHAQ comuniquem a la nostra comunitat que seguirem compromesos amb la lluita que des de fa anys portem i de la qual ell n’ha estat un dels molts herois que han donat la seva vida per salvar la de molts infants que haurien caigut malalts d’aquesta terrible malaltia.

El nostre desig és que finalment la pau arribi en aquests països i que l’esforç de vacunació que Rotary International està fent permeti vacunar a tots els nens perquè ben aviat puguem dir que al món ja mai més hi hagi cap cas de Polio.

Aprofitem per donar les gràcies a tots els terrassencs que ens donen suport en les nostres activitats com a Club Solidari, ja que a part d’ajudar a institucions de la ciutat una part dels nostres esforços sempre és per la lluita per la eradicació de la Polio al món.


L’Interact Club de Terrassa ha endegat un primer projecte solidari d’ajuda al Centre d’Esplai per discapacitats Els Globus.

El projecte consisteix en aconseguir el paper i cartró necessaris per garantir els seus tallers de manualitats durant tot l’any i per fer-lo realitat s’han possat en contacte amb les indústries gràfiques de la ciutat per tal d’paconseguir material de rebuix que vulguin cedir gratuitament per aquest centre. De moment ja han aconseguit que Serafí Indústries Gràfiques es comprometi a guardar de forma regular aquest material per tal de que els membres de l’Interact el pugyuin recollir i portar al Centre de Els Globus.

Han generat una nota de premsa per difondre aquesta activitat a la nostra ciutat i ja han aconseguit un cert ressó mediàtic. Felicitem als membres de l’Interact per aquesta primera activitat i els encoratgem a que segueixin aquest camí de servei als demés.

Enviat per: SRC | 20 Juliol, 2012

Fotografies Sopar Fi de Curs 2011-12


Fotos del sopar i dels actes del plenari:

          

Enviat per: SRC | 19 Juliol, 2012

Canvi de president en el sopar fi de curs 2011-12


En el decurs del sopar de fi de curs, organitzat pel nostre club al restaurant Can Solà del Pla de Matadepera, es va procedir al canvi de president, essent nomenat el Pep Rifà com a nou president del club per l’exercici 2012-13. La Junta ha sofert els següents canvis: l’Anna Rifà és la nova secretaria i el Serafí Gàzquez el nou tresorer i es mantenen les figures de socis col·laboradors, que ajudaran en tasques puntuals d’alguns dels projectes a desenvolupar durant el curs (en el discurs del president podeu trobar la llista complerta).

Dels actes del sopar destaquem que es va imposar el pin del Rotary als nous socis/es, Anna Pastor, Maria Vilardell i Josep Munné. El del soci Domenec Ferràn no es va poder donar doncs estava de viatge.

A l’Àngel Morillas, Baltasar Pineda i Raimon Sellarès se’ls va agrair la seva participació en l’organització del curs d’art, sortida 4×4 i les excursions a Sant Llorenç, amb un obsequi del club.

Als assistents se’ls va obsequiar amb un llibret amb el recull de les fotografies del curs, uns bombons i un DVD amb el concert del 20è Aniversari i el concert de Nadal. Destaquem que el Raimon Sellarès va obsequiar amb uns mocadors de seda pintats a mà, del projecte solidari MarinaSilk, a les sòcies rotaries del Club i a l’esposa del president.

El sopar es va tancar amb l’actuació de la Coral de Matadepera i amb un cremat realitzat com sempre per en Ramon Guinjoan.

Podeu llegir el discurs del president sortint aquí: Discurs del Santi Rius

Podeu llegir el discurs del nou president aquí: Discurs Pep Rifà

Enviat per: SRC | 13 Juliol, 2012

SOPAR DE FI DE CURS 2011-12


 

Aquest any el tradicional sopar que tanca el curs 2011-2012 el fem de nou a CAN SOLÀ DEL PLÀ, el proper dimarts 17 de juliol a les 21:00 h.

Al finalitzar el sopar es faran els parlaments del president sortint Santi Rius i l’entrant Josep Rifà, així com els actes de les imposicions de pins als nous socis/es rotaris i de les bandes al nous membres de la junta.

Finalitzarem l’acte amb una actuació de la “Coral de Matadepera“”, acompanyada d’un bon cremat.

Enviat per: SRC | 28 Juny, 2012

Festa Major 2012


Com en altres anys us recomenem uns quants actes de la Festa Major de Terrassa, del 30 de juny al 4 de juliol:

  • Divendres 20.30 h: Descobriment del Capgròs de l’any 2012 al Raval de Montserrat (recordeu que el Marc Boada és un dels capdidats).
  • Divendres 21.30 h: Trobada de corals de Gospel de Terrassa. Actuació de la Coral Tons & Sons a la plaça Nova.
  • Dissabte 11:00 i 12:30 h: Visita comentada al Convent de les Germanes Josefines, de Lluís Muncunill, i al refugi de la Guerra Civil al carrer Concili Egarenc, 22 à càrrec del Domènec Ferràn (veure les imatges d’aquest post).
  • Dissabte 21:00 i 22:00 h: Concert de cant coral a càrrec de la Massa Coral i Coral Nova Ègara al pati de la Casa Alegre de Sagrera (entrada pel carrer Cardaire).
    Dissabte 22.30 h: Concert a càrrec de Jeanette, Lorenzo Santamaria, Miky, Tony Ronald amb l’espectacle Míticos 70 a la plaça Nova.
  • Diumenge 11.15 h: Amb la Gran Tronada començarà la Sortida d’ofici, acte central de la Festa Major a la plaça Vella amb el tradicional Ball de plaça.
  • Diumenge 19:00 h: Actuació de Les Veus d’Evohé interpretaran Ethno Mass For Peace acompanyats del Cor Vivace i la Coral Albada al parc dels Catalans.
  • Diumenge 21:00 h: Concert a càrrec del músic ivorià Aly Keita al parc dels Catalans.
  • Diumenge de 23 a 1 h:  Patrimoni de nit amb visites comentades a la Torre del Palau, la Casa Alegre de Sagrera, el Castell Cartoixa de Vallparadís, el Claustre del Convent de Sant Francesc i la Seu d’Ègara.
  • Dilluns 18.30 h: El ball de Serrallonga de Terrassa per recordar-nos els temes i les polèmiques més actuals a la plaça Vella
  • Dilluns 20.30 h: Lectura interpretada d’El Petit Príncep a càrrec del grup de teatre amateur d’Amics de les Arts i Joventuts Musicals, sota la direcció de Toni Garrich al pati de la Casa Soler i Palet
  • Dimecres 22.30 h: Castell de focs i Havaneres, a càrrec del grup Rems, a la plaça de Lluís Companys.
  • La Nuri Escudé ens informa: El dissabte a la tarda sere a la cercavila i a continuació actuacio a la plaça vella. També enguany  és interesant el dilluns a les 22.00 ball i espectacle amb La Carrau, on hi actuarem els grups de cultura popular, i nosaltres fem els sardanistes fem un muntatge especial.

Si voleu veure la resta d’actes, podeu fer click aquí: Programa FESTA MAJOR 2012

Enviat per: SRC | 27 Juny, 2012

Imatges inèdites en la conferència del Josep Puy


Aquest dimarts, en el Rotary Club de Terrassa l’historiador Josep Puy i Juanico ha donat una interessant conferència titulada Imatges de la Guerra Civil a Terrassa, davant de més de 60 persones. El que ha explicat forma part d’un projecte anomenat “Viure en Guerra 1936-39” en el que es pretén estudiar la vida quotidiana en la reraguarda. Aquest és un projecte obert a tothom que hi vulgui participar o aportar dades o imatges i en ell hi participa l’Arxiu Tobella, que és qui ha aportat totes les fotos inèdites presentades per en Puy (http://www.arxiutobella.cat/).

A començat explicant els fets ocorreguts a la ciutat en els primers dies del juliol del 1936 i que van marcar molt profundament aquesta etapa de la ciutat: “els primers dies el poder no estava en les institucions, sinó que estava en el carrer, en el sindicats, en els obrers i molt especialment en els partits anarquistes, que ja entrat l’any 1937 seran desplaçats pels moviments comunistes”.

El 21 de juliol, un dimarts per la tarda pràcticament es cremen i destrueixen la majoria de recintes religiosos per grups formats per joves, alguns d’entre 15 i 17 anys, el que segons en Puy, segurament no va ser un moviment incontrolat. Només 3 dies desprès tenen lloc els luctuosos assassinats de la Mata per l’escamot d’en “Pedro y sus chiquillos”, emparats en la FAI.

Desprès en Puy ha fet un recorregut pels edificis i espais ocupats per diferents entitats en un apartat que ell ha anomenat “el control dels espais”. Primer es van canviar el noms dels carrers i desprès es van ocupar tot tipus d’espais: la UGT el Cercle Egarenc, la FAI l’edifici del costat de l’Ajuntament, el POUM el Centre Social i la Casa Alegre, la CNT, etc.

A continuació ens ha fet una passejada per la ciutat, mostrant-nos espais que van resultar molt importants, començant pel Raval on hi havia dos dels poders més importants a la ciutat, el legítim en mans de l’Ajuntament, i el de la FAI, just al costat. Ens ha ensenyat fotos inèdites de miliciants i de la marxa d’una columna de 70 terrassencs el 14 d’agost del 1936 cap al front.

Al final de la xerrada ha parlat d’aspectes curiosos, com el del cèlebre camió blindat de la CNT-FAI que mai va arribar a poder córrer, doncs pesava massa, de les col·lectivitzacions de les fàbriques, de la fàbrica d’armes del carrer Sant Isidre, de la presència de la Guardia Presidencial a Can Colapi o d’aspectes més mundans de la vida quotidiana, com la dels cafès teatre, com el de la Nueva Paloma de ca n’Aurell o el Saló Sevilla de la Rambla; fent-nos adonar que “tot i estar en guerra, uns dies abans de l’entrada dels nacionals a Terrassa encara es van fer pel·lícules als cinemes i és que la vida, passi al que passí, sempre segueix”.

En Josep Puy, doctor en historia per la UAB, ha col·laborat en el llibre “Terrassa, ciutat, vida i persones”, de l’Editorial Momentum. Per aquest motiu en la mateixa sessió s’ha fet una breu presentació d’aquest llibre a càrrec del seu Editor en Serafí Gàzquez, acompanyat de l’Àngel Morillas.

El secreatri del club ha informat del succeït en els darrers quinze dies: sopar solidari al Camp Nou amb 9 socis del club, dinar de germanor a Talamanca, acte del canvi de presidència del Rotaract Vallès i suspensió del viatge del curs d’art a la Rioja. Ha finalitzat anunciant que el 17 de juliol es farà el sopar de Final de Curs. L’acte ha comptat amb la presencia de socis, parelles i amics que ens han volgut acompanyar en aquest acte que tanca els plenaris oberts del curs 2011-12.

« Newer Posts - Older Posts »

Categories